Anketa:
Bronz pre Richarda Šikyňu v druhej jazde MMČR 2016 v českom Vranove
ZdieľaťPridané: 08.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2770 [Šport - Motocross]
Medzinárodné majstrovstvá Českej republiky v motokrose sa v nedeľu 4.9. 2016 konali vo Vranove u Brna. Miestny usporiadatelia svoju prírodnú trať pripravili veľmi dobre a aj jazdecká účasť bola predzvesťou krásnych športových súbojov.
Za tím JD191 KTM Racing nastúpil v triede MX2 (250ccm) aj slovenský reprezentant Richard Šikyňa (#102) na motocykli KTM 250 SXF a v doobedňajšej kvalifikácii sa mu podarilo zajazdiť 4. najrýchlejší čas. V prvej jazde nakoniec skončil 6., ale v druhej potešil svojou jazdou nielen členov tímu, ale aj mnohých jeho priaznivcov, keď sa z 8. miesta prebojoval až na bronzovú pozíciu. Do celkového hodnotenia si pripísal spolu 35 bodov a posunul sa opäť na 6. miesto v priebežnom poradí seriálu.
Richard Šikyňa (#102)
„Na tieto preteky som sa veľmi tešil, pretože túto trať mám rád. V kvalifikácii som urobil nejaké rýchle kolá, ktoré mi stačili na 4 miesto. Trochu som bol z toho sklamaný, lebo som vedel, že mám na viac, ale pri rýchlom kole sa mi do cesty vždy zamotali nejakí jazdci. V prvej jazde som odštartoval asi na 8. mieste. Do polovice jazdy mi trvalo kým som sa dostal na 6. miesto, na ktorom som aj jazdu dokončil. Z prvej jazdy som sklamaný, rozhodne nedopadla podľa mojich predstáv. V druhej jazde som odštartoval tiež okolo osmičky, ale po pár kolách som sa dostal na 4. miesto. Potom som sa snažil dotiahnuť na jazdca predo mnou, čo sa mi darilo, nakoniec som ho dobehol a aj predbehol a druhú jazdu som skončil tretí. Konečne mi to vyšlo aj v Čechách. Chcem sa poďakovať všetkým ľuďom čo sa podieľali a stále podieľajú na mojich výsledkoch. Bez nich by som sa nikdy nedostal tam, kde som. Ďakujem!“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
„Richard štandardne túto sezónu na pretekoch Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky štartuje za JD191 KTM Racing team Jirku Jankovského. V kvalifikácii sa Rišo nevyhol nejakým chybám, ale aj tak v kvalifikáciu skončil so štvrtým najrýchlejším časom. Prvá jazda bola trochu rozpačitá a Rišo sa sťažoval aj na nie ideálnu odozvu prevodovky. V druhej jazde to ale bol už „náš“ Rišo a aj keď 8. miesto po štarte nie je žiadna hitparáda, zabojoval a dostal sa na 4. pozíciu. Ku koncu pretekov mal ešte stále dostatok síl, prebojoval sa až na tretie miesto a toto si dokázal uchránil až do cieľa. Je to jeho doterajšie najlepšie umiestnenie v MX2 v Čechách. Mám z toho radosť, aj keď oveľa viac, ako výsledok ma potešil jeho jazdecký prejav v druhej jazde. Budúci týždeň sa chystáme prvý krát tento rok aj na preteky na Slovensko do Beckova, tak dúfam, že ho príde povzbudiť veľa jeho priaznivcov.“
Pridané: 08.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia si po pretekoch v českých Petroviciach znovu vylepšil svoje priebežné umiestnenie - Redakcia
- Richard Šikyňa dobyl stupeň víťazov aj v českom seriáli - Redakcia
- Richard Šikyňa – jediný Slovák v seriáli MXGP 2019 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
- Richard Šikyňa po pretekoch MXGP 2020 vo Faenze priebežne v TOP 20tke - Redakcia
- Nedeľná smola Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na ADAC v Drehne - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!