Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2348 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29783
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17605)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12178)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami

 Zdieľať

Pridané: 25.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5831 [Šport - Motocross]

V motokrosovom areáli „Loketské serpentíny“ v Lokti sa v dňoch 26.-27.7.2014 uskutoční jedno z najprestížnejších motocyklových podujatí v ČR roku 2014 a to Majstrovstvá sveta v motokrose tried MXGP, MX2 a majstrovstiev sveta v motokrose žien.

V rámci podujatia sa ide aj európsky šampionát novej triedy EMX150 a triedy EMX125, kde sa predstavia aj traja slovenskí jazdci.

Na ME EMX125 v Lokti bude Slovensko reprezentovať trojica našich mladých motokrosových jazdcov: Tomáš Kohút ( SMX team), Richard Šikyňa (MX Slovakia) a Denis Poláš ( Popper Racing team). Na šampionáte bude Tomáš štartovať so štart. číslom # 21 , Richard s číslom # 122 a Denis číslom # 157.

# 21 Tomáš Kohút
# 21 Tomáš Kohút

Naši jazdci sa na podujatí predstavia v sobotu 26.7.2014 v dopoludňajších voľných a následne meraných - kvalifikačných tréningoch. Pevne veríme, že sa všetkým trom podarí postúpiť do nedeľňajších finálových jázd ME EMX125.

# 122 Richard Šikyňa
# 122 Richard Šikyňa

# 157 Denis Poláš
# 157 Denis Poláš

Do Karlovarského kraja zavítajú jazdci z celého sveta. Medzi nimi budú i „Monster riders“, ktorí prídu predstaviť ten najlepší motokros. V triede MXGP k nim patrí Brit Tommy Searle, ktorý je aktuálne medzi TOP 5, Talian Alessandro Lupino, Francúzi Gautier Paulin a Steven Frossard, v triede MX2 zase Švajčiar Arnaud Tonus, Francúz Dylan Ferrandis, Christophe Charlier, Američan Thomas Covington a ďalší.

Podujatie „FIM Motocross Championship 2014“ v Lokti, bude v priamom prenose na stanici Eurosport2.

Bližšie informácie: www.youthstream.org www.loketmx.com

Zdroj: SMF

Pridané: 25.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »