Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 679 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno

Anketa:

Mal by sa podľa teba Dakar vrátiť do Afriky?

Spolu odpovedi: 2601
Áno, to sú terény kam patrí: 59% (1526)
Nie, južná amerika je super: 41% (1075)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

„Blog“ Projekt z cesty do terénu – MX trať Vištuk

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 01.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 3401 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Dráha s dĺžkou 1300 metrov, na ktorej nie sú žiadne zákerné skoky ani vyslovene náročné pasáže, ale nie je to ani žiadna flákárna.

Opis dráhy

Ak to budeme brať podľa štartu z rampy, trať začína nasledovne:

Vpáliš do otvorenej ľavotočivej zákruty bez tobogánu a už aj skáčeš cez prvú krátku nízku lavicu. Ak ju chceš skákať na dopad, treba si určite pred ňou pribrzdiť, lebo každopádne po zákrute naberiete rýchlosť na skok až na rovinu. Hneď po dopade môžeš ísť na brzdy a točiť do pravej stoosemdesiatky s malým a jediným toboganom na výjazde.

Po nej plný plyn a čoskoro plné brzdy do ďalšej 180tky, ale tento krát ľavej. Znova otvorená, bez toboganu, ale aspoň s vnútornou drážkou. (ktorá tu ale po úprave samozrejme nebude)

(tu začíná video) Nasleduje ďalšia krátka a nízka lavica. Je ešte kratšia, ako tá predchádzajúca. Po nej ťa čaká celkom pekný zoskok do neznáma. Dá sa skákať hódne ďaleko a bez problémov.

Pokračuješ silno na brzdy do ľavej plynulej točky hore kopcom. Na vrchole malý odskok a za ním hneď doprava s malým skokom do „jamy“. Pokračuješ esíčkom ľavá do kopca, pravá dolu kopcom. Trať sa znova točí o 180 stupňov hore kopcom, kde sa ide plný kotol na najvyššiu rýchlosť.

Asi v druhej tretine je malý odskok a po dopade sa trať mierne stočí doľava, kde je na teba pripravený zaujímavý prvok. Pracovne som ho nazval „potok bez vody“. Vyhĺbenina za ktorou je trať znova ostro stočená doľava. Zákruta je ako aj väčšina bez toboganu.

Po kratučkej rovinke sa trať stáča doprava do jamy, nasleduje kratučký výjazd s odskokom, za ním pokračuje rovinka a ďalší odskok. Po dopade nasleduje pravá točka bez toboganu.

Znova rovinka s odskokom asi v polovici. Potom pokračujeme do ľavej točky, za ktorou nasleduje tretia a najdlhšia lavica. Na tú máte znova rýchlosť na skok až za dopad, tak si treba buď pribrzdiť, alebo skákať až na rovinu. No a to už sme v prvej tiahlej točke po štarte.

Môj pohľad na trať

Ako som napísal v úvode, trať na mňa zapôsobila skôr dojmom nenáročnej, ale peknej tréningovej dráhy skoro pre každého. Od amatéra až po pokročilých jazdcov. Prostredie aj vybavenie trate je veľmi pekné, plus kropenie vrchnej časti, len škoda tej nízkej náročnosti prvkov.

Lavice mohli byť dlhšie, povedzme aj s postupným plynulým dopadom , aby neboli stále náročné, ale poskákali by si aj tí čo majú radi polety. Rád by som tu videl aspoň v niektorých točkách tobogany. Ten kto chce, tak v širokej točke pôjde vnútrom, ten čo chce tak stredom ako plochodrážnik a mohol by si vybrať aj ten čo má rád tobogan.

V niektorých úsekoch sa mi zdala trať úzka, ale netvrdím, že to je niečo neodpustiteľné. Škoda len tej nízkej náročnosti. Inak veľmi dobre.

Určite odporúčam prísť pojazdiť.

Za zvuk vo videu sa ospravedlňujem, asi bolo blato na mikrofóne a nevšimol som si to.
A foto mňa aspoň z videa od Kuba Lepesa, ostatné v galerke tiež od tohto mladého autora.

Video: MX Vištuk - Predstavenie trate

Projekt Z cesty do terénu podporili: Motocorse.sk a acerbis.sk www.kawasaki.sk www.acerbis.sk

Pridané: 01.07.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec pošli na vybrali.sme.sk

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria