Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 894 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28470
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16961)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11509)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Carducci Dual SportTM - Sportster s offroadovými tendenciami

 Zdieľať

Pridané: 29.06.2013 Autor: eNeM
Čitatelia: 6465 [Bleskovky - Predstavujeme]

Konštruktér Jim Carducci sa rozhodol skĺbiť svoju technickú zdatnosť, lásku k motorom HD Sportster a obľubu v jazde na adventure motocykloch. Výsledkom je veľmi zaujímavá motorka, ktorá má design ako zo starej školy, avšak je prešpikovaná tými najmodernejšími komponentmi.

Jim, ktorý čo to najazdil na motocykloch ako BMW GS či KTM LC8, si ako centrálny bod svojej stavby zobral motor pôvodom z výročného sportsteru 2003, ktorý bol posledným ročníkom s motorom pevne montovaným do rámu. Ako sám povedal, bolo to preto, že tento motor má dostatok krútiaceho momentu a priebeh priam ideálny na využitie v offroade. Zdvihový objem motora bol zvýšený na 1250 cm3, upravené boli aj vačky a dočkal sa aj výfukovej sady od firmy Supertrapp.

Následne začala socharina. Cieľom bolo dosiahnuť nielen pekný vzhľad, ale aj geometriu zabezpečujúcu skutočne offroadové vlastnosti, čo už si vyžaduje aj zásah do rámu, presunutie ťažiska, či zmenu posedu jazdca. Na mieru tak bola vyrobená frézovaná zadná kyvka a okuláre, ktoré skombinoval s tlmičmi a prednou vidlicou od Ohlinsu. Bolo potrebné vyrobiť držiak na GPS, podsedlovku, odpružené podstavce pod riadidlá, sedadlo, padací rám, ochranný plech pod motor, upraviť úchyty stúpačiek, radičky a zadnej brzdy a mnoho iných drobností. Celkový vzhľad „edvenčra“ dopĺňa predné 21 palcové a zadné 18 palcové vypletané koleso a drobnosti ako „zubaté“ stúpačky, hrazdové riadidlá či rezervné kanistre na benzín.

Jim ale na záver dodal, že ako u každého customu, ani tu nie je všetkým prácam koniec a už teraz má v hlave nápady na úpravu výfukového systému, či uchytenie bočných kufrov.

Info & foto: www.bikeexif.com

Pridané: 29.06.2013 Autor: eNeM Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria