ISSN 1336-6491 | Online: 2282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (130)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Girl Trip: Od snov k realite :)

 Zdieľať

Pridané: 20.07.2012 Autor: kacatko
Čitatelia: 11807 [Bleskovky - PR bleskovka]

Tak cítim že je najvyšší čas začať písať nočné zápisky... V prvom rade preto, že sa sťažujete že som s Vami všetkými málo v kontakte... A za druhé, aby som udržala samu seba v zdravom psychickom stave, práve terapiou písaním.

Seriál článkov - Moto Girl Trip:

Od prvého verejného, oficiálneho vyslovenia túžby, prejsť na motorke okolo sveta, ktorá nie je jedna z tých, čo sa dajú len tak zahasiť, prešli tri mesiace. Srdce mi búšieva rovnako šialene ako v deň kedy mi Igor Brezovar podal ruku. Myslela som že na zoznámenie, netušila som že mi ju podáva na pomoc s najväčším snom, ktorý drží moju dušu. Tri dni ma pozoroval, pýtal sa stále viac a viac, chcel vidieť fotky, počuť príbehy...

Veľmi málo ľudí sa ma pýta na ozajstné príbehy z ciest, tie ktoré Vám zmenili život už navždy. S tou iskrou v očiach, ktorá Vám dá priestor rozprávať zapálene o tom ako ste sa „posrali“ priamo medzi kravami na Indickom nástupišti, alebo o svietiacom planktóne, ktorý naozaj existuje, či o nezabudnuteľnej konverzácií s Brazílčanom na brehu rieky Mekong.

  • „To je muj veľký sen Kačko vždy jsem chtel po sobě odprevadiť na takúto cestu holku“
  • „Nebude to lehký, budou težké dny, ne všechno pujde ako budeme chtit, ale my to dáme“

Usmial sa a objal ma.

Objatia tohto druhu chutia akoby vás objal sám vesmír.

Rozplakala som sa – pocit, ktorý ma rozplakal keď moje sandále dopadli na rozpálený letiskový asfalt v Kalkate. Po rozlúčení s Igorom, Awiom a celou posádkou výstavy som čakala, že dostanem strach, alebo si nájdem nejakú priblblú výhovorku... Nestalo sa tak... Kontaktovali sme sa skôr ako v kalendári svietila streda. Stretli sme sa pri mapách, premýšľali a spisovali čo všetko mi treba a čo všetko ma čaká. Do mesiaca s pomocou zákonu príťažlivosti a faktu, že sa v motorkárskom svete pohybujem od svojich 15tich som začala hľadať reálne cesty ako vpred a jediné čo mi svietilo boli obrysy vlastného sna. Yamaha... Honda... KTM... alebo Suzuki... Zavrela som oči a bolo mi jasné, že moja túžba je jednoznačne vyraziť vo farbách BMW aj keď sa mi modrá farba nehodí k pleti.

Telefón zrazu začal pípať smkami, hromadia sa neprečítané maily, dni sú krátke, noci bez snov, môj čas strávený s priateľmi je spočítateľný v minútach. Nie je deň čo by ma svet nenaučil niečo nové o medzi ľudských vzťahoch, viere, alebo tvrdých podmienkach presadenia sa vo svete, ktorý je pre mňa cudzí.

Hneď po firme FMoto a Michalovi sa mi ozval Marián a ponúkol mi maximálnu podporu Touratechu SK s možnosťou zúčastniť sa víkendovej Enduroškoly. So zapožičaným čisto novým vyleštením BMW 650 GS Sertaom som zastavila vo svojej starej komboške, ktorá svietila na bielo medzí kvalitnými adventure oblečeniami a necítila som sa najistejšie. Legendárne plameňové New Rocky, ktoré som dostala od prvého frajera vytŕčali z radu aj s mojimi červenými vlasmi a ženskou energiou, ktorá bola jediná v teame nádejných budúcich offroadistov. Stála som rozhodnutá zabojovať.

Tešila som sa na autoritu, ktorá nás bude učiť „ako si to správne dávať“ cez šotolinku a Etiópske blato, zatiaľ iba v Slovenskom prevedení.

„Jé ahój tak ty jsi tá co jede kolem světa.“
Zdvihla som zrak a snažila som sa precítiť ako to myslel..
„Ahoj, ja som Katarína“ podala som mu ruku..
„Tak jo, všichni do radu...“ zahlásil na celú predajňu
Keď sa účastníci začali mrviť, dodal „...najprv ji všichni pořádne pootlapkávame, aby jí to v Africe neprekvapilo to bude bod tréningu čislo jedna“
Všetci sa uvoľnene zasmiali.

Paradoxne som neostala šokovaná, dotknutá či podráždená, skôr som sa potešila, že vycítil moju neistotu a zaradil ma síce polohovadským vtipom, ale do mužských energií.

V ten deň mi nebolo ľahko, hneď pri prvých kvapkách som cítila ako mi cícerkom steká prúd chladnej vody od krku cez boky, kde sa rozdelil a pomalým prúdom obtekal predok aj zadok. Moje síce obľúbené, ale maximálne nevhodné topánky, sa mi šmýkali zo stupačiek. Mrzla som, prefukovalo mi moju saharskú bielu Tuareg kombinézu a okrem týchto kozmetických detailov sa mi teda vôbec nedarilo na hladkých gumách vyberať zatáčky tak ako by som si to predstavovala.

V prvý deň som pochopila, že ak ma niekto dokáže pripraviť na to čo ma čaká vonku je to práve Milan s veľkou pomocou Mariana, ktorý je rozhodnutý dať mi modré z neba. Po skvelom adrenalínovom dni, kde nám boli vtlčené základné pravidlá offroadu sme sa rozlúčili podaním ruky a ja som verila, že to nebolo naposledy.

Video: Touratech Enduroschool - BEGINNERS :))

Pridané: 20.07.2012 Autor: kacatko Zdieľať

Seriál článkov - Moto Girl Trip:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (130)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »