Anketa:
Novinka 2014 od AIROH - Modulárna prilba EXECUTIVE + Jarná súťaž
ZdieľaťPridané: 24.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 10815 [Bleskovky - PR bleskovka]
Novinka z produkcie značky AIROH nesie názov EXECUTIVE. Jedná sa o úplne nový typ modulárnej prilby spadajúci do triedy heliem s označením "crossover"
Jej šikovné riešenie spočíva v tom, že sa dá odnímať predná časť a veľmi pohodlne sa dá zasunúť do zadnej časti prilby čím sa znej stane praktická "jet" prilba. To všetko s maximálnym komfortom a samozrejme maximálnou bezpečnosťou – P/J dvojitá homologizácia (P-protective a J-jet).
![]() |
Samotná prilba je vyrobená z termoplastu a je vybavená slnečnou clonou, odnímateľným bradovým deflektorom (ktorý sa dá schovať do vnútra prilby), vyberateľným SANITIZED interiérom, ktorý sa dá čistiť, je v nej príprava na bluetooth komunikátor, plexi odolné voči poškriabaniu s prípravou na "PINLOCK".
Samotný výrobca zaručuje veľmi nízky hluk pri jazde, pretože bola vyvíjaná a testovaná aj v aerodynamickom tunely. Vyrába sa v šiestich farebných prevedeniach. Cena prilby je 209€.
Jarná súťaž Paolo Slovakia:
Plus sa môžete zaradiť do súťaže s firmou Paolo Slovakia a hrať o vecné ceny. Stačí ak nakúpite v období od 1. apríla do 31. mája 2014 v predajniach alebo v eshope (v akejkoľvek hodnote) a môžete sa zaradiť do našej súťaže a hrať o tieto super ceny:
1. cena - víkendový pobyt v Tatrách pre dve osoby
2. cena - nákupná poukážka v hodnote 50€
3. cena - držiak na smartphone od značky Kappa
Žrebovanie sa uskutoční 2. júna 2014. Výhercovia budú informovaný telefonicky.
![]() |
Pridané: 24.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Novinka Airoh Movement Flovers teraz s 10% zľavou iba v Paolo Slovakia! - Redakcia
- Nová integrálka Cassida Apex - Redakcia
- Predstavujeme: Výklopná prilba RIDERO s integrovanou slnečnou clonou - Redakcia
- Predstavujeme: Enduro/cross prilba SHAD Snap - Redakcia
- Predstavujeme: Prilba HX 412 od Švajčiarskeho výrobcu IXS - ChesterTT
- Predstavujeme znovu oživenú značku prilieb Cassida - datadive
- Predstavujeme prilbu AGV K3 - SV - Redakcia
- Cassida v roce 2025 - Redakcia
- Predstavujeme značku Blauer - štýlové prilby a oblečenie Made in Italy - Awia
- AGV-K5 na každý deň, do dažda, aj na leto - datadive
Ďalšie články tohto autora:
- Slováci ovládli grécku rely, Štefan Svitko absolútny víťaz
- Triumph predstavil TF 450-X pre rok 2026
- GASGAS predstavuje nový radikálny vzhľad pre modelový rad 2026!
- Honda potvrdila plán výroby a hlavné parametre modelu Honda WN7 – prvého elektrického motocykla
- Husqvarna prináša update ostrého modelu FS 450
- Kawasaki predstavuje nový model Z1100 pre rok 2026 – „Sugomi Awakens“
- JAWA prináša trojicu modelov JD 750 by JAWA Retro, Racing a Touring k dílerom
- ISDE 2025 – naše dievčatá šieste vo Women world trophy a víťazstvo v klubovej súťaži!
- Viac ako 50 Vespistov prinieslo do ulíc Bratislavy ducha La Dolce Vita
- Kawasaki novinky 2026 - inovovaný Versys 650 a rad W
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!