Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2990 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28562
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11553)
Diskusia Diskusia k článku (71)  [Verzia pre tlač] Tlač

BALKATOUR 2004 Časť prvá: Slovensko – Maďarsko – Rumunsko – Bulharsko 2 246 Km. 3/5

 Zdieľať

Pridané: 03.08.2004 Autor: DrTic
Čitatelia: 26737 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Drtiplast chytil nerv a začal hučať na Lukyho, že čo je toto za blbý nápad. Po 7 vodke sa mu však tento nápad zapáčil.
Všetci vieme, že alkohol je metla ľudstva. Ale po tej únavnej ceste sme sa potrebovali nejako ventilovať. Na šport veľmi nie sme a navyše bola tma. Tak sme pili. A pili. Zrazu vznikol nápad, že Pagy má dlhé vlasy. Tak sa Drtiplast pasoval do role kaderníka a vyholil mu pol hlavy. Vtedy sa Pagy rozhodol, že mať na hlave kohúta, tak to je ten pravý dovolenkový účes, čo mu Drtiplast s radosťou vyrobil.
Strihanie sa nám tak zapáčilo, že sme odchytili Rada a aj napriek jeho protestom sme mu dali hlavu na koleno.
Vtedy sa nám to zdal úžasný nápad, ale kedy sme tušili, že Rado bude mať niekoľko dní ešte depky, že nemôže ísť za dievkou, tak by sme sa na to vykašlali. Toľko srandy sme si však dlho neužili. Ešte Miša oholila hlavu Lukymu ako Prodigy a šli sme spať.

Deň tretí Brasov – Costanta 436 Km

Ráno sme vyhlásili demokratické hlasovanie, že či nás viac zaujíma Draculovo múzeum, alebo more. Keďže Dracula v Brasove nikdy nežil a len tam je múzeum rozhodli sme sa pre more. Dali sme si raňajky a vyrazili na Rumunské pobrežie Čierneho mora. Cesta bola rýchla. Pred Bukurešťou sa rozšírila na štvorprúdovku. Nebyť Freedomovej agro turistickej zachádzky o dĺžke cca 40 kilometrov ušetrili by sme dve hodiny času. Bočné cesty sú skutočne katastrofálne. Neoznačené jamy, hlboko vyfrézované diery nás udržiavali v neustálom strehu. Bola to však poučná zachádzka. Predbiehali sme totiž doteraz neidentifikovateľný samohybný stroj, ktorému valec buchol hádam každých 10 sekúnd čím sa pohol o dva metre dopredu, prevod na zadnú nápravu zabezpečoval cca tri metre dlhý remeň, ktorý zároveň poháňal kotúč cirkulárky umiestnenej nad prednou nápravou. Sedelo na ňom hádam 5 Rumunov a mávali nám ako o život. Nakoniec sme našli nejakú spojnicu s hlavnou cestou a pokračovali sme smerom na hlavné mesto Rumunska. Na mape je vyznačený veľkolepý a rýchly obchvat. Opak je však pravdou. Vbehnete rovno do tohto mesta šialených križovatiek. Tu neexistuje vodorovné značenie, takže na križovatke sa radíte ako sa zmestíte. Keď sa zmestí vedľa seba päť áut, tak päť, keď sedem, tak sedem. Majú zaujímavú fintu. Keď na červenej stojí toľko áut, že sa už nezmestíte, prejdete na električkovú koľaj tam čakáte na zelenú. Po jej nabehnutí sa vmiesite do tejto masy. A na ďalšej križovatke znova. Potrebovali sme zameniť ešte nejaké drobné aby sme mali na obed, tak sme zastavili v meste pri zmenárni. Tu sa pri nás zastavil Rumunský motorkár na superšporte (inak to bol jediný motorkár v Rumunsku) a ponúkol sa nás vyviesť z mesta. A boli sme mu vďační. Majú tam takéto špeciality. Idete si vo svojom pruhu, po vašej ľavej ruke je mierne vyvýšená električková trať. Zrazu je vo vašom pruhu plot a cesta vám skončila. Tak to sa máte logicky rozhodnúť vyliezť na električkové koľaje a tak pokračovať v jazde. Neoznámi vám to síce žiadna značka, ale logika tohto mesta je taká. O správnosti vášho počínania vás za chvíľu presvedčí normálny semafor a zvislé dopravné značenie. Takže asi tak sa jazdí v hlavnom meste Rumunska. Chalanisko nás vyviedol za mesto, ukázal nám úplne novú diaľnicu. Potom sme pokračovali po normálnych cestách až do Constanta. Tu nám nastal problém s ubytovaním. Bola sobota a všetci Rumuni boli pri mori. Dokonca bol vyslaný aj pátrací tím v zložení Pagy, Rejdio a Freedom, ktorí našli ubytko v chatkách, ale sociálne zariadenia boli v tak dezolátnom stave, že vstúpiť sa tam dalo jedine v skafandri a gumákoch, tak sme sa rozhodli stanovať v jednom slušne vyzerajúcom kempe. Cena bola v prepočte na noc niekde okolo 200 Sk za osobu, stan a motorku. Takže za tmy sme postavili stany, vykonali dezinfekciu žalúdkov a šli spať.

Deň štvrtý Constanta

Ráno sme sa presťahovali do vedľajšieho kempu, kde sa uvoľnili nejaké chatky. Predsa len posteľ je posteľ. Chatka bola vybavená len dvoma posteľami, stolíkom a zlomenou stoličkou. Cena za dve noci pre dve osoby a jednu motorku. 1 360 000 lei. (1 360 Sk)

< >

Pridané: 03.08.2004 Autor: DrTic Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (71)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »