Anketa:
Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
ZdieľaťPridané: 25.12.2011 Autor: Cacao
Čitatelia: 9298 [Novinky - PR článok]
Čo môžu mať spoločné jazdci svetových superbikov a my, "bežní" smrteľníci? Vymontovaný pud sebazáchovy to nebude, pretekárska moto-technika za niekoľko stoviek tisíc eur taktiež nie a v niektorých prípadoch ani kvalitné pretekárske oblečko. To však nie je prípad českého výrobcu "for street racing".
O čo tu ide?
Priamo od výrobcu sme dostali pozvánku na MS Superbikov do Imoly aby sme sa pozreli trochu do zákulisia toho ako vznikajú a ako sa testujú kombinézy 4SR.
Veľa ľudí si myslí, že tak, ako je to v prípade okruhového biku MS Superbike, ktorý stojí nehorázne prachy a bežný zákazník si ho nemá šancu kúpiť, tak toto isté platí aj v oblasti oblečenia a chráničov. Mladá česká firma menom 4SR sa snaží dokázať, že to nemusí byť celkom tak.
Vďaka tomu, že 4SR posledné roky spolupracuje s jazdcami ako Jakub a Matej Smrž, James Ellison, Gino Rea alebo Pavel Škopek, dostali ich produkty čosi do seba a veľkými krokmi sa posúvajú dopredu. Keď takéto čosi počujete z úst majiteľa, tak si v prvom momente pomyslíte svoje ako aj ja. Po pretekoch MS Superbike v talianskej Imole a nahliadnutí do zákulisia tohto kolotoča som si však svoj názor mierne poupravil.
Čistá funkčnosť
Páni z 4SR sa rozhodli, že sa nebudú na nič hrať a uprednostnili čistú funkčnosť pred zbytočnými "cingrlátkami". V tomto duchu sa dizajnovala nová kombinéza RR Edition EVO a tiež rukavice 96 Smrž Racing Edition Evo, ktorých základ nájdeme práve v spomínanom šampionáte a skúsenostiach pretekárov. Dalo by sa povedať: "Tested on human."
Požiadavky jazdcov na kombinézu sú jasné:
Zbieranie dát prebieha u "forstrítu" nepretržite počas celej sezóny po každých tréningoch či pretekoch. Rýchla spätná väzba a dobrá komunikácia je základ vývoja.
Rozhodnutie pretekára jazdiť v nejakej značke oblečenia je na prvý pohľad pre nezainteresovaného pozorovateľa veľmi jednoduchá záležitosť. Opak je pravdou. Ak sa prejdete po paddocku a vidíte mladých pretekárov s jazvami a spáleninami na tele, rýchlo pochopíte, že viac ako o značke je proces výberu o 100% dôvere v samotný produkt. Klobúk dolu pred Smržákmi (ktorí so značkou začínali v jej začiatkoch), že uprednostnili domáceho výrobcu pred renomovanými svetovými značkami.
Prejdime ale k niečomu, čo zaujíma potenciálneho kupujúceho.
Čo dostanem, keď sa rozhodnem pre kombošku 4SR?
Za svoje peniaze máte novú dvojdielnu kombinézu s označením RR Edition EVO. Tá je vyrobená z rovnakých materiálov ako pretekárska verzia. Hovädzia koža s hrúbkou 1,2mm je prvý predpoklad kvalitného oblečenia a aj preto je celková hmotnosť kombinézy na úrovni cca 5 kg. Bezpečné oblečenie nie je vyrobené z textilu, ale z prírodnej kože, ktorá je vláčna, mäkká a pružná a pri vhodnom pravidelnom udržiavaní (čistenie a balzamovanie) vydrží neskutočne veľa.
Koža a strih - základ dobrej kombinézy
Ak už aj máte kombinézu z kvalitných materiálov, neznamená, že ste automaticky v bezpečí. Môžete mať najlepšie chrániče a kožu na svete, ale nič vám to nebude platné, ak tieto prvky nebudú na tých správnych miestach. Strih kombinézy je preto jednou z najdôležitejších vecí, ktoré by vás mali zaujímať pri výbere. RR Edition EVO má rovnaký strih na všetkých dôležitých miestach ako pretekárska profi kombinéza. Skúsenosti pretekárov sú v tomto smere vývoja na nezaplatenie. Dvojdielna verzia je praktickejšia na bežné jazdenie na rôznych motorkách, nielen ostrých jogurtoch. Dôležitým faktom je aj strojové strihanie jednotlivých dielcov, čo pomáha k udržaniu rovnakého strihu na všetkých kombinézach.
Chrániče na tvrdo alebo na mäkko?
4SR verí chráničom značky Betac talianskej výroby. Ide o chrániče, ktoré nevyužívajú tvrdé kovové prvky, ale sú zamerané najmä na čo najlepšie stlmenie nárazu. Tento účel spoľahlivo plnia chrániče vyrobené z elastomeru. Chrániče sú umiestnené na najdôležitejších miestach - lakte, ramená, hrudník, bedrá a kolená. Výrobca ponúka všitý chrbtový chránič SAS-TEC ako príslušenstvo alebo odporúča kúpu klasickej "korytnačky".
Na RR Edition EVO nenájdete tvrdé prvky chráničov ani z vonkajšej strany. Na ramenách je dôležitý šev prekrytý vrstvou kože s nalisovanými vláknami kevlaru, ktoré majú vyššiu oteruodolnosť. Aby sa vám kombinéze nerozpadla, aj keď sa vám podarí "ustlať si", všetky švy sú prešívané dvojmo, resp. trojmo. Na jednoducho sú šité iba dizajnové prvky.
Komfort - kevlarové streče, neoprén a zipsy
O to, aby ste sa vo svojej druhej koži necítili ako vo zveráku, sa starajú vhodne umiestnené kevlarové streče a neoprénové prvky. Oblečenie nesmie jazdca obmedzovať v pohybe na motorke. Oproti predchádzajúcemu modelu sa zmenili strihy strečov v rozkroku a taktiež pod pazuchami.
Nepríjemne odratý krk je tiež minulosťou. Z vnútornej strany límca pribudli neoprénové prvky, ktoré lepšie priliehajú na telo a sú príjemnejšie na dotyk. Rovnaké prvky nájdete aj na zápästiach.
Na každej kombinéze nájdete veľa detailov, ktoré si ani nevšimnete, kým vás na ne niekto neupozorní. Pochvalu si vývojový tím 4SR zaslúži aj za vylepšenie bežcov zipsov, ktoré sú teraz odolnejšie.
Slovo na záver
Po tejto víkendovej exkurzii zo sveta WSBK je jasné, že vo 4SR nespia a neustálym vývojom sa snažia ich produkty posunúť vpred. Tento fakt podporuje aj rastúci počet pretekárov, ktorí na sebe nosia druhú kožu s logom 4SR.
Ak ťa kombinézy alebo rukavice 4SR zaujali určite navštív web 4sr.sk, kde nájdeš viac informácií ale aj skvelé zimné akciové ceny!
Pridané: 25.12.2011 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- Jazdenie na biku s nulou na tachometri - prvá tisícka na Versyse
- ... zobraz všetky články od tohto autora