Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1903 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Organizátori otvárajú ďalšie sektory v hľadisku!

 Zdieľať

Pridané: 25.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4446 [Šport - Freestyle MX]

Záujem fanúšikov o adrenalínové podujatie roka na Slovensku prekonáva očakávania! Najlepší jazdci svetových motokrosových seriálov ako sú X-Games či Red Bull X-Fighters sa predstavia v Steel Aréne už 16. novembra a organizátori sa pre veľký záujem rozhodli rozšíriť kapacitu hľadiska. Cena vstupeniek v predpredaji sa pritom nemení.

„Otvárame ďalšie sektory Steel Areny. Záujem o Sony Xperia Freestyle X-Night narastá a pôvodný počet miest sa rýchlo zapĺňa,“ uviedol promotér akcie Jozef Murín z agentúry Boardcore Agency. Doplnil, že pôvodné ceny vstupného ostávajú v platnosti.

Zakúpiť si ich možno v predpredaji na www.ticketportal.sk. Vstupné je 19,90 eur, organizátori ponúkajú aj zvýhodnený balíček Quattro pre 4-členné skupiny za 71,60 eur.

„Teší nás, že sa po dvoch rokoch v Bratislave sa opäť vraciame do Košíc, kde sa toto podujatie na Slovensku začínalo. Ukazuje sa, že na východe máme naozaj verných fanúšikov,“ konštatuje Murín.

Organizátori už oznámili angažovanie piatich jazdcov - Libora Podmola (Česko), Andrého Villu (Nórsko), Daisuke Suzukiho (Japonsko) a Roba Adelberga (Austrália), ktorých mená sú zárukou trikov svetovej extratriedy! Nedávno k nim pribudol aj český 14-ročný supertalent Matěj Česák, ktorého štart bol dlho otázny pre nedávne zranenie.

Celkovo sa predstaví osem borcov, zvyšné mená ako aj novinky v programe večera si zatiaľ necháva promotér ako prekvapenie.

Isté je, že v podaní špičkových borcov uvidia diváci okrem športového súboja o prémie v celkovej výške 20 000 eur aj exhibičnú časť. Chýbať nebudú synchrónne skoky trojíc, po finále predvedie kompletná zostava spoločnú jazdu, pri ktorej absolvujú všetky skoky tesne za sebou len s minimálnymi rozostupmi!

Zoznam potvrdených účastníkov

Libor Podmol (Česká republika)
Narodený: 1. júna 1984
Motorka: Suzuki RM 250

André Villa (Nórsko)
Narodený: 27. apríla 1982
Motorka: Yamaha YZ 250

Rob Adelberg (Austrália)
Narodený: 7. novembra 1988
Motorka: Yamaha YZ 250

Daice Suzuki (Japonsko)
Narodený: 25. februára 1981
Motorka: Yamaha YZ 250

Matěj Česák (Česká republika)
Narodený: 28. septembra 1999
Motorka: KTM 150

Pridané: 25.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »