Anketa:
Otestuj najnovšie MV Agusty 2012 na trati v Misane
ZdieľaťPridané: 18.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2693 [Bleskovky - Novinky]
MV Agusta organizuje testovacie jazdy na novinkách 2012: F4 R, F4 RR, BRUTALE R 1090 a BRUTALE 920 na okruhu v Misane kde sa jazdí aj seriál Superbikov.
MV Agusta pripravila testovacie jazdy za naozaj lákavé ceny. Na okruh Misano sa totiž len tak ľahko nedostanete a navyše môžete osedlať MV Agustu. Viac informácií nájdete tu: MV-Agusta-Test-Ride-Misano_eng.pdf (v anglickom jazyku)
Ak máte záujem kontaktujte Slovenského importéra značky. Píšte do konca týždňa na info@motocorse.sk alebo info@mvagusta.sk alebo volajte 0917 733 173.
![]() |
Pozri tiež:
10.10.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4146 [Bleskovky - Predstavujeme]

Prichádza cenovo dostupnejšia MV Agusta F4 R Corsa Corta
MV Agusta prináša cenovo dostupnejší model F4 R Corsa Corta, ktorý vychádza z biku MV Agusta F4 RR Corsa Corta.
25.09.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4656 [Bleskovky - Novinky]

Nová MV Agusta Brutale R 1090
Na trh sa čoskoro dostane nová MV Agusta Brutale R 1090. Naháč s brutálnou silou a nezameniteľným dizajnom sa už čo nevidieť dostane na „pulty“ dílerov.
27.06.2011 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 11146 [Testy a predstavenia - Test]

MV AGUSTA BRUTALE - malá Brutale alias Brutka
Brutka. Tak som ju pomenoval hneď ako som ju uvidel aj s cenovkou na ktorej bolo napísané 11 990,- È interessante notare che, quasi incredibilmente. (Zaujímavé, priam až neuveriteľné...) Relatívna lacná vstupenka do rodiny Agustovcov.
17.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5308 [Bleskovky - Novinky]

MV Agusta F4 RR Corsacorta 2012
MV Agusta svetu predstavila pekne ostrú novinku, ktorou je model F4 RR Corsacorta.
16.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5105 [Bleskovky - Predstavujeme]

Limitovaná séria MV Agusta Brutale Italian Unification Edition
Na oslavu okrúhleho výročia Talianska sa rozhodla firma MV Agusta vyrobiť 150 kusov upravených Brutaliek.
Pridané: 18.10.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!