Anketa:
Sport Force: nové radiálne motocyklové pneumatiky pod značkou Mitas
ZdieľaťPridané: 09.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 14022 [Novinky - Predstavujeme]
Výrobca pneumatík Mitas zo skupiny ČGS uvádza na trh radiálne motocyklové pneumatiky Sport Force pod značkou Mitas. Cestné pneumatiky Sport Force sú vyrábané v slovinskom závode Savatech, ktorého divíziu gumárenskej výroby v minulom roku odkúpila spoločnosť ČGS HOLDING a.s.
Táto rada športových pneumatík rozšíri súčasnú ponuku cestných motocyklových pneumatík spoločnosti Mitas . Nové radiálne pneumatiky Šport Force budú spočiatku ponúkané v troch rozmeroch predných a piatich rozmeroch zadných pneumatík .
Sport Force - bezpečná a dynamická pneumatika
"Radiálne pneumatiky Šport Force sú výsledkom našej vlastnej štvorročnej vývojárskej práce . Pri vývoji čerpáme z dlhodobých skúseností s výrobou pneumatík pre cestné a športové motocykle aj skútre . Vďaka najmodernejším materiálom a inovatívnym technickým riešeniam sme navrhli veľmi konkurencieschopný produkt ," hovorí Bojan Rupar , riaditeľ vývoja motocyklových pneumatík.
![]() |
"Pneumatiky Mitas Sport Force sú prvými radiálnymi pneumatikami vyrábanými pod značkou Mitas. Sú produkované v slovinskom závode Savatech," hovorí Andrew Mabin, obchodný a marketingový riaditeľ Mitas.
Technológia:
![]() |
Mitas Sport Force - predná pneumatika |
Pneumatiky Sport Force sú ideálnou voľbou pre vodiča športových i cestovných motocyklo . Vodiči si môžu vďaka novým inovatívnym technológiám a postupom pri výrobe pneumatiky Sport Force užiť dynamickú jazdu za všetkých podmienok. Medzi tieto inovácie patrí:
OGT 3D (3-D Optimum Groove Technology)
Vďaka tejto technológii má pneumatika Šport Force optimálny tvar a hĺbku dezénových drážok a pri jazde tak dochádza k menšiemu zahrievaniu behúňa.
SCT (Strong Carcass Technology)
Technológia SCT udržuje vysokú tuhosť kordovej vrstvy aj u ojazdenej pneumatiky, a teda dlhšie zachováva optimálne jazdné vlastnosti a predlžuje jej životnosť.
FEA (Finite Element Analyses)
K navrhnutiu optimálnej konštrukcie pneumatiky bola použitá analýza FEA so špeciálnou počítačovou simuláciou. Vďaka týmto postupom možno konštrukciu pneumatiky prispôsobiť tak, aby mala najvyšší možný záber, ale zároveň bola natoľko pevná, aby bola zaistená maximálna stabilita pri jazde.
![]() |
Mitas Sport Force - zadná pneumatika |
Zmes:
Pokročilé S-SBR elastoméry, ktoré vytvárajú funkčné polymérne reťazce, sú jedným z kľúčových používaných materiálov. Kombináciou týchto elastomérov, plniva a ďalších špeciálnych aditív sa výrazne zlepšuje ich hysterzia. Spoločne s dezénovým vzorom behúňa, konštrukcií a spevňujúcimi materiálmi vedú tieto zlepšenia k maximalizácii záberu a životnosti v rôznych jazdných podmienkach.
Behúň:
V prípade prednej pneumatiky je hĺbka vrstvy dezénu v prostrednej časti pneumatiky plytká, aby sa potom zdvíhala v oblasti, kde je opotrebenie pneumatiky väčšie. Smerom k okraju pneumatiky sa opäť znižuje a prechádza na hladkú plochu. Hĺbka vrstvy dezénu pri zadnej pneumatike je najväčšia v prostrednej časti, kde je opotrebenie a odvod vody najintenzívnejší. Potom sa smerom k okrajom pneumatiky postupne znižuje. V oblastiach, kde je pri náklone najväčší kontakt pneumatiky s povrchom a záber musí byť najväčší, prechádza tiež na hladkú plochu - tzv slick.
Rozmery:
Predné:
Rozmery: | Dostupnosť |
---|---|
110/70 ZR17 (54W) TL | 2014 |
120/60 ZR17 (55W) TL | 2014 |
120/70 ZR17 (58W) TL | dostupná |
Zadné:
Rozmery: | Dostupnosť |
---|---|
150/60 R17 (66W) TL | dostupná |
160/60 ZR17 (69W) TL | dostupná |
180/55 ZR17 (73W) TL | dostupná |
190/50 ZR17 (73W) TL | 2014 |
190/55 ZR17 (75W) TL | 2014 |
Pridané: 09.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Mitas Sport Force+ - druhá generácia radiálnych motocyklových plášťov - Redakcia
- Mitas rozširuje rad Terra Force-R o rozmer pre veľké cestovné endurá - Redakcia
- Vývoj novej zadnej rally pneumatiky - Ako ďalej v Mitase? - haro007
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!