Anketa:
Austria Custom Bike Show 2013 - časť 1.
ZdieľaťPridané: 24.10.2013 Autor: Romoto
Čitatelia: 5598 [Novinky - Reportáž]
V septembrovom čísle MO (Motorrad Magazin) som našiel informáciu o Austria Custom Bike Show, ktorá sa mala uskutočniť v termíne 19.-20.10.2013 .
Seriál článkov - Austria Custom Bike Show 2013:
| Seriál článkov: Austria Custom Bike Show 2013 | Nasledujúci
To už je zvyčajne takmer po sezóne a tak na základe skúseností z podobnej akcie z minulého roka z Nemecka (Bad Salzuflen) som sa rozhodol, že sa pôjdem na custom biky do Rakúska pozrieť.
![]() |
Napadla ma aj taká neskromná myšlienka – a síce prihlásiť do súťaže aj moju Kawu ZR7 Café Racer. Organizátori totiž vyhlásili 6 súťažných kategórií. A to Best: Paint, Metric, Streetfighter, Café Racer, Chopper a Bobber. Najprv si vyžiadali zaslanie e-mailu s fotografiou môjho adepta a na jej základe mi potvrdili účasť v Café Raceroch.
Z Dolných Lovčíc do Dornbirnu je to viacej ako 750 km. V piatok večer na výstavisku panovala pokojná atmosféra. Okolo 18:00 (keď som dorazil) sa ešte stále navážali a leštili biky. V tom čase som narátal viacej ako 170 viacej či menej upravených motoriek.
![]() |
Výstava začínala v sobotu o 9:00 pohodovým tempom. A pohodová atmosféra pokračovala po oba dni. Očakával som menšiu verziu Bad Salzuflenu, kde sa stálo na pivo, wurst a aj WC. Tu sa nečakalo nikde. Celá výstava sa dala pohodlne prejsť za asi dve hodiny. Niečo podobné ako Motocykel v BA. To aj urobila väčšina účastníkov. My postihnutí detailami sme tam strávili oveľa viacej času.
![]() |
Treba povedať, že výstave prialo počasie (na október okolo 18°C, slnečno) a tak sa to zbiehali motorkári z Rakúska, Švajčiarska a Nemecka. Svoje stroje odstavili na chabo stráženom parkovisku, prilby, rukavice, bundy, chrániče atď. poukladali na alebo pod motorky a išli na výstavu. Neviem si predstaviť niečo podobné u nás. Bolo vidieť, že dlhoprstí ich netrápia.
![]() |
Na výstave, ako som už avizoval, panovala pohoda. Na rozdiel od Bad Salzuflenu, tu nebol takmer žiaden sprievodný program. Žiadni stunt rideri, jazdenie v drevenom hrnci, maľovanie na holé telo, tanečky pri tyči a pod. Iba hlavný spíker Jurgen si pozýval na pódium zhruba v polhodinových intervaloch miestnych bikerov, ktorým väčšinou tykal, aby prítomných oboznámili s ich aktivitami a novinkami. Skrátka priateľská, až rodinná atmosféra.
![]() |
Keďže som nevedel, čo ma čaká, väčšinu vystavených motoriek som si narýchlo pofotil už v piatok. Na rozdiel od preplneného Nemecka sa však takmer všetky prestavby dali fotiť v pohode aj počas celého víkendu. Moju pohodu pri zbieraní zaujímavých detailov však postupne nahradila nervozita prameniaca z čoraz horšie fungujúceho fotoaparátu. Fotoaparát nakoniec v nedeľu poobede nadobro skolaboval. Bol by som preto rád, keby ste fotky neposudzovali podľa pixelov, ale podľa toho, čo je na nich.
Ešte som zabudol poznamenať, že bez trička H&D, špeciálnej brady, vlasov do vrkoča , prsteňov, reťazí, tetovačiek, pirsingu , čiapky atď. som napriek mojej veľkej snahe na výstave oblečený v jeansoch, čiernom tričku a riflovej bunde som do miestneho kolektívu zapadal iba veľmi okrajovo...
Výstava bola o :
- Stánkari - preplnené stánky s tovarom, v ktorých takmer nikto nič nekupoval, ale všetci sa tvárili spokojne
- Tuningové dielne a kluby. Prezentovali svoju činnosť, mali vystavené stroje a prestavby, boli pripravení odpovedať na všetky otázky. Iba tých pýtajúcich sa bolo poskromne. Akoby boli všetci zo Slovenska...
- Nadšenci vystavujúce svoje diela. Nesúťažili, lebo im to (asi) nestálo za to. Iba odprezentovali svoje neskutočné diela. Tie svedčili o obrovskom množstve odpracovaných hodín a starostlivosti zväčša o ich oldtimre. Zvlášť tí starší boli ochotní debatovať, ale napr. v mojom prípade to bola jazyková bariéra.
- Súťažiaci. Pri najlepšej vôli neviem odhadnúť počet súťažiacich. Niektoré stroje boli zhromaždené v „olajnovaných“ priestoroch, iné boli v „klubových“ alebo firemných.
- Prekvapenie. V „mojej“ Café Racer súťaži som narátal 15 motoriek. Vyhodnotenie súťaží bolo naplánované v nedeľu na 17:00 . Asi o 15:00 osom dostal avízo, že mám pristaviť môjho cafáča o cca 16:30 pred pódium, lebo budem ocenený. Ocenený? Napadlo ma, že iba ako najvzdialenejší účastník. Nakoniec som si prevzal cenu za najlepší Café Racer... Až cestou domov mi to trocha došlo.
![]() |
Táto výstava nebola o perfektných a drahých strojoch ako tá v Bad Salzuflene v Nemecku. Táto výstava bola o pohode, familiárnej atmosfére a radosti s customingu. Počas dvoch dní som sa snažil nafotiť tie najkrajšie a najlepšie motorky a detaily vyjadrujúce radosť z ich tvorenia. Dalo by sa možno povedať, že tu sa to už všetko netočilo iba okolo V2. Triedy Café Racer a Metric sú toho príkladom. Sám som prekvapený, ako sa dá ešte stále niečo nové vymyslieť v garážových podmienkach. A to bolo na tejto výstave krásne.
Pokračovanie v druhej časti.
Pridané: 24.10.2013 Autor: Romoto Zdieľať
Seriál článkov - Austria Custom Bike Show 2013:
| Seriál článkov: Austria Custom Bike Show 2013 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023 - Romoto
- Custom Bike Show Bad Salzuflen 2012 - časť 1. - Romoto
- Fotoreport: EICMA 2013 Miláno - EICMA Custom - Awia
- Austria Custom Bike Show 2013 - časť 3 - Romoto
- Austria Custom Bike Show 2013 - časť 2. - Romoto
- Vyskúšali sme ďalšie oldschoolové Triumphy - klasiku Street Twin a kafáča Street Cup - Herghott
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022 - Romoto
- Motor Bike Show Verona 2017 - 2. časť - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2. - Romoto
- Custombike Show Bad Salzuflen 2018 - časť 2. - Romoto
Ďalšie články tohto autora:
- Custombike show 2024, Bad Salzuflen
- Ako bolo na 17. ročníku festivalu Glemseck 101
- Custombike Show Bad Salzuflen 2023
- Motofestival Glemseck 101- 2023
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 2.
- Custombike Show Bad Salzuflen 2022 - časť 1.
- Motofestival Glemseck 101- 2022
- Intermot 2022
- Café Racer Fesival - Monthlery 2022
- Racing-Festival 2022 - Spreewaldring
- ... zobraz všetky články od tohto autora