Anketa:
Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži
ZdieľaťPridané: 31.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5443 [Novinky - Pozvánka]
Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.
Pre všetkých účastníkov podujatia je pripravený bohatý sprievodný program a taktiež avizovaná orientačná rally súťaž Motoride Enduro Challenge 2009 : rally.motoride.sk.
Organizátori pripravili pre všetkých účastníkov bohatý sprievodný program, ako napr. seminár komunikačných zariadení vrátane možnosti testovania priamo na vlastnom motocykli, predstavenie najmodernejších GPS zariadení, ale aj predvádzacie a testovacie jazdy na motocykloch KTM a Yamaha. Samozrejmosťou sú výjazdy do blízkeho okolia, či povzbudzovanie účastníkov rally. Priamo v areáli sa bude konať prvá trialová skúška a celá etapa bude zakončená na neďalekej motokrosovej trati v Sp. Hrhove.
![]() |
TTE štartuje v piatok na obed a potrvá do soboty v noci. Harmonogram podujatí je nasledovný:
Piatok 5.6.2009:
12:00 – oficiálny začiatok podujatia
12:15 – prezentácia komunikačných zariadení BAEHR + MIDLAND
12:30 – zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
13:00 – zapožičanie komfortných sedadiel TT /GS-1200/ na demo-jazdy
14:00 – predaj produktov Touratech a možnosť objednania tovaru za výhodnejších podmienok
15:00 – zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
16:00 – 20:00 CHECK-IN administratívne a technické prebierky účastníkov ENDURO CHALLENGE
19:00 – kurz prvej pomoci
20:00 – hlavný večerný program
- séria krátkych DVD filmov – prezentácia spoločnosti Touratech
- slovenská premiéra – hliníkové kufre ZEGA PRO
- Rumunsko – cesta C 67 + diskusia
- IRÁN – fotoprezentácia a diskusia
Sobota 6.6.2009:
8:00 – CHECK IN prebierky účastníkov ENDURO CHALLENGE
9:00 – povinná rozprava účastníkov rallye /vypočuť si ju môžete všetci/
10:00 – štart účastníkov rallye, štart v minútových intervaloch – v areáli kempu trialová časť, následne orientačná časť vo VVP Javorina. Záverečná časť na cross trati v Sp. Hrhove.
11:30 –prezentácia komunikačných zariadení BAEHR + MIDLAND
12:00 –zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
12:00 –zapožičanie komfortných sedadiel TT /GS-1200/ na demo-jazdy
13:00 - prezentácia noviniek zn. Garmin – špec. navigačné sys. na motocykle. Možnosť objednania GPS Garmin s príslušenstvom za výhodnejších podmienok
14:00 –predaj produktov Touratech /suveníry, tričká, šiltovky, vybrané diely/ a možnosť objednania tovaru za výhodnejších podmienok
15:00 – zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
18:00 - prezentácia noviniek zn. Garmin – špec. navigačné sys. na motocykle Možnosť objednania GPS Garmin s príslušenstvom za výhodnejších podmienok
20:00 –hlavný večerný program
- vyhodnotenie súťaže Motoride Enduro Challenge
- séria krátkych DVD filmov – Fjordrallye, Motoride Elefantreffen 2009
- MONGOLSKO – fotoprezentácia a diskusia
Touratech Travel Event 2009 sa koná za každého počasia, keďže sprievodný program a večerné premietania budú prezentované v uzavretej miestnosti. Na Travel Event sa nie je potrebné vopred registrovať, ubytovanie je vhodné dohodnúť si vopred. Vstup je bezplatný.
Bližšie info na www.touratech.sk .
Motoride Enduro Challenge 2009 je sprievodným podujatím a závodníci sa registrovali dopredu prostredníctvom internetu. Štartovná listina je momentálne uzavretá počtom 100 závodníkov. Registrácia možná iba na pozíciu náhradník na webe: rally.motoride.sk
![]() |
Pridané: 31.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Touratech Travel Event + MOTORIDE Enduro Challenge 2009 - Awia
- Pozvánka: Touratech Travel Event + súťaž Travel Trophy 2011 - Awia
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2010 - pre všetkých nadšencov turistiky a cestovania na dvoch kolesách - Redakcia
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2010 - majkro
- Pozvánka: Touratech Travel Event s Igorom Brezovarom - Redakcia
- Pozvánka na 8. ročník Touratech Travel Event 2015 - Redakcia
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2013 - oddych a zábava na jednom mieste - Redakcia
- Touratech Travel Event 2009 + Motoride Enduro Challenge - Awia
- Pozvánka: Touratech Travel Event 2011 - Awia
- Video pozvánka: Touratech Travel Event 2010 už tento víkend - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!