ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Majstrovstvá Európy Speedway v Žarnovici 8.7.2012

 Zdieľať

Pridané: 05.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3246 [Novinky - Pozvánka]

Najbližšie preteky čakajú na Žarnovicu už v nedeľu 8.júla 2012, kedy sem zavítajú kvalitní európski jazdci bojujúci v semifinále majstrovstiev Európy seniorov.

Aj napriek tomu, že už pred týždňom uplynula lehota pre jednotlivé federácie k nahláseniu jazdcov na uvedený šampionát, ešte stále nie sú známe mená všetkých účastníkov. No už dávno je jasné, že chýbať tu nebude Martin Vaculík!

Šestnásť jazdcov z jedenástich krajín sa bude snažiť obsadiť jedno zo šiestich postupových miest. Medzi nimi nebudú chýbať ani domáci zástupcovia Martin Vaculík a Ján Halabrín. Lákadlom je určite aj štart bývalého jazdca GP Slovinca Mateja Žagara. Takisto Poliak Grzegorz Zengota patrí medzi to najlepšie vo svojej krajine, čo potvrdil aj čerstvým víťazstvom v semifinále Majstrovstiev Poľska jednotlivcov, či druhým miestom na Zlatej prilbe Poľska, ktorá je pravidelne obsadená skoro celou poľskou plochodrážnou špičkou. So záujmom sa očakáva aj štart Kennetha Hansena z Dánska a taktiež dvoch jazdcov z Ruska, ktorí zaiste zamiešajú pomyselnými postupovými kartami. Prvým z nich je už 29-ročný Renat Gafurov, dvojnásobný juniorský majster a seniorský majster Ruska z roku 2006, päť krát štartoval vo finále ME a v roku 2009 získal i titul majstra Európy. Druhým ruským reprezentantom, ktorý sa predstaví v Žarnovici je Viktor Golubovskij, ktorý síce nie je ovenčený takými úspechmi ako Gafurov, no vlani sa mu podarilo ako jedinému Rusovi postúpiť až do GP Challenge. S Renatom Gafurovom potom ešte vybojoval bronz z ME dvojíc v poľskej Pile.

No ani ďalší jazdci nominovaní do Žarnovice nepatria medzi slabých. Platí to aj v prípade Chorváta Dina Kovačiča, či nádejného Matica Ivačiča zo Slovinska, ktorý je vo svojich 19-rokoch suverénne najlepším slovinským juniorom. Z Nemecka by mal pricestovať Roberto Haupt, ktorý štartoval v Žarnovici aj na Zlatej prilbe v minulom roku. Z Rakúska by mal pricestovať zase Daniel Gappmaier, ktorý dokázal v kvalifikačnom kole Kvalifikácie do GP v St. Johanne nechať za sebou aj takých jazdcov ako Simon Gustafsson, Tomáš Suchánek, Max Gregorič. Českú republiku budú v Žarnovici reprezentovať Tomáš Suchánek a jazdec SC Žarnovica Martin Gavenda. Z Talianska zavíta do Žarnovice Argentínčan z talianskou licenciou, Nicolas Covatti, ktorý vlani skončil druhý na žarnovickej Zlatej prilbe. Meno francúzskeho jazdca nie je ešte známe. Náhradníkmi pretekov budú rakúski jazdci so slovenskými licenciami Fritz Wallner a Dominik Weiss.


Pridané: 05.07.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »