Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2070 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Erik Buell Racing 1190RR

 Zdieľať

Pridané: 22.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík
Čitatelia: 3503 [Bleskovky - Predstavujeme]

Buell ako taký síce zatvoril svoje brány koncom minulého roka, no Erik Buell, čo by zakladateľ s motorkami neskončil. Vedie závodné oddelenie pod názvom Erik Buell Racing a jeho najnovší prírastok má označenie 1190RR.

V ponuke Erik Buell Racing-u sú teda už 3 motorky určené na závodné použitie postavené na základe naháča Buell 1125R: 1125R DSB, 1125RR ASB a 1190RR. Najvymakanejšou je posledne menovaná 1190RR-ka, ktorá má zvýšený objem na 1190 kubických centimetrov a na monitore Dynojetu ukáže konkurencie veľmi schopných 185 koní na zadnom kolese pri 11 500 otáčkach za minútu.

 Nevyzerá to najhoršie, čo na to poviete?
Nevyzerá to najhoršie, čo na to poviete?

Podvozok je podobný ako v 1125R DSB resp. ASB s nastaviteľným uhlom sklonu prednej vidlice a rázvorom. O odpruženie predného kolesa sa stará upside-down vidlica Showa Big Piston Fork so skutočne oddeleným nastavením odskoku a kompresného tlmenia a zadné pruženie má na starosti tlmič Showa Race. Predná brzda je tradičná buellovská klasika, len jeden kotúč s poriadnym priemerom 387,5 mm montovaný k ráfiku a 8-piestikový strmeň. Veľmi dobrej hmotnosti približne 163 kilogramov s náplňami ale bez paliva prispieva aj kompletný titanový výfukový systém a magnéziové kolesá znižujúce neodpružené hmoty. Trochu však nerozumiem tomu, prečo motorke ako je táto obúvajú cestné pneumatiky Pirelli Diablo Corsa III aj napriek tomu, že nie je homologovaná do cestnej premávky.

 Erik Buell vie okrem závodných motoriek nastajlovať aj vlasy a lišiacky sa usmievať.
Erik Buell vie okrem závodných motoriek nastajlovať aj vlasy a lišiacky sa usmievať.

Erik tvrdí, že na testovaní sa podieľali veteráni ako Jeremy McWilliams alebo Alex Barros, čo by malo byť určitou zárukou kvalitných jazdných vlastností a výkonov. Ako to však bude v skutočnosti a či naozaj 1190RR ako aj ostatné stroje v ponuke EBR bude konkurencieschopný závodný bajk a nie len drahou exotickou hračkou pre zarytých fandov, o tom môžeme pokecať akurát pri pive.

www.erikbuellracing.com

Pridané: 22.04.2010 Autor: Kristián Tino Dudík Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

EBR (Erik Buell Racing) 1190RX 2010:

Foto:
EBR (Erik Buell Racing) 1190RX 2010
Všeobecné informácie:
Výrobca:EBR (Erik Buell Racing)
Model:1190RX
Rok:2010
Kategória:Superšport
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec - 72° (4T)
Objem:1190 ccm
Max. výkon:187.6 k (138.0 kW) / 10600 ot.
Max. krútiaci moment:137.8 Nm / 8200 ot.
Kompresný pomer:13.4 : 1
Vŕtanie x Zdvih:106.00 mm x 67.50 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:386 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:190 kg
Výška sedla:775 mm
Rázvor:1385 mm
Dĺžka:2040 mm
Šírka:737 mm
Výška:1110 mm
Svetlá výška:120 mm
Objem nádrže:17 l
Doplnková výbava:
Iná výbava:USD vidla SHowa big piston, 8-piestikový predný strmeň

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »