Anketa:
Fucking Elefantentreffen 2014
ZdieľaťPridané: 07.02.2014 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 9794 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Na Elefante platí nepriama úmera: čím lepšie počasie, tým menej návštevníkov. A keďže tohtoročná zima je fakt biedna, Elefant nevyzeral o nič lepšie. Ej, bisťu, kdeže sú tie časy, keď sme miesto na stan museli najprv hodinu hľadať a potom hodinu vykopávať do snehu!
![]() |
Odchod z Jura |
Práve preto si tentoraz musíme 400-kilometrovú cestu umelo prikrášliť. To, že v Rakúsku je malebná dedinka s malebným názvom Fucking, vie už asi každý. Kúsok odtiaľ je aj fabrika KTM. A rakúsky vidiek tiež nie je práve na zahodenie, takže tohtoročný itinerár naťahujeme o pekných 150 km, aby sme sa aj trochu povozili.
Zhodou okolností sme všetci traja účastníci zo Svätého Jura a garáže máme od seba hádam necelý kilometer. To mi však nebráni meškať takmer hoďku, hehe, sorry chlapi. Finálna svätojurská zostava teda vyzerá tak, že Keke ide na jeho malom dakarskom géesku, Klingáč na zánovnej Huske Terre a ja na svojom horúčavami aj snehovými búrkami ošľahanom Leade. Presne o siedmej sa naše kolesá roztočia na asfalte pokrytom hmotou neznámeho skupenstva a keby sme na motorkách mali kontrolu trakcie, tak žlté kontrolky by nám na palubovke blikali celých 25 kilákov. Potom sme totiž prešli do Rakúska a všetko bolo akosi viac v poho. Fúkal iba dosť nepríjemný mrazivý vetrisko a bolo asi minus tri, čo sa trochu bilo s infoškou, že v Linzi, čiže necelých 200 km od nás, je osem stupňov. A fakt, keď sme prešli cez jeden kopec, oviala nás taká horúčava, že sme si rozopínali bundy. Nakoniec zmizli aj mraky aj sneh aj voda, proste bolo krásne slnečno a všade sucho. Tak sme sa po menších navigačných problémoch (sorry chlapi) doklepali do spomínaného Fuckingu. Je to inak úplná riť sveta. Fakt tam nič nemajú. Žije tam asi 150 ľudí. Čistý Fucking.
![]() |
Niekde v Rakúsku |
Jáááj a takmer som zabudol, že pred Fuckingom sme sa zastavili aj pri fabrike KTM v mestečku Mattighofen. Mestečko pekné, aj fabrika. Vlastne celý rakúsky vidiek je peknučký. To už bolo dobrých 10 stupňov. Inak obdivujem chalanov, že vydržali za mnou ísť celú cestu aj napriek tomu, že môj skúter nejde viac ako 80 km/h. Museli zaspávať. Sorry chlapi.
![]() |
Fabrika KTM, Mattighofen, Rakúsko |
![]() |
Fucking, Rakúsko :) |
Nuž a na Elefant sme dohrmotali už tak nejako za tmy. Z lesa na nás sálala úplne jarná vôňa. Šupli sme zopár pív a už tu bol večerný fakľový pochod za zosnulých motorkárov. To je udalosť, ktorú si nikdy nenechám ujsť. Žiaľ, aj tento rok sme museli do zoznamu, ktorý organizátori čítajú nahlas, napísať aj slovenské mená. Bolo ich až päť.
![]() |
Elefantovská klasika... |
Čo sa deje na Elefante v noci, je jasné asi každému. Robili sme to aj tento rok. Chlastali, hulákali, nadávali. Teplo bolo aj o polnoci, aj o siedmej ráno, a to celých šesť stupňov. O tom, že tu človek môže stretnúť akékoľvek individuá akejkoľvek národnosti a na akejkoľvek motorke, sa rozpisovať tiež nebudem, lebo už toho bolo popísaného dosť. Tohtoročné špecifikum bolo jednoznačne suché a teplé počko a najmä nízka účasť. Toľko prázdneho miesta som tu nevidel ani minulý rok, kedy to bolo fakt kritické. Organizátori dokonca zvýšili vstupné z 20 na 25 eur.
![]() |
Poliaci mali aj vlastné jacuzzi :) |
A to je asi tak všetko! Ospravedlňujem sa za nízku kvalitu fotiek – zobral som so sebou len lacný foťák. Zato som sa snažil pohrať s videjkom (bacha, obsahuje nadávky a tvrdú muziku, hehe):
Video: Elefantentreffen 2014
A čo budúci rok? Elefant je diagnóza, ale ak to s tým počasím pôjde takto ďalej, Elefant zdevalvuje. Ja proste chcem problem s počasím, chcem aby mi snežilo za krk pri stavaní stanu, na ktorého postavenie som hodinu hľadal miesto! Chcem byť po víkende zničený na šrot. Nič z toho sa už dva roky neudialo. Uvidíme.
![]() |
Klasika :) |
![]() |
Pohľad do akéhosi smutného kotla... |
Pridané: 07.02.2014 Autor: Peter Fischer Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
- KTM predstavila 990 Duke - predné svetlo má ako zo Star Treku
- Štefan Svitko a Juraj Varga víťazi Hungarian Baja
- Koniec srandy. Budúci rok príde nová Kawasaki ZX-6R!
- Naživo: test novinky Honda CL500 zo Sevilly
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom
- Plnokrvný turista za extra výhodné prachy - Honda NT1100 (2022)
- Futuristický teleport s nekonečnou výbavou - Kawasaki Ninja H2 SX SE (2022)
- Retro pre začiatočníkov - Kawasaki Z650RS (2022)
- Naozaj robustný maxiskúter Honda ADV350 (2022)
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!