Anketa:
Vynovená Yamaha Super Ténéré 2014 dostupná aj s elektronicky ovládaným podvozkom
ZdieľaťPridané: 24.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 12352 [Novinky - Predstavujeme]
Yamaha XT1200Z Super Ténéré sa do roku 2014 dostáva s menšími úpravami. Mierne zmenený je zovňajšok, upravený je veterný štít spolu s hrazdičkou, nainštalovaná je nová prístrojová doska a zmenami si prešiel aj motor. Najvýznamnejší je však krok dobiehajúci konkurenciu a to elektronicky nastaviteľný podvozok pri verzii XT1200ZE.
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Yamaha XT1200Z Super Ténéré je súčasťou ponuky adventure modelov značky s troma ladičkami v logu od roku 2010. Nuž a teraz, po bezmála štyroch rokoch, prišiel čas na zopár zmien, ktoré prinesú zopár inovácii na tento obľúbený model cestovného endura.
Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2014
Motor
Úpravy na motore sa dotkli podľa slov Yamahy veľkej časti dielov. Zväčšené boli otvory pre nasávanie a výfuk, zmenami si teda prešiel aj vačkový hriadeľ a nový je aj tvar piestnych krúžkov. Spolu s novým výfukovým systémom má byť motor prívetivejší pre turistiku, odozva na otočenie plynom má byť plynulejšia, nuž a nakoniec tu máme aj zvýšene výkonu o 2 kone. Radový, kvapalinou chladený dvojvalec s objemom 1199 ccm tak dosahuje maximálny výkon 82.4 kW pri 7250 ot./min a max. krútiaci moment 117 Nm pri 6000 ot./min.
Upravená bola aj prevodovka a uloženie kardanového hriadeľa, ktoré majú byť lepšie odtlmené a mali by tak byť lepšie odtlmené vibrácie idúce z týchto častí.
Prepracované režimy jazdy
Prepracovaný bol aj systém módov jazdy (D-Mode), ktorý umožňuje nastaviť dve charakteristiky odozvy motora. K dispozícii sú módy T (town - mesto) a S (sport). Tie boli prepracované tak aby pocitové rozdiely medzi nimi boli výraznejšie. Mód T má poskytnúť príjemnú odozvu motora, ľahko ovládateľnú najme pri jazde s ťažkou motorkou v zápchach. Mód S zase poskytuje športovejšiu odozvu motora.
Nový kokpit
Úplne nová je prístrojová doska. Tá pozostáva z dvojice "hranatých" LCD displejov doplnených o bežné výstražné kontrolky umiestnené pod nimi a s indikátormi svetelnej signalizácie vo vrchnej časti prístrojovky. LCD displeje zobrazujú rýchlosť, otáčky motora, stav paliva v nádrži, zvolený režim jazdy, stupeň trakčnej kontroly, nechýba kontrolka ECO jazdy a ukazateľ zaradeného stupňa. Ako štandard bude na Yamahe XT1200Z Super Ténéré 2014 montovaný aj tempomat.
Z pohľadu jazdca si možno všimnúť aj ďalšie zmeny v kokpite. Nový je veterný štít, ktorý je nastaviteľný manuálne v štyroch rôznych polohách. Pridaná je aj hrazdička nad prístrojovou doskou a nové riadidlá zo zliatiny hliníka sú lepšie odizolované kvôli redukcii vibrácii idúcich do dlaní.
Dizajnové zmeny
Zovňajšok si prešiel menším faceliftom. Prítomné sú nové LED diódové smerovky a pri pohľade na prednú časť si možno všimnúť, okrem nového štítu, aj pridaný akýsi kryt priestoru pod svetlami. V zadnej časti si zase možno všimnúť nový dizajn krytu výfukovej koncovky spolu s "chvostovou" časťou biku. Nové sú aj bezšvové sedadlá s nižším profilom, ktoré majú poskytnúť jazdcovi vzpriamenejšiu polohu sedenia. Nový je aj bočný stojan zo zliatiny hliníka.
Yamaha Super Ténéré XT1200Z 2014 však už v štandarde nebude mať nosič zadného kufra, držadlá pre spolujazdca a centrálny stojan.
Yamaha Super Ténéré XT1200Z 2014 bude dostupná vo farbách modrá a šedá. Verzia Worldcrosser ostáva v ponuke bezo zmien.
Yamaha XT1200ZE Super Ténéré 2014
Yamaha XT1200ZE Super Ténéré 2014 má logicky rovnaké inovácie ako model XT1200Z avšak ako top model v adventure ponuke Yamahy má aj čosi viac než len elektronicky ovládaný podvozok.
Elektronicky ovládaný podvozok
Hlavnou zmenou XT1200ZE oproti XT1200Z je použitie elektronicky ovládaného podvozku. Yamaha sa tak týmto krokom posúva bližšie ku konkurencii s adventure modelmi s takto nastaviteľným podvozkom. Systém elektronického nastavenia podvozku sa ovláda multi-funkčným tlačidlom na riadidlách. Dovoľuje jazdcovi nastaviť si podvozok v štyroch možných hodnotách predpätia a troch hodnotách odskoku. Dokopy teda 12 hlavných možností nastavenia.
Ďalšia sériová výbava XT1200ZE 2014
Kedže je Yamaha Super Ténéré XT1200ZE top modelom v adventure ponuke troch ladičiek dostala do sériovej výbavy aj ďalšie doplnky. Nájdeme na nej v sérii vyhrievané rukoväte, dizajn vylepší okrem nového krytu výfukovej koncovky aj bočný plast na opačnej strane stroja, kryty rukovätí, hlavný stojan a platňu pre umiestnenie zadného kufra.
Yamaha Super Ténéré XT1200ZE bude dostupná vo farbách modrá a biela.
Video: Yamaha Super Tenere XT1200ZE
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
Model: | XT1200ZE Super Ténéré | XT1200Z Super Ténéré | XT1200Z Super Ténéré World Crosser |
Rok: | 2014 | 2014 | 2014 |
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1199 ccm | 1199 ccm | 1199 ccm |
Max. výkon: | 112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot. | 112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot. | 110.0 k (80.9 kW) / 7250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 117 Nm / 6000 ot. | 117 Nm / 6000 ot. | 114.1 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 11.0 : 1 | 11.0 : 1 | 11.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 98 x 79.5 mm | 98 x 79.5 mm | 98 x 79.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 190 mm | 190 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 190 mm | 190 mm | 190 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 110/80 19M/C 59V | 110/80 19M/C 59V | 110/80 19M/C 59V |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 282 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 17M/C 69V | 150/70 17M/C 69V | 150/70 17M/C 69V |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 265 kg | 257 kg | 261 kg |
Výška sedla: | 845 mm | 845 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1540 mm | 1540 mm | 1540 mm |
Dĺžka: | 2255 mm | 2250 mm | 2250 mm |
Šírka: | 980 mm | 980 mm | 980 mm |
Výška: | 1470 mm | 1470 mm | 1440 mm |
Svetlá výška: | 190 mm | 190 mm | 205 mm |
Objem nádrže: | 23 l | 23 l | 23 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | áno, v sérii | nie | |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 04/2014: 14 990,- EUR | World Crosser Kit: karbónové bočné panely, ochraná rámu, ochrana vidlice, kryt kardanu, hliníkový kryt spodku motora. Cena 10/2012: 15 990,- EUR |
Pridané: 24.04.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Yamaha FJR1300AE 2014 s elektronicky nastaviteľným podvozkom - zeON
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku - MajoKE
- BMW R1200GS Adventure 2014 oficiálne predstavené - zeON
- Yamaha MT-09 SR 2014 - zeON
- Yamaha D´elight - štýlový skúter v kategórii do 125 ccm - zeON
- Yamaha XT660Z Ténéré 2009 - dievča pre všetko - Fonzy
- KTM 1190 Adventure 2013 – sakra rýchly dobrodruh - zeON
- Yamaha MT-07 2014 - Masters of Torque aj pre mladých - zeON
- BMW R1200GS Adventure 2014 - zeON
- Yamaha Tricity 2014 - ľahký trojkolesový skúter - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora