Anketa:
Husqvarna NUDA 900 – ideál na každý deň?
ZdieľaťPridané: 25.07.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 10765 [Testy a predstavenia - Test]
Hneď ako som dojazdil na eRkovej NUDE, dostala sa mi do rúk a pod zadok „holá“, čierna NUDA. V podstate sa jedná o totožnú motorku, až na pár maličkostí.
V čom je teda iná oproti červenej radikálnejšej sestre? A ako tieto rozdiely menia celý bike z viac-menej jednostranne určeného šialenca na ideálnu moto na každý deň? Poďme si to rozobrať čo najzrozumiteľnejšie.
Vývodové koliesko - má o jeden zub viacej (17z) a je to fakt cítiť. Motorka nie je taká prchká, čo by som dal ako prvé plus na to, aby sa z nej mohol stať ideál na každý deň. Možno práve preto nemáte potrebu toľko radiť a uspokojíte sa aj s kultúrnou predpisovou jazdou. Nenavádza vás robiť také blbinky, ako jej červená divokejšia sestra.
Pohodlnejšie sedlo – ktoré je mimochodom zameniteľné medzi obidvoma modelmi. Keď som vravel, že pri erke vaše polky po 60 km kričia dosť, tak tu som sa k takému niečomu nedostal ani po 2 hodinkách v sedle. Koľko som prešiel kilometrov je nepodstatné, lebo som si zrazu dokázal užívať aj okolie cesty. Nie ako na trestnej lavici červenej pretekárky, kde som sa sústredil len na cestu a na to, ako byť rýchlejší a v meste blbnúť, kde sa len dá.
„Obyčajné radiálky“ – Dávam to do úvodzoviek, lebo až také obyčajné nie sú. Lenže porovnávať ich s kovanými monoblokmi, to proste nejde. A znova dávam plus, pretože jazdec sa nemusí obávať, že ho pri hrubšom zaobchádzaní prefackajú o asfalt. Brzdia výborne, sú dobre dávkovateľné a sú hlavne priateľskejšie. Na každodenné použitie, turistikovanie, alebo mestské presuny určite lepšia voľba ako kúsavé monobloky.
Doplnkové plexi – Tak toto by som prskol aj na hrdzovlásku. Páči sa mi ako vyzerá a plní si svoju prácu. Ja ho len a len odporúčam, či už na klasiku, alebo aj na rejsovku.
Kufríky a iné doplnky – Nikdy som nebol zástancom takýchto doplnkov na niečom ako je NUDA. No ale ako som už niekde písal, človek sa učí stále. Tu som ich len uvítal. Hodil som tam kraťase, tričko, tenisky, mobil, doklady, vodu...vlastne, mal som tam toho asi toľko, čo každá ženská v kabelke.
Ku kufrom by som mal povedať, že sú celkom „premakané“. Nie je to len plastová krabica s rozmermi xyz. Po otvorení plastových dvierok treba otvoriť ešte istiacu textíliu a tam na vás čaká ďalšia vychytávka. Rolovateľný batôžtek, pripojiteľný na dva cvoky do kufra. Je nepremokavý a zrolovaným zabezpečíte aby vám ani v daždi nepremokol obsah kufrov. Kufre nie sú prehnane veľké, ani ťažké. Myslím, že na tento typ moto úplne postačujúce.
Niekto možno bude namietať a povie, že toto predsa nie sú vlastnosti, čo robia z motorky každodenný bajk. Možno každý nečítal články čo napísal awia, alebo čo som napísal o eRkovej Nude ja, tak to sem znova zhrniem.
Motor s obsahom 900 kubíkov, 105 koní, 100 Nm, suchá hmotnosť 184 kg a spotreba pod 5 litrov. Ak toto nie je výborný základ pre ideál na každý deň, tak už neviem. Treba asi pridať aj bravúrnu ovládateľnosť, premakané brzdy, pohodlný a zároveň aj ideálny posed do mesta. Široké rajdy vám dávajú pocit istoty a vy cítite, že to všetko máte pevne v rukách. A ako pridaná hodnota je ten potmehúdsky úsmev popod fúzik, ktorý vám vyčaruje vždy keď ju osedláte.
