Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3502 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29841
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12208)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Bronz pre Richarda Šikyňu v druhej jazde MMČR 2016 v českom Vranove

 Zdieľať

Pridané: 08.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2770 [Šport - Motocross]

Medzinárodné majstrovstvá Českej republiky v motokrose sa v nedeľu 4.9. 2016 konali vo Vranove u Brna. Miestny usporiadatelia svoju prírodnú trať pripravili veľmi dobre a aj jazdecká účasť bola predzvesťou krásnych športových súbojov.

Za tím JD191 KTM Racing nastúpil v triede MX2 (250ccm) aj slovenský reprezentant Richard Šikyňa (#102) na motocykli KTM 250 SXF a v doobedňajšej kvalifikácii sa mu podarilo zajazdiť 4. najrýchlejší čas. V prvej jazde nakoniec skončil 6., ale v druhej potešil svojou jazdou nielen členov tímu, ale aj mnohých jeho priaznivcov, keď sa z 8. miesta prebojoval až na bronzovú pozíciu. Do celkového hodnotenia si pripísal spolu 35 bodov a posunul sa opäť na 6. miesto v priebežnom poradí seriálu.

Richard Šikyňa - MMČR 2016 Vranov pri Brne
Richard Šikyňa - MMČR 2016 Vranov pri Brne

Richard Šikyňa (#102)
„Na tieto preteky som sa veľmi tešil, pretože túto trať mám rád. V kvalifikácii som urobil nejaké rýchle kolá, ktoré mi stačili na 4 miesto. Trochu som bol z toho sklamaný, lebo som vedel, že mám na viac, ale pri rýchlom kole sa mi do cesty vždy zamotali nejakí jazdci. V prvej jazde som odštartoval asi na 8. mieste. Do polovice jazdy mi trvalo kým som sa dostal na 6. miesto, na ktorom som aj jazdu dokončil. Z prvej jazdy som sklamaný, rozhodne nedopadla podľa mojich predstáv. V druhej jazde som odštartoval tiež okolo osmičky, ale po pár kolách som sa dostal na 4. miesto. Potom som sa snažil dotiahnuť na jazdca predo mnou, čo sa mi darilo, nakoniec som ho dobehol a aj predbehol a druhú jazdu som skončil tretí. Konečne mi to vyšlo aj v Čechách. Chcem sa poďakovať všetkým ľuďom čo sa podieľali a stále podieľajú na mojich výsledkoch. Bez nich by som sa nikdy nedostal tam, kde som. Ďakujem!“

Richard Šikyňa - MMČR 2016 Vranov pri Brne
Richard Šikyňa - MMČR 2016 Vranov pri Brne

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
„Richard štandardne túto sezónu na pretekoch Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky štartuje za JD191 KTM Racing team Jirku Jankovského. V kvalifikácii sa Rišo nevyhol nejakým chybám, ale aj tak v kvalifikáciu skončil so štvrtým najrýchlejším časom. Prvá jazda bola trochu rozpačitá a Rišo sa sťažoval aj na nie ideálnu odozvu prevodovky. V druhej jazde to ale bol už „náš“ Rišo a aj keď 8. miesto po štarte nie je žiadna hitparáda, zabojoval a dostal sa na 4. pozíciu. Ku koncu pretekov mal ešte stále dostatok síl, prebojoval sa až na tretie miesto a toto si dokázal uchránil až do cieľa. Je to jeho doterajšie najlepšie umiestnenie v MX2 v Čechách. Mám z toho radosť, aj keď oveľa viac, ako výsledok ma potešil jeho jazdecký prejav v druhej jazde. Budúci týždeň sa chystáme prvý krát tento rok aj na preteky na Slovensko do Beckova, tak dúfam, že ho príde povzbudiť veľa jeho priaznivcov.“

Richard Šikyňa - MMČR 2016 Vranov pri Brne
Richard Šikyňa - MMČR 2016 Vranov pri Brne

Pridané: 08.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »