Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3410 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Maco Racing Team na 24-hodinovke v Bol D´or 2012

 Zdieľať

Pridané: 16.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2505 [Šport - Cestné Motocykle]

Na francúzskom okruhu Magny Cours bol cez víkend zahájený nový ročník vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov. 76. ročník podujatia Bol d'Or sa aj tentoraz konal ako 24-hodinové preteky a na mieste nechýbal ani slovenský tím Maco Racing, ktorý zahájil desiaty rok svojho pôsobenia v tomto šampionáte.

Pretekárske obsadenie tímu tvoria rovnako ako vlani Američan Jason Pridmore, Francúz Gregg Black a Švajčiar Gregory Junod. Tí v konkurencii 55 tímov získali v kvalifikácii 13. miesto a z rovnakej pozície teda štartovali v sobotu popoludní aj do samotných pretekov. Tesne pred štartom začalo pršať, no to nebránilo Gregory Junodovi, ktorý za tím Maco Racing odštartoval, prebojovať sa hneď v úvode do prvej desiatky, kde sa slovenský tím aj po striedaniach jazdcov s istotou držal do štvrtej hodiny pretekov. Vtedy žiaľ začalo opäť pršať, na čo doplatil Gregg Black, ktorý vošiel do úseku, kde bolo na trati množstvo vody, pričom traťoví komisári túto skutočnosť nesignalizovali.

Nasledoval ťažký pád, z ktorého pretekár našťastie vyviazol bez vážnejšieho zranenia, ale motocykel Yamaha bol natoľko zničený, že tím Maco Racing musel z podujatia odstúpiť.

Martin Kuzma, majiteľ tímu: "V kvalifikácii sme zbytočne neriskovali, vedeli sme, že nás v pretekoch čaká premenlivé počasie a preto sme sa sústredili na nastavenie motocykla pre rôzne podmienky. Štart na vode nám vyšiel výborne, Junod sa prebojoval dopredu a pohybovali sme sa na 5.-10. mieste. Je nám veľmi ľúto toho čo sa stalo potom, prišiel ťažký pád, Black chcel poškodený motocykel dotlačiť do depa, no ten bol natoľko poškodený, že to nešlo. Nemám komu čo vyčítať, celý tím počas víkendu pracoval na sto percent a naše výkony potvrdili, že zimná príprava bola kvalitná a vyplatila sa. Cieľ sme však nevideli a to je podstatné. Nechcem sa na niečo vyhovárať, pretože podmienky mali na trati všetci rovnaké. Nám však snáď chýbalo viac šťastia."

Pridané: 16.04.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »