ISSN 1336-6491 | Online: 2312 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Majstrovstvá sveta MX3 a WMX (ženy) v motokrose, 30.6 - 1.7.2012 Šenkvice

 Zdieľať

Pridané: 26.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3690 [Novinky - Pozvánka]

Mládežnícky motokrosový klub M-cross Šenkvice pozýva všetkých fanúšikov na najväčšiu motokrosovú udalosť na Slovensku - Majstrovstvá sveta MX3 a WMX (ženy) v motokrose. Významné medzinárodné preteky zo seriálu majstrovstiev sveta sa uskutočnia v dňoch 30. júna - 1. júla 2012 na trati v Šenkviciach.

O nezabudnuteľný športový zážitok sa postarajú pretekári a pretekárky z celého sveta. Našu krajinu budú v triede MX3 reprezentovať pretekári, ktorí sa aktívne zúčastňujú pretekov doma aj v zahraničí a dosahujú výborné výsledky. Za všetkých spomenieme Martina Kohúta, Tomáša Šimka, Andreja Bilčíka.

Martin Kohút obsadil minulý rok v silnej svetovej konkurencii na Majstrovstvách sveta v motokrose v triede MX 3 v Šenkviciach vynikajúce tretie miesto. Zo zahraničných pretekárov prisľúbili účasť Peter Bartoš, Martin Michek a Peter Michalec z Českej republiky, ale aj ďalší pretekári z dvadsiatich krajín sveta, ktorí sa zúčastňujú pretekov v triede MX3 v rámci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose aj v iných krajinách.

Medzi pretekárkami v triede VMX (ženy) zo Slovenska privítame našu jedinú zástupkyňu Miriam Závadskú, ktorá začala jazdiť motokros pred štyrmi rokmi a posledné dva roky sa aktívne zúčastňuje motokrosových podujatí.

Predvedú sa aj skúsené pretekárky zo zahraničia ako Livia Lancelot z Francúzka, Chiara Fontanesi z Talianska a mnohé ďalšie, ktoré v rámci seriálu majstrovstiev sveta obsadili popredné miesta a niektoré z nich sme mali možnosť vidieť v Šenkviciach aj minulý rok.

Majstrovstvá sveta tried MX3 a WMX (ženy) v motokrose sa konajú v Šenkviciach už po tretí krát a opäť môžeme očakávať výborne zorganizované podujatie a bohatý program na vynikajúcej motokrosovej dráhe svetovej úrovne.

Počas konania pretekov organizátori pripravili pestrý program aj pre divákov: predvádzanie Rc modelov na diaľkové ovládanie, pestrá tombola s hodnotnými cenami ( napríklad vyhliadkový let vrtuľníkom, detská štvorkolka) a podobne.

Majstrovstvá sveta v motokrose tried MX3 a WMX (ženy), sú tou najlepšou príležitosťou vidieť v akcii pretekárov a pretekárky z celého sveta ako aj najlepších pretekárov zo Slovenska. Príďte ich povzbudiť, zabaviť sa a stráviť pekný športový víkend!

Pridané: 26.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »