Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3005 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29876
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17650)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12226)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Michal Puškár v Brne obsadil tretie miesto

 Zdieľať

Pridané: 26.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3203 [Šport - Cestné Motocykle]

Po podujatiach na Hungaroringu a v Chorvátsku pokračovala séria jedného z najprestížnejších profesionálnych motocyklových šampionátov v Európe - UEM Alpe Adria road racing championship tretím podujatím, ktoré sa odohralo uplynulý víkend na Brnenskom okruhu.

Mnohých už to snáď ani neprekvapuje, že prvé miesto v sobotňajšej prvej kvalifikácii triedy 125 SP s prehľadom získal slovenský reprezentant Michal Puškár (tím SG FIX racing). Popoludňajší druhý tréning priniesol tvrdý súboj o pol postion s vedúcim jazdcom šampionátu Talianom Schillacim, z ktorého musel náš pretekár odstúpiť kvôli závade na motocykli. Stefano Schillaci sa tak mohol tešiť zo zisku pol-postion. Tretie miesto na štartovom rošte obsadil domáci Kořízek pred ďalším Talianom Coppom a prvú pätku uzatvárala hviezda nemeckého šampionátu Tom Bush (GER). Kvalifikácia 23 pretekárov do nedeľných pretekov sľubovala zaujímavý súboj.

A nedeľa nesklamala. Žiaľ už v zahrievacom kole sa nášmu pretekárovi uvoľnila a odpadla časť radiacej páky, čo znamenalo veľký handicap. Po štarte sa podarilo polemanovi Schillacimu odpútať od zvyšku jazdeckého poľa. Za ním sa sformovala sedemčlenná skupina v ktorej to vrelo a poradie sa neustále menilo. Víťazom sa stal nakoniec Stefano Schillaci, za ktorým sa do cieľa vrútili náš jazdec spolu s Talianom Scagnettim. Športové šťastie stalo na talianskej strane, keď ich zástupca bol v cieli o desatinu sekundy skôr.

Michal Puškár: ,,Tento víkend bol pre nás veľmi náročný. V kvalifikácii nás postihla banálna porucha s prívodom paliva, v pretekoch zas problém s radením prevodových stupňov. Po štarte, ktorý sa podaril, som preradil do neutrálu a do prvej zákruty vchádzal až na 4.mieste. Potreboval som sa rýchlo prebojovať dopredu, ale medzitým Schillaci získaval náskok. Po postúpení na druhú pozíciu už nebolo možné stratu na vedúceho jazdca stiahnuť. Problémy s motocyklom spôsobili, že sa mi nedarilo vždy správne preradiť a niektoré pasáže okruhu som musel jazdiť na jeden prevodový stupeň čo spôsobovalo pretočenie motora a časovú stratu. Vzhľadom k týmto okolnostiam hodnotím tieto preteky ako úspešné a chcem poďakovať majiteľovi tímu p. Štefanovi Bunčiakovi, vedeniu Strojníckej Fakulty TU v KE, sponzorom, partnerom a všetkým, ktorí nám držia palce.“

Pridané: 26.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »