Anketa:
Pozvánka: Majstrovstvá Európy v motokrose 2012 vo Veľkých Uherciach už tento víkend
ZdieľaťPridané: 16.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3700 [Šport - Motocross]
Už tento piatok 18. mája 2012 privíta motokrosový areál Veľké Uherce účastníkov majstrovstiev Európy v motokrose tried EMX Open & EMX85 & EMX65.
Motokrosová komisia Európskej motocyklovej únie (UEM) vypracovala pre sezónu 2012 nový model seriálu mladých motokrosových nádejí kubatúr 65 a 85 ccm, kedy rozdelila európsky šampionát na štyri zóny, pričom Slovensko bolo zaradené do severovýchodnej zóny do ktorej okrem nás patrí ČR, Bielorusko, Estónsko, Lotyšsko, Litva, Poľsko, Rusko a Ukrajina. Najlepších 10 jazdcov z každej zóny sa zúčastní finálového podujatia ME EMX65/85, ktoré budú uskutočnené v rámci majstrovstiev sveta MX1/MX2 vo Veľkej Británie v auguste 2012.
Hlavným cieľom tohto rozdelenia je zníženie nákladov rodičov/sponzorov mladých jazdcov na účasť v ME a taktiež i zníženie času, kedy sú školopovinní jazdci mimo školy.
Pre zatraktívnenie seriálu sa spolu s podujatím ME tried EMX65/85 konajú i majstrovstvá Európy seniorov triedy EMX Open.
Usporiadateľský Motocrossclub Veľké Uherce , na základe poverenia Slovenskej motocyklovej federácie, pripravil na víkend 19. - 20. mája 2012 pre 92 prihlásených jazdcov z 8-mich krajín Európy vynovenú trať, ktorá len pred pár týždňami prešla schválením motokrosovou komisiou UEM.
![]() |
Šampionát je zaiste i veľkou príležitosťou pre slovenských jazdcov, ktorí sa hlavne z ekonomických dôvodov v poslednom období v menšom množstve zúčastňujú na podujatiach ME a MS. Na štarte v o Veľkých Uherciach sa zo slovenských jazdcov o.i. predstavia v triede MX Open napr. Tomáš Šimko a Martin Kohút, členovia úspešného slovenského tímu, ktorý obsadil na európskom motokrose národov v roku 2011 historické tretie miesto. V triedach EXM65 a EMX85 bude štartovať až 18 mladučkých Slovákov (10 v triede EMX85 a osem v triede EMX65), medzi ktorými je i Richard Šikyňa, ktorý je vedúcim jazdcom ako MM SR tak i MM ČR.
Pevne veríme, že jazdci a usporiadateľský Motocrossclub Veľké Uherce pripravia pre priaznivcov motokrosu v dňoch 19.-20.mája 2012 veľmi zaujímavý športový zážitok a že k tomu namalou mierou prispejú i naši jazdci štartujúci na šampionáte.
Časový harmonogram podujatia: MXE_Velke_Uherce_2012_timetable.pdf
Zdroj: SMF
Pridané: 16.05.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- UEM Motokros Európskych národov 2012 už tento víkend v Kyjeve - Redakcia
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- Pozvánka: Majstrovstvá Európy Speedway v Žarnovici 8.7.2012 - Redakcia
- Pozvánka na „Novohradský trial“ - Majstrovstvá Slovenska v triale po druhý krát aj na juhu Slovenska - Awia
- Pozvánka na medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Poľska v triale - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!