Pre tých, čo si chcú svoju Nudu trochu doladiť, má Husqvarna v ponuke päť kitov
Začal by som najlacnejším za 695 €. Kit Cittá obsahuje textilný tank vak, nižšie sedlo, predný karbónový blatník, karbónový držiak na výfuk a alarm s diaľkovým ovládačom.Druhá sada corsa appeal je za 899 € a tá obsahuje dvojfarebné sedlo, karbónovú masku nad svetlo, karbónový kryt nad nádrž, karbónový blatník a karbónový držiak výfuku.
Za 1090 € majú v ponuke sadu, ktorá sa skladá z plexi, textilného tankvaku, bočných kufrov + držiakov a doplnené to je vyhrievanými rukoväťami. Nesie označenie Viaggio light.
Ak by bol niekomu Viaggio light na cestovanie málo, dá sa objednať Viaggio full, ktorý má oproti lightu navyše textilnú tašku na zadné sedlo a alarm s diaľkovým ovládačom. Treba si ale pripraviť 1389 €.
No a nakoniec je tu Kit corsa tech za 1489 €. Ten je úplne odlišný od predchádzajúcich. Neobsahuje žiadne turistiku zľahčujúce doplnky, ale jedná sa skôr o rejsovejšiu výbavu. Titanová koncovka výfuku, CNCčkové nastaviteľné stúpačky s brzdou a radičkou a CNCčkové výklopné nastaviteľné páčky. Toto je sada, ktorú by som určite bral na eRkovú verziu.
Nakoniec by som mal spomenúť, že kúpou celého kitu, ušetríte 20% oproti nákupu samostatných položiek.
Videotest zo Sardínie:
Video: Tomáš Hajduch - Awia, husqvarna-motorcycles.com
Strih: Majo Beal Illéš - motoproject.sk
Video: Husqvarna Nuda 900 a 900R - s talianskym funbike-om na Sardínii
Plusy, mínusy
motor, brzdy, ovládateľnosť | čo sa jej dá vytknúť? |
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
NÁZOV MOTORKY a ROČNÍK:
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 4,6 l/100km |
Objem nádrže, z toho rezerva | 13 l (3 l rez.) |
Cena motorky | 9 990,- EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 75 EUR |
Stupačka | 48,75 EUR |
Spätné zrkadlo | 53 EUR |
Smerovka | 25 EUR |
Svetlomet | 306 EUR |
Text: Milan Mikulík - mikulec
Foto: Filip Kalka - Masochista
Motocykel na test poskytla spoločnosť motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | Nuda 900 | Nuda 900R |
Rok: | 2012 | 2012 |
Novinka: | NOVINKA 2012 | NOVINKA 2012 |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 898 ccm | 898 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. | 104.7 k (77.0 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 7000 ot. | 100 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.0:1 | 13.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84 x 81 mm | 84 x 81 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 210 mm | 210 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 180 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna monoblok 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 265 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 174 kg | 174 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 195 kg | 195 kg |
Výška sedla: | 870 mm | 875 mm |
Rázvor: | 1495 mm | 1495 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2190 mm |
Šírka: | 895 mm | 895 mm |
Výška: | 1220 mm | 1225 mm |
Objem nádrže: | 13 l | 13 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.6 l/100km | 4.975 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 211 km | cca 195 km |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu USD vidla SACHS, vzadu tlmič SACHS, nastaviteľné predpätie a útlm. | Dve nastaviteľné palivové mapy Vpredu plne nastaviteľná USD vidla SACHS, vzadu plne nastavitelný tlmič Ohlins + nastaviteľná dĺźka |
Pridané: 25.07.2012 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Súvisiace články:
- Prvý test: Husqvarna Nuda 900 a 900R - s talianskym funbike-om na Sardínii - Awia
- Husqvarna NUDA 900R – hou hou hou...! - mikulec
- Videotest: Husqvarna Nuda 900 a 900R na Sardínii - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora