Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1929 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or

 Zdieľať

Pridané: 23.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3503 [Šport - Cestné Motocykle]

Posledné tohtoročné podujatie vytrvalostných majstrovstiev sveta cestných motocyklov sa konalo v rámci 79. ročníka 24-hodinových pretekov Bol d´Or, ktoré sa po šestnástich rokoch vrátili na francúzsky okruh Paul Ricard v Le Castellet. Nadviazať na výborné ôsme miesto z podujatia v Nemecku chcel slovenský tím Yamaha Maco Racing.

Le Catellet sa ako jazdci tímu predstavili Slovinec Marko Jerman, Francúz Anthony Dos Santos a jeho krajan Lucas De Carolis, ktorý sa však v prvej kvalifikácii zranil a pre preteky ho nahradil skúsený Španiel Pedro Vallcaneras, bývalý víťaz Svetového pohára Endurance v triede Superstock.

Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or
Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or

Slovenskému tímu sa aj napriek De Carolisovmu zraneniu darilo už v kvalifikácii, kde vybojoval jedenástu štartovú pozíciu a s tradičnou taktikou postupného prepracovania sa na vyššie priečky odštartoval v sobotu o 15. hodine aj do samotných pretekov. V úvode vychádzalo všetko podľa predpokladov a už vo večerných hodinách sa tím pohyboval na 5.-7. priečke celkového poradia! V noci však prišli prvé problémy s technikou, no ešte ráno bol tím v hre o celkové siedme miesto. V záverečných hodinách sa však problémy stupňovali a jazda sa zmenila doslova na boj o „prežitie“. Výborné výkony z úvodu pretekov a nimi vybudovaný náskok však pomohli k tomu, že aj napriek problémom tím dokázal obsadiť 14. miesto celkovo a siedme v triede EWC. Vo svojej trinástej kompletnej sezóne vo svetovom šampionáte Endurance obsadil slovenský tím Yamaha Maco Racing celkovú 13. priečku.

Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or
Yamaha Maco Racing Team na 24-hodinových pretekoch Bol d´Or

Martin Kuzma, majiteľ tímu: „Máme za sebou posledné podujatie svetového šampionátu Endurance, ktoré bolo pre náš tím mimoriadne náročné. Kvalifikácia nám vyšla podľa predstáv, nešli sme do rizika a na štarte nám patrila jedenásta priečka. Naším cieľom pre preteky bolo postupne sa posúvať na vyššie pozície a to sa nám aj darilo, keď sme už večer jazdili na 5.-7. mieste. Cez noc však náš tím začali sprevádzať veľké problémy, ktoré nás potom trápili až do konca pretekov. Tentoraz nás proste opustilo šťastie, čo je tiež súčasťou pretekov Endurance a my to musíme akceptovať. Ďakujem všetkým partnerom a fanúšikom nášho tímu za podporu v sezóne 2015.

Pridané: 23.09.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »