Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1352 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29779
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)
Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Touratech Travel Event 2009 sa blíži

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 5443 [Novinky - Pozvánka]

Už len pár dní nás delí od tohtoročného TOURATECH TRAVEL EVENTu. Dejiskom podujatia je autocamp v Levočskej doline, kde sa v dňoch od 5. – 6. júna stretnú nadšenci turistiky na dvoch kolesách.

Pre všetkých účastníkov podujatia je pripravený bohatý sprievodný program a taktiež avizovaná orientačná rally súťaž Motoride Enduro Challenge 2009 : rally.motoride.sk.

Organizátori pripravili pre všetkých účastníkov bohatý sprievodný program, ako napr. seminár komunikačných zariadení vrátane možnosti testovania priamo na vlastnom motocykli, predstavenie najmodernejších GPS zariadení, ale aj predvádzacie a testovacie jazdy na motocykloch KTM a Yamaha. Samozrejmosťou sú výjazdy do blízkeho okolia, či povzbudzovanie účastníkov rally. Priamo v areáli sa bude konať prvá trialová skúška a celá etapa bude zakončená na neďalekej motokrosovej trati v Sp. Hrhove.

TTE štartuje v piatok na obed a potrvá do soboty v noci. Harmonogram podujatí je nasledovný:

Piatok 5.6.2009:

12:00 – oficiálny začiatok podujatia
12:15 – prezentácia komunikačných zariadení BAEHR + MIDLAND
12:30 – zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
13:00 – zapožičanie komfortných sedadiel TT /GS-1200/ na demo-jazdy
14:00 – predaj produktov Touratech a možnosť objednania tovaru za výhodnejších podmienok
15:00 – zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
16:00 – 20:00 CHECK-IN administratívne a technické prebierky účastníkov ENDURO CHALLENGE
19:00 – kurz prvej pomoci
20:00 – hlavný večerný program

  • séria krátkych DVD filmov – prezentácia spoločnosti Touratech
  • slovenská premiéra – hliníkové kufre ZEGA PRO
  • Rumunsko – cesta C 67 + diskusia
  • IRÁN – fotoprezentácia a diskusia

Sobota 6.6.2009:

8:00 – CHECK IN prebierky účastníkov ENDURO CHALLENGE
9:00 – povinná rozprava účastníkov rallye /vypočuť si ju môžete všetci/
10:00 – štart účastníkov rallye, štart v minútových intervaloch – v areáli kempu trialová časť, následne orientačná časť vo VVP Javorina. Záverečná časť na cross trati v Sp. Hrhove.
11:30 –prezentácia komunikačných zariadení BAEHR + MIDLAND
12:00 –zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
12:00 –zapožičanie komfortných sedadiel TT /GS-1200/ na demo-jazdy
13:00 - prezentácia noviniek zn. Garmin – špec. navigačné sys. na motocykle. Možnosť objednania GPS Garmin s príslušenstvom za výhodnejších podmienok
14:00 –predaj produktov Touratech /suveníry, tričká, šiltovky, vybrané diely/ a možnosť objednania tovaru za výhodnejších podmienok
15:00 – zapožičanie kom. zariadení na demo-jazdy /max. 2 hod./
18:00 - prezentácia noviniek zn. Garmin – špec. navigačné sys. na motocykle Možnosť objednania GPS Garmin s príslušenstvom za výhodnejších podmienok
20:00 –hlavný večerný program

  • vyhodnotenie súťaže Motoride Enduro Challenge
  • séria krátkych DVD filmov – Fjordrallye, Motoride Elefantreffen 2009
  • MONGOLSKO – fotoprezentácia a diskusia

Touratech Travel Event 2009 sa koná za každého počasia, keďže sprievodný program a večerné premietania budú prezentované v uzavretej miestnosti. Na Travel Event sa nie je potrebné vopred registrovať, ubytovanie je vhodné dohodnúť si vopred. Vstup je bezplatný.

Bližšie info na www.touratech.sk .

Motoride Enduro Challenge 2009 je sprievodným podujatím a závodníci sa registrovali dopredu prostredníctvom internetu. Štartovná listina je momentálne uzavretá počtom 100 závodníkov. Registrácia možná iba na pozíciu náhradník na webe: rally.motoride.sk

http://rally.motoride.sk

Pridané: 31.05.2009 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (5)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »