Anketa:
Erik Buell Racing 1190RR
ZdieľaťPridané: 22.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 3503 [Bleskovky - Predstavujeme]
Buell ako taký síce zatvoril svoje brány koncom minulého roka, no Erik Buell, čo by zakladateľ s motorkami neskončil. Vedie závodné oddelenie pod názvom Erik Buell Racing a jeho najnovší prírastok má označenie 1190RR.
V ponuke Erik Buell Racing-u sú teda už 3 motorky určené na závodné použitie postavené na základe naháča Buell 1125R: 1125R DSB, 1125RR ASB a 1190RR. Najvymakanejšou je posledne menovaná 1190RR-ka, ktorá má zvýšený objem na 1190 kubických centimetrov a na monitore Dynojetu ukáže konkurencie veľmi schopných 185 koní na zadnom kolese pri 11 500 otáčkach za minútu.
![]() |
Nevyzerá to najhoršie, čo na to poviete? |
Podvozok je podobný ako v 1125R DSB resp. ASB s nastaviteľným uhlom sklonu prednej vidlice a rázvorom. O odpruženie predného kolesa sa stará upside-down vidlica Showa Big Piston Fork so skutočne oddeleným nastavením odskoku a kompresného tlmenia a zadné pruženie má na starosti tlmič Showa Race. Predná brzda je tradičná buellovská klasika, len jeden kotúč s poriadnym priemerom 387,5 mm montovaný k ráfiku a 8-piestikový strmeň. Veľmi dobrej hmotnosti približne 163 kilogramov s náplňami ale bez paliva prispieva aj kompletný titanový výfukový systém a magnéziové kolesá znižujúce neodpružené hmoty. Trochu však nerozumiem tomu, prečo motorke ako je táto obúvajú cestné pneumatiky Pirelli Diablo Corsa III aj napriek tomu, že nie je homologovaná do cestnej premávky.
![]() |
Erik Buell vie okrem závodných motoriek nastajlovať aj vlasy a lišiacky sa usmievať. |
Erik tvrdí, že na testovaní sa podieľali veteráni ako Jeremy McWilliams alebo Alex Barros, čo by malo byť určitou zárukou kvalitných jazdných vlastností a výkonov. Ako to však bude v skutočnosti a či naozaj 1190RR ako aj ostatné stroje v ponuke EBR bude konkurencieschopný závodný bajk a nie len drahou exotickou hračkou pre zarytých fandov, o tom môžeme pokecať akurát pri pive.
Pridané: 22.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
EBR (Erik Buell Racing) 1190RX 2010:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | EBR (Erik Buell Racing) |
Model: | 1190RX |
Rok: | 2010 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec - 72° (4T) |
Objem: | 1190 ccm |
Max. výkon: | 187.6 k (138.0 kW) / 10600 ot. |
Max. krútiaci moment: | 137.8 Nm / 8200 ot. |
Kompresný pomer: | 13.4 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106.00 mm x 67.50 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 386 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 190 kg |
Výška sedla: | 775 mm |
Rázvor: | 1385 mm |
Dĺžka: | 2040 mm |
Šírka: | 737 mm |
Výška: | 1110 mm |
Svetlá výška: | 120 mm |
Objem nádrže: | 17 l |
Doplnková výbava: | |
Iná výbava: | USD vidla SHowa big piston, 8-piestikový predný strmeň |
- NOVÉ Porovnaj 'EBR (Erik Buell Racing) 1190RX' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'EBR (Erik Buell Racing) 1190RX' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'EBR (Erik Buell Racing) 1190RX 2010' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'EBR (Erik Buell Racing) 1190RX' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
- Skúsenosti s prilbou Suomy Vandal
- Dvaja noví pekelníci CBR125R a CBR250R
- Legenda CBR600F je späť
- 3 x Honda CBR priamo zo Sevilly
- Čo jej obuť: Športové pneumatiky
- Čo jej obuť: Športovo-turistické pneumatiky
- Veľa muziky za málo peňazí - Honda PCX
- Krátky test BMW lokomotív R1200RT a K1300GT
- Test cestovného Bandita Suzuki GSX 1250 FA
- Kombinéza RR Edition od 4SR
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!