Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4197 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Projekt z Cesty do terénu – Žubor cup Sverepec, späť v boji o body

 Zdieľať

Pridané: 26.06.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 2528 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Od pádu v druhom závode tejto sezóny som chtiac-nechtiac musel dva závody vynechať. Ale dlho som to nevydržal a už som späť. Aj keď to ešte nie je také, ako by som si predstavoval...

Možno by sa zdalo, že od toho pádu už pretieklo veľa litrov benzínu cez karburátor, ale určite nie cez ten môj. Relatívne dlho som sa dával dokopy a čas samozrejme na nikoho nečaká, dokonca ani na mikulca a neúprosne sa približoval termín ďalšieho preteku. Medzi tým sa našťastie jeden pretek ( 02.06. – Veľké Uherce) presunul na neskôr, takže som mal aspoň akú takú šancu, že na ten vo Sverepci nastúpim. Dokonca som, ako ste si mohli prečítať, niečo aj potrénoval. Stále s bolesťami a sebazaprením, ale aj o tom to je.

Nikdy by som si nemyslel, že niekedy budem mať pred pretekmi v hlave dilemu „ísť či neísť“. A čo to? Ešte v sobotu cez deň som sa rozhodoval. Po obede som skočil trochu pojazdiť a z tréningu som odchádzal, že na pretek nepôjdem. Za prvé to je ďaleko, za druhé som nerozjazdený a za tretie...ani neviem, skrátka celková nechuť. Ale nakoniec duša pretekára zvíťazila a ani som si neuvedomil a motorka aj s výstrojou už boli naložené v aute. Budík nastavený na 4:45, plechovkové pivečko, rožky a horalky nakúpené, ráno idem na to!

Vo Sverepci som nikdy nebol, len som počul samé čierne scenáre o tom, aké sú to kopce, aká to je náročná dráha a o tom, ako je to na 125 pre hobíka ťažké. Tak v to dúfam.

Pomaly sa blížim k národnému motokrosovému areálu Sverepec a začína pršať. To by mohlo byť ešte aj zaujímavé. No a len čo som zbadal premočenú, ale že fest na totálku prechcanú dráhu, vedel som, že sa mi to musí páčiť. Na oboznamovací tréning nastupujem teda naladený a naštartovaný. Ale už prvé metre mi jasne dávajú na vedomie o čom to tu bude. Trápenie a boj. Boj nie zo súpermi, ale s podkladom a sám zo sebou. Niektorí ten boj vzdali okamžite, niektorí po jednom kole...To blato je tak otrasné, že už v druhom kole nepotrebujem ani dole strmákmi brzdiť. Dokonca niekde idem pod plynom, lebo, tie grče blata brzdia všetko čo sa otáča. Otras, ale mne sa to napodiv páči. A aj časy ukazujú, že mne takéto podmienky vyhovujú. S časom 2:41:920 som zatiaľ na tom najlepšie.

Medzitým ale vychádza slnko, v ďalších rundách sa dráha vyjazdila a už v meranom tréningu je to o niečom inom. Je vidieť, že som na tejto dráhe prvý krát, pretože síce postupne zrýchľujem, ale stačí to len na štvrtý najlepší čas (2:09:250). Trochu ma to mrzí, ale nie je to nič hrozné. Samozrejme ako vždy aj teraz sú medzi jednotlivými štartami malé sklzy. Trať viac a viac obsychá.

Do prvého sa staviam až zo 16tej pozície, keďže ideme dve triedy spolu. Pätnásť, päť, rampa padá, pálim v pred. Nechápem sám, ale štart sa mi celkom podaril. Do prvej točky idem ako deviaty a za ňou som už siedmy. Dokonca po strmom výjazde už piaty, celkovo. Nechápem, ale aj keď sa mi ide po fyzickej stránke dobre, zisťujem, že tá psychická je na tom o čosi horšie. Mám akýsi nezvykle veľký rešpekt. Vidím pred sebou chalana, ktorého potrebujem predbehnúť, ale nedá sa mi ísť ako inokedy totál na hranu. Jazdím ako šalát. A nakoniec ešte aj položím motorku a potom si ju prehodím. No je toto normálne? Samozrejme sa okolo mňa prevalilo niekoľko jazdcov (vlastne „iba“ osem) a nech sa snažím ako chcem, lepšie ako na štvrté miesto v mojej kategórii to nevydalo. Nakoniec sa pri aute na seba trochu aj hnevám, lebo tuším nie som ani zadýchaný. A to nie je dobrá vizitka toho, ako som išiel. Nie, nie som tak natrénovaný, proste som sa flákal.

Do druhej jazdy nastupujem trochu viac nabudený a ako inak, obracia sa to proti mne. Veronika ukazuje päťku, kopem do dva, pomaly púšťam spojku a prednú brzdu, rampa ale stále nie a nie spadnúť, až som tak blízko rampy, že spojku znova stláčam a samozrejme, vtedy rampa padá. No tak super štart máme za sebou, som asi dvadsiaty a teraz chlapče makaj. Trať je už skoro suchá na tabak, zahoď strach a daj zo seba čo najviac. Pár jazdcov sa mi darí predbehnúť už po ďalšom skoku, za veľkým výjazdom som cca 12ty.

Nakoniec je z toho druhé miesto a ja sa ledva vraciam k autu. Tam ani neviem zosadnúť...konečne som zamakal. Mohlo to byť aj lepšie, ale dobre. Napokon je z toho celková tretia pozícia a 40 bodov do celkového bodovania, čo ma síce teší, ale bol by som šťastnejší, keby tam bolo o 10 bodov viac a umiestnenie o dve priečky lepšie, ale čo narobím. Hlavne že som celý a zdravý. Aj keď ako hovorím, frst pozišn je frst pozišn a pade je pade. To sa nedá nič robiť.

Ale teraz trochu vážne a hlavne rozumne. Na to aký pád a aké následné liečenia a procedúry som absolvoval a pri predpretekovej príprave rovnajúcej sa skoro nule, som fakt spokojný. Hlavne, že som celý a zdravý. Netvrdím, ani nevyplakávam, že som bol zranený najviac na svete a nikto si to ani nevie predstaviť, čo všetko som po páde absolvoval, to vôbec nie. Keď sa na to pozerám ako amatér, ktorý to robí pre zábavu a nielen, že sa tým neživí, ale dokonca si to musí financovať, tak vidím celkom dobre odvedenú prácu aj napriek tomu zraneniu, napriek stále pretrvávajúcim zdravotným komplikáciám a hlavne navzdory mojej pošramotenej psychike. Ale ako sa hovorí, nie je umenie nemať strach, ale prekonávať ho.

Dúfam, že som si týmto trochu svoju psychiku napravil a na ďalšom závode vo Vištuku, ktorý nás čaká už siedmeho siedmy, to bude o niečo lepšie. No dúfam aj v to, že sa mi podarí nabrať ešte nejaké body do celkového hodnotenia a spravíme s chalanmi v tejto triede ešte zaujímavý boj.

Video: Motoshop Žubor Cup Sverepec 16.16.2013

Video: Motoshop Žubor Cup Sverepec 16.16.2013 - 2. Finálová jazda

Projekt Z cesty do terénu podporili: Motocorse.sk a acerbis.sk www.husqvarnamotorcycles.sk www.acerbis.sk

Pridané: 26.06.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria