Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1895 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29843
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17634)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12209)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Festival Power fest otvorí sezónu 2014 na Slovakia Ringu

 Zdieľať

Pridané: 27.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5099 [Novinky - Pozvánka]

Skutočne rýchle kolesá dostanú zelenú so štartom desiateho ročníka slovenského šampionátu v zrýchlení (drag racing), no na programe je oveľa viac. Už 1. mája otvorí okruh Slovakia Ring svoje brány skutočnej špičke tuningových špeciálov v triedach Autá Street, Autá Profi a Motocykle, s rozličnými objemovými triedami. Všetko pod hlavičkou Slovenskej šprintérskej asociácie.

Spolu so slovenským šampionátom sa predstavia aj extrémne stroje našich južných susedov – budú to tiež druhé preteky tohtoročného maďarského šampionátu. Okrem množstva supervýkonných strojov uvidia diváci aj najsilnejší „dragster“ v strednej Európe – Chevrolet Camaro Z28 „Dragacs“ s výkonom neuveriteľných 2 600 konských síl!

 Festival Power fest 2014

Spolu s pretekmi v zrýchlení (na tradičnú štvrťmíľu – 402 metrov) privíta Slovakia Ring 1. mája aj nesmierne populárne preteky v kontrolovanom šmyku – v driftovaní. Slovenská špička si tu zmeria sily s tými najlepšími driftérmi okolitých krajín. Budú to tiež preteky maďarského šampionátu, ale aj premiéra profesionálnej slovenskej série ST Drift Slovakia. Prejazdy bokom, hluk ďaleko lepší než v súčasnej Formule 1 a dym zo spálených pneumatík tešia fanúšikov tohto športu na celom svete.

V zákulisí podujatia – v paddocku, uvidia prítomní aj výber toho najlepšieho v stylingu tuningových špeciálov. Najprofesionálnejšie vyladené vozidlá zo Slovenska, Čiech i Poľska sa predvedú vo vzrušujúcom prvom kole Tuning battle 2014.

 Festival Power fest 2014

To však nie je všetko, čo Power fest ponúkne slovenským divákom po dlhej zimnej motoršportovej prestávke: uskutoční sa tu aj oficiálny zraz legendárnych športiakov značky Subaru. Prítomní tiež dostanú skvelú príležitosť uvidieť všetky úžasné stroje z tesnej blízkosti – okrem tribún pre nich organizátor otvorí aj paddock, uličku boxov a depo na trati. Omamný zvuk silných motorov, vôňa benzínu a spálených pneumatík teda čaká všetkých 1. mája počas Power festu na okruhu Slovakia Ring.

Slovakia Ring:

Mapa:

Pridané: 27.03.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »