Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1087 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17604)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12177)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Chceš vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013?

 Zdieľať

Pridané: 30.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3868 [Bleskovky - Novinky]

Ak je to tak sleduj motoride.sk a buď najrýchlejší. Tentoraz sme pripravili súťaž, kde o výhercovi nerozhodne náhoda ale tvoja rýchlosť.

Je to veľmi jednoduché:

Presne 12 dní, 8 hodín, 47 minút a 20 sekúnd pred oficiálnym začiatkom akcie Sony Xperia Freestyle X-Night 2013 zverejníme článok s trojicou súťažných otázok.

Dvaja najrýchlejší, ktorí pridajú do diskusie k súťažnému článku správne odpovede získajú po dve vstupenky!

Info o Sony Xperia Freestyle X-Night 2013:

25.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4435 [Šport - Freestyle MX]

-

Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Organizátori otvárajú ďalšie sektory v hľadisku!

Záujem fanúšikov o adrenalínové podujatie roka na Slovensku prekonáva očakávania! Najlepší jazdci svetových motokrosových seriálov ako sú X-Games či Red Bull X-Fighters sa predstavia v Steel Aréne už 16. novembra a organizátori sa pre veľký záujem rozhodli rozšíriť kapacitu hľadiska. Cena vstupeniek v predpredaji sa pritom nemení.

 

21.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4866 [Šport - Freestyle MX]

-

Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Ďalší traja top jazdci potvrdili štart v Košiciach!

Zostava jazdcov na Sony Xperia Freestyle X-Night v košickej Steel Arene 16. novembra 2013 bude mať nekompromisný punc svetovej triedy! Po angažovaní svetového šampióna a nedávneho víťaza prestížnych X-Games Libora Podmola zverejnili organizátori ďalšie tri mená extrémnych motokrosárov patriacich do absolútnej špičky.

 

05.10.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4387 [Šport - Freestyle MX]

-

Víťaz X-Games Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013 v Košiciach

Vynikajúca správa pre milovníkov motokrosového adrenalínu! Skvelý český pretekár Libor Podmol (29) sa predstaví 16. novembra 2013 v košickej Steel Arene v rámci Sony Xperia Freestyle X-Night.

 

16.09.2013 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5201 [Bleskovky - Novinky]

-

Sony Xperia Freestyle X-Night sa vráti 16. novembra 2013 do Košíc!

Adrenalín s vôňou benzínu a revom motorov ovládne košickú Steel Arenu! Po trojročnej prestávke sa tak motokrosová šou Sony Xperia Freestyle X-Night vracia do haly,v ktorej si získala množstvo priaznivcov.

 

Pridané: 30.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »