Anketa:
Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Organizátori otvárajú ďalšie sektory v hľadisku!
ZdieľaťPridané: 25.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4446 [Šport - Freestyle MX]
Záujem fanúšikov o adrenalínové podujatie roka na Slovensku prekonáva očakávania! Najlepší jazdci svetových motokrosových seriálov ako sú X-Games či Red Bull X-Fighters sa predstavia v Steel Aréne už 16. novembra a organizátori sa pre veľký záujem rozhodli rozšíriť kapacitu hľadiska. Cena vstupeniek v predpredaji sa pritom nemení.
„Otvárame ďalšie sektory Steel Areny. Záujem o Sony Xperia Freestyle X-Night narastá a pôvodný počet miest sa rýchlo zapĺňa,“ uviedol promotér akcie Jozef Murín z agentúry Boardcore Agency. Doplnil, že pôvodné ceny vstupného ostávajú v platnosti.
![]() |
Zakúpiť si ich možno v predpredaji na www.ticketportal.sk. Vstupné je 19,90 eur, organizátori ponúkajú aj zvýhodnený balíček Quattro pre 4-členné skupiny za 71,60 eur.
„Teší nás, že sa po dvoch rokoch v Bratislave sa opäť vraciame do Košíc, kde sa toto podujatie na Slovensku začínalo. Ukazuje sa, že na východe máme naozaj verných fanúšikov,“ konštatuje Murín.
Organizátori už oznámili angažovanie piatich jazdcov - Libora Podmola (Česko), Andrého Villu (Nórsko), Daisuke Suzukiho (Japonsko) a Roba Adelberga (Austrália), ktorých mená sú zárukou trikov svetovej extratriedy! Nedávno k nim pribudol aj český 14-ročný supertalent Matěj Česák, ktorého štart bol dlho otázny pre nedávne zranenie.
![]() |
Celkovo sa predstaví osem borcov, zvyšné mená ako aj novinky v programe večera si zatiaľ necháva promotér ako prekvapenie.
Isté je, že v podaní špičkových borcov uvidia diváci okrem športového súboja o prémie v celkovej výške 20 000 eur aj exhibičnú časť. Chýbať nebudú synchrónne skoky trojíc, po finále predvedie kompletná zostava spoločnú jazdu, pri ktorej absolvujú všetky skoky tesne za sebou len s minimálnymi rozostupmi!
Zoznam potvrdených účastníkov
Libor Podmol (Česká republika)
Narodený: 1. júna 1984
Motorka: Suzuki RM 250
André Villa (Nórsko)
Narodený: 27. apríla 1982
Motorka: Yamaha YZ 250
Rob Adelberg (Austrália)
Narodený: 7. novembra 1988
Motorka: Yamaha YZ 250
Daice Suzuki (Japonsko)
Narodený: 25. februára 1981
Motorka: Yamaha YZ 250
Matěj Česák (Česká republika)
Narodený: 28. septembra 1999
Motorka: KTM 150
Pridané: 25.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2013: Ďalší traja top jazdci potvrdili štart v Košiciach! - Redakcia
- Víťaz X-Games Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013 v Košiciach - Redakcia
- Chceš vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013? - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Prvý svetový jazdec do Košíc potvrdený! - Redakcia
- Súťaž o vstupenky na Sony Xperia Freestyle X-Night 2013 - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night sa vráti 16. novembra 2013 do Košíc! - Redakcia
- Na Sony Xperia Freestyle X-Night 2014 do Košíc mieri jazdec z absolútnej svetovej špičky! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Arénu rozpália štyri nádeje freestyle motokrosu! - Redakcia
- Zostava jazdcov Sony Xperia Freestyle X-Night v Košiciach je definitívne uzavretá! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X–Night v novom termíne 3.11. - príde aj český miláčik a šampión Libor Podmol - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!