Anketa:
Tomáš Svitok v Brne obsadil štvrté miesto
ZdieľaťPridané: 25.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2921 [Šport - Cestné Motocykle]
Víkendové podujatie medzinárodného šampionátu Alpe Adria na Masarykovom okruhu v Brne využil tím SK Energy s pretekárom Tomášom Svitkom ako prípravu na preteky svetového pohára triedy Superstock 1000, ktoré sa budú konať na juhu Moravy 10. júla.
Hlavným cieľom bolo nájsť vhodné nastavenie motocykla Ducati 1098R, ale 20-ročný pretekár zo Sebedražia k tomu chcel aj pridať dobrý výsledok v nedeľných pretekoch. Tím však použil testovací motor, s ktorým Tomáš nemohol pomýšľať na najvyššie priečky. V pretekoch jazdil na piatom mieste a v závere dokázal odraziť útoky dotierajúcich súperov. Po diskvalifikácii druhého pretekára poradia sa dokonca posunul na štvrté miesto klasifikácie.
Najbližšie čaká tím SK Energy ďalšie podujatie svetového pohára, ktoré sa koná 12. júna v talianskom Misane.
![]() |
Tomáš Svitok: "S víkendom sme všetci spokojní, pretože bolo dôležité nájsť správne nastavenie na júlové preteky a to sa nám aj podarilo, takže sa tu budeme mať od čoho odraziť. Ja osobne som túžil zajazdiť čas na kolo v hodnote 2:05 a prípadne aj lepší. Keďže nám však šlo hlavne o nastavenie motocykla, tak sme použili starší motor, ktorý má najazdených už množstvo kilometrov a používame ho práve len na testy. Ten už šiel ku koncu pretekov z posledných síl a ja som rád, že som vôbec prešiel cieľom, no do depa som sa už nedostal."
![]() |
Pridané: 25.05.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne - sita
- Michal Puškár v Brne obsadil tretie miesto - Redakcia
- Slováci v Brne v bodovali, Krajčí obsadil tretiu a Svitok jedenástu priečku - Redakcia
- Tomáš Svitok v triede Superstock 600 v Brne! - Risso46
Ďalšie články tohto autora:
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!