Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1156 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

[] Živé sledovanie Dakar 2025::

» Dakar 2025 - 5. etapa

13:44 - Luciano Benavides, argentínsky motorkár vyhral svoju štvrtú etapu na rely Dakar. Nie je úplne v súboji o titul, ale na 7. mieste v celkovom hodnotení mu chýba necelých 7 minút od 3. stupňa na pódium, na ktorom je momentálne Ross Branch: „Dúfam, že stratégia bude priaznivá pre mňa v druhom týždni. Som spokojný s motorkou a tempom. Cítim sa lepšie ako kedykoľvek predtým. Ale...
Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28947
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17212)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11735)
Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Indian Summer 2009 6/7

 Zdieľať

Pridané: 20.05.2011 Autor: zeze
Čitatelia: 11451 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Síce musíme na nejakú tú chvíľu motorky najskôr vytlačiť na slnko (Bever je v nadmorskej výške vyše 1600m a nočná/ranná teplota nie je práve vysoká), ale potom to už „šlape“: sedlá ako Bernina, Aprica, Gávia či Stelvio snáď už medzičasom netreba predstavovať nikomu, a tobôž nie čitateľom mojich žvástov. Tieto známe miesta síce neboli naším „cieľom“, ale keď je pekne, nemôžme tadiaľ neísť!

 Passo Gávia – trochu „netradičný“ záber z prvej tretiny stúpania južnou rampou z Ponte di Legno, v oblakoch masív Adamello
Passo Gávia – trochu „netradičný“ záber z prvej tretiny stúpania južnou rampou z Ponte di Legno, v oblakoch masív Adamello

 Passo Gávia – tradičný vrcholový kríž pri jazere, s trochu netradičným smerom pohľadu (na sever)
Passo Gávia – tradičný vrcholový kríž pri jazere, s trochu netradičným smerom pohľadu (na sever)

Na Gávii som dnes ôsmy krát, na Stelviu desiaty, a aj tak... alebo práve preto, všade si doprajeme dlhšie prestávky a vychutnávame tie okamihy, ktoré dávajú zabudnúť nielen na pomerne namáhavé presuny cez nezáživné doliny, ale na chvíľočku aj na všetok ten ostatný bodrel, ktorý sa deje „tam dole“.

 Podvečerné klesanie zo Stelvia na sever stráži aj dnes Ortler (3905m)...
Podvečerné klesanie zo Stelvia na sever stráži aj dnes Ortler (3905m)...

Pri západe slnka cestou do Merana Milan s údivom zisťuje, že zadnú gumu má „na plátne“. Skvelý pumpár nám poradí dobrý pneuservis až v Sinich pri Merane, ale než tam dorazíme (našli sme podľa popisu na prvý krát!), je už zatvorené. Väčším problémom je hľadanie ubytovania, pretože cez babie leto je celé južné Tirolsko jednoducho plné Nemcov, navyše vrcholí zber jabĺk (od Stelvia po Merano sme predbehli snáď tisíc tých úzkych traktorov s vlečkami plnými jablkových prepraviek). Nakoniec máme šťastie v hoteli San Valentin v Scena, ktorý tiež môžme odporučiť (akurát sme hlúpo prepásli výdatnú a lacnú polpenziu...)

Piatok 2.10.2009

Scena, Sinich (pneuservis Pneustirolo), Bolzano, Nigerpass 1688m, Karerpass 1745m, Canazei, Passo di Fedaia 2057m, Caprile, Selva di Cadore, Passo Giau 2233m, Cortina d Ampezzo, Passo Tre Croci 1810m, Auronzo di Cadore, Vigo di Cadore, Sella Ciampigotto 1790m, Sella di Razzo 1760m, Sauris, Ampezzo, Tolmezzo, Arta Terme (Pizzeria Edelweiss...), Tualis, Plöckenpass 1357m, Mauthen (Appart. Berger, 25 Euro os./noc s raňajkami). 310km

Z Merana je trasa domov v podstate jasná: Dolomity, Friaul, a nocľah u Bergerovcov. Deň začíname prezúvaním Milanovej Kawy. Všetko prebieha príkladne profesionálne, rýchlo a za rozumnú cenu, ale predsa len nejaké tie hodiny z dňa ubudli, a v októbri ich nebýva k dispozícii už toľko.

 Ranné stúpanie na Nigerpass zasa stráži panoráma Rosengarten...
Ranné stúpanie na Nigerpass zasa stráži panoráma Rosengarten...

Ženieme sa do Bolzana, a z neho na moju ďalšiu noviku, Nigerpass. Som príjemne prekvapený zo scenérií, ktoré západná rampa tohto sedla poskytuje, a čudujem sa, že nie je v cestopisoch spomínané častejšie. Východná rampa zato viacmenej neexistuje, je to traverz na Karerpass.

 Passo di Fedáia a Marmolada – so starým vreckovým automatom sa zle fotí proti Slnku... a upravovať pomocou softvéru dáko neviem...
Passo di Fedáia a Marmolada – so starým vreckovým automatom sa zle fotí proti Slnku... a upravovať pomocou softvéru dáko neviem...

< >

Pridané: 20.05.2011 Autor: zeze Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (24 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (25)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria