ISSN 1336-6491 | Online: 1763 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29891
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17658)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12233)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

IV. Film Fest, 21. – 24. november 2013, Žilina

 Zdieľať

Pridané: 12.09.2013 Autor: Beal
Čitatelia: 5590 [Novinky - Oznam]

Nevesta si nič nepamätá, urážky najhrubšieho zrna a medzi tým odmena za platbu kartou. Nechaj žumpu iným. 4 dni. To dáš!

Seriál článkov - Film Fest 2013:

| Seriál článkov: Film Fest 2013 |

Minule som rozmýšľal, prečo vlastne chodím každý rok do Popradu na Festival horských filmov. Nebude to tým, že by som bezhranične miloval hory, nechystám výstup na Everest ani nepotrebujem rady o lezení. Je to atmosférou. Áno. Ale čo robí obyčajné stretnutie ľudí akých sú stovky takým magickým? Inšpirácia. To, že za tými hrubými odhlučnenými dverami ostane všetok ten odpad sveta a pred vami sa otvárajú príbehy ľudí, ktorí dokázali niečo skutočné, niečo veľké. Niečo, čo vás núti na konci zatlieskať s dvoma stovkami ďalších divákov, pretože viete, že to nebol podvrh. No a my sa musíme snažiť, aby niekto raz takto vnímal aj ten náš festival.

Veď už sa schyľuje. Všetci máte stále možnosť do konca septembra prihlásiť svoje diela, navyše tento rok rozširujeme festival o kategóriu krátkych filmov. Určite ste si všimli zmenu dátumu konania. Najväčšia prehliadka motorkárskych filmov Európy vás čaká 21. – 24. novembra. Nové je tiež miesto. Stretneme sa v kinosálach Ster Centuri Cinemas v obchodnom centre Mirage v Žiline.

Silnou stránkou a neoddeliteľnou súčasťou každého festivalu sú hostia. Dúfame, že tí naši vás zabavia, odpovedia na otázky prípadne podpíšu DVD. A nebude ich málo!

Alex Chacon – Texas:

Hoci jeho video nemá hollywoodsku kvalitu obletelo celý svet. Získal si pozornosť a uznanie tisícok ľudí. Za 503 dní prešiel 82 tisíc míľ a 22 štátov. Žije v El Paso a momentálne už len cestuje, fotí a filmuje. Od cesty na videu podnikol ďalšiu do Indie, na ktorej momentálne stále je. Na festival a stretnutie s vami sa veľmi teší.


Video: Z Aljašky do Argentíny na motorke za 503 dní

Will Sanders - Anglicko:

Ako sa hovorí, jablko nepadá ďaleko od stromu. Mladý, začínajúci filmár z Anglicka, holdujúci zjazdovým bicyklom a motorkám. Spojil svoje vášne a sily s otcom. Spolu vyrazili na najznámejší cyklistický pretek sveta Tour de France odkiaľ si priniesol materiál na svoj nový film, ktorý približuje akú úlohu zohrávajú motocykle na tomto preteku.


Video: Motorky na Tour de France

Nick Sanders - Anglicko:

Sú to dva roky, čo tento držiteľ niekoľkých svetových rekordov bol na našom festivale. Teraz sa vracia, aby nám porozprával o jeho nových cestách, plánoch a filmoch. Nenechajte si utiecť možnosť stretnúť sa s človekom, ktorý prešiel svet na Yamahe R1.


Video: Nick Sanders Cinema Trailer

Ed March – Anglicko:

Blázon a šialenec v jednej osobe. Dôkaz toho, že k svojim veľkým cestám nepotrebujete najmodernejšie BMW ani veľkých sponzorov. Prešiel viac ako 20tisíc míľ a natočil kopu bláznivých vídeí.


Video: Z Malajzie do Anglicka na Honde C90 (hudobné video)

To by bolo na úvod asi všetko. Nechajte tablety, TV a starosti doma. Príďte sa stretnúť so skutočným životom. Veď ak som už písal inde, je to jediná šanca vidieť motorkárske filmy v kine.

Pridané: 12.09.2013 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - Film Fest 2013:

| Seriál článkov: Film Fest 2013 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »