Anketa:
„Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Vištuk
ZdieľaťPridané: 01.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5869 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Dráha s dĺžkou 1300 metrov, na ktorej nie sú žiadne zákerné skoky ani vyslovene náročné pasáže, ale nie je to ani žiadna flákárna.
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Opis dráhy
Ak to budeme brať podľa štartu z rampy, trať začína nasledovne:
Vpáliš do otvorenej ľavotočivej zákruty bez tobogánu a už aj skáčeš cez prvú krátku nízku lavicu. Ak ju chceš skákať na dopad, treba si určite pred ňou pribrzdiť, lebo každopádne po zákrute naberiete rýchlosť na skok až na rovinu. Hneď po dopade môžeš ísť na brzdy a točiť do pravej stoosemdesiatky s malým a jediným toboganom na výjazde.
Po nej plný plyn a čoskoro plné brzdy do ďalšej 180tky, ale tento krát ľavej. Znova otvorená, bez toboganu, ale aspoň s vnútornou drážkou. (ktorá tu ale po úprave samozrejme nebude)
(tu začíná video) Nasleduje ďalšia krátka a nízka lavica. Je ešte kratšia, ako tá predchádzajúca. Po nej ťa čaká celkom pekný zoskok do neznáma. Dá sa skákať hódne ďaleko a bez problémov.
Pokračuješ silno na brzdy do ľavej plynulej točky hore kopcom. Na vrchole malý odskok a za ním hneď doprava s malým skokom do „jamy“. Pokračuješ esíčkom ľavá do kopca, pravá dolu kopcom. Trať sa znova točí o 180 stupňov hore kopcom, kde sa ide plný kotol na najvyššiu rýchlosť.
Asi v druhej tretine je malý odskok a po dopade sa trať mierne stočí doľava, kde je na teba pripravený zaujímavý prvok. Pracovne som ho nazval „potok bez vody“. Vyhĺbenina za ktorou je trať znova ostro stočená doľava. Zákruta je ako aj väčšina bez toboganu.
Po kratučkej rovinke sa trať stáča doprava do jamy, nasleduje kratučký výjazd s odskokom, za ním pokračuje rovinka a ďalší odskok. Po dopade nasleduje pravá točka bez toboganu.
Znova rovinka s odskokom asi v polovici. Potom pokračujeme do ľavej točky, za ktorou nasleduje tretia a najdlhšia lavica. Na tú máte znova rýchlosť na skok až za dopad, tak si treba buď pribrzdiť, alebo skákať až na rovinu. No a to už sme v prvej tiahlej točke po štarte.
Môj pohľad na trať
Ako som napísal v úvode, trať na mňa zapôsobila skôr dojmom nenáročnej, ale peknej tréningovej dráhy skoro pre každého. Od amatéra až po pokročilých jazdcov. Prostredie aj vybavenie trate je veľmi pekné, plus kropenie vrchnej časti, len škoda tej nízkej náročnosti prvkov.
Lavice mohli byť dlhšie, povedzme aj s postupným plynulým dopadom , aby neboli stále náročné, ale poskákali by si aj tí čo majú radi polety. Rád by som tu videl aspoň v niektorých točkách tobogany. Ten kto chce, tak v širokej točke pôjde vnútrom, ten čo chce tak stredom ako plochodrážnik a mohol by si vybrať aj ten čo má rád tobogan.
V niektorých úsekoch sa mi zdala trať úzka, ale netvrdím, že to je niečo neodpustiteľné. Škoda len tej nízkej náročnosti. Inak veľmi dobre.
Určite odporúčam prísť pojazdiť.
Za zvuk vo videu sa ospravedlňujem, asi bolo blato na mikrofóne a nevšimol som si to.
A foto mňa aspoň z videa od Kuba Lepesa, ostatné v galerke tiež od tohto mladého autora.
Video: MX Vištuk - Predstavenie trate
Pridané: 01.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Projekt z cesty do terénu:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt z cesty do terénu | Nasledujúci
Súvisiace články:
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Z motokrosu do endura? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Kľačany - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Moravský sv. Ján - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - MX trať Dubňany - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu - Prečo ma tak chytil motokros? - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Enduro trať Malacky a MX trať Stupava - mikulec
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – tréning kondičky - mikulec
- Blog Projekt z cesty do terénu - S endurami BETA RR na Žubor Cupe - mikulec
- Blog“ Projekt z cesty do terénu – konečne plnohodnotný tréning - mikulec
- Blog Projekt z cesty do terénu – prvý tohtoročný tréning - mikulec
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora