Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1209 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30234
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17837)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12397)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa českým šampiónom už po predposlednom preteku

 Zdieľať

Pridané: 24.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1509 [Šport - Motocross]

Pred týždňom vybojoval Richard Šikyňa, pretekár tímu MX Slovakia, titul medzinárodného majstra Slovenskej republiky mládeže v motokrose v triede 85 cm3 a teraz sa môže radovať aj z celkového víťazstva v Medzinárodných majstrovstvách Českej republiky organizovaných Autoklubom Českej republiky.

Predposledné podujatie seriálu hostila v sobotu 22. septembra obec Horní Újezd, kam Richard prichádzal s veľkým náskokom pred svojimi súpermi. Štvrtým a druhým miestom v jednotlivých jazdách potvrdil titul šampióna a keďže má pred posledným podujatím v Kapliciach 51-bodový náskok, nikto ho už nebude môcť ohroziť. V októbri ho navyše čaká boj aj o český titul v šampionáte usporadúvanom Českým svazom motocyklového sportu, kde je pred poslednými pretekmi druhý so stratou dvoch bodov.
Na pretekoch sa predstavil aj Tomáš Kohút, ktorý obsadil desiate a ôsme miesto. Tretí pretekár tímu MX Slovakia, Jaroslav Antalič, pre zranenie ramena neštartoval.

Richard Šikyňa, 4. a 2. miesto:"V prvej jazde som sa hneď po štarte za rampou zrazil so súperom a následne som sa v prvých dvoch zákrutách musel vyhýbať pádom a v cieli som bol až na štvrtom mieste. V druhej jazde pršalo, jazdilo sa na blate, nebolo to jednoduché a podarilo sa mi aj spadnúť. V polovici jazdy som si už musel dať dolu okuliare, cez ktoré nebolo poriadne vidieť. Postupne som sa prepracovával na druhé miesto a keby boli preteky o jedno kolo dlhšie, tak by som bol dostal aj prvého. Z celkového víťazstva mám obrovskú radosť a touto cestou chcem vyjadriť svoju veľkú vďaku rodičom a tímu MX Slovakia, bez ktorých by som to nikdy nedokázal.“

Tomáš Kohút, 10. a 8. miesto: Do prvej jazdy som odštartoval na štvrtom mieste, ale pre pád predo mnou som musel celkom zastaviť, prepadol som sa na posledné miesto a nakoniec som sa stihol prebojovať aspoň na desiatu priečku. V druhej jazde na vode a na blate sa mi štart veľmi nevydaril, dokonca som spadol a do cieľa som došiel ôsmy. Vcelku som s výkonom aj napriek ťažkostiam spokojný, rovnako aj tamojšia trať sa mi páčila, aj keď bola dosť náročná.

Pridané: 24.09.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »