Anketa:
15 Dní – 15% Zľava na produkty HYPERPRO!
ZdieľaťPridané: 07.11.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5194 [Novinky - PR článok]
Vážení zákazníci , každoročne pre Vás na konci sezóny pripravujeme rôzne cenové zvýhodnenia. Prvou z vybraných akcií, ktoré budú u nás prebiehať do konca roka 2013, je 15% zľava na všetky produkty značky HYPERPRO!
Od 1.11.2013 do 15.11.2013 Vám priamo v spolupráci s HYPERPRO ponúkame 15% zľavu z bežných cien na všetky produkty tejto značky. HYPERPRO už 8 rokov na Slovensku zastupuje naša firma ERES RACING. Počas tohto obdobia sa o vysokej kvalite holandskej značky presvedčilo už veľké množstvo spokojných slovenských zákazníkov. Preto neváhajte, využite aj Vy túto jedinečnú krátkodobú akciu a staňte sa členom rodiny HYPERPRO na Slovensku.
![]() |
Do ponuky značky HYPERPRO patria - Progresívne pružiny, centrálne tlmiče, tlmiče riadenia, streetbox, lineárne pružiny, zníženie – zvýšenie podvozku.
Ponuka Hyperpro pre cestné motocykle: www.eres-racing.sk/pruziny-tlmice-znizenie-hyperpro
Ponuka Hyperpro tlmiče riadenia pre cestné motocykle: www.eres-racing.sk/tlmice-riadenia
Ponuka Hyperpro pre motocross motocykle: www-eres-racing.sk/motocross
Ponuka Hyperpro pre štvorkolky: www.eres-racing.sk/quad
Ponuka Hyperpro pre skútre: www-eres-racing.sk/scooter
Pridané: 07.11.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Tlmiče Touratech pre adventure motocykle - Redakcia
- NOVINKA od HyperPro - nový Telelever box pre motocykle BMW - Redakcia
- Čosi o motocyklových tlmičoch - ako to funguje - tryskac
- Doplnené: Servis (+ výmena gufier, prachoviek a oleja) vidlice WP MXMA 4860 (KTM, Husaberg) - Awia
- Vianočné tipy 2015 - darčeky pre bikera aj jeho motorku - Redakcia
- Pozvánka na výstavu Motocykel 2013 - Prichádza jar, vytiahnite dvojkolesové tátoše a kožené bundy! - Redakcia
- Aprilia Tuono - repas zadného tlmiča alebo starostlivosť o zlaté nožičky - matox
- Blog: Prestavba BMW R1150GS RR Enduro by Awia dokončená (sezóna 2021) - Awia
- BMW R1100GS s podvozkom Touratech Suspension - prečo - zeON
- Veľký predvianočný výpredaj až do 80% + vyhraj bicykel v Motoshope Žubor - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!