Anketa:
Yamaha Tricity - Trojkolka pre dospelých 1/5
ZdieľaťPridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE
Čitatelia: 36066 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moji priatelia vedia, že mám pre Tricity slabosť, dokonca som sa v roku 2014 len kvôli konceptu previezol 800 km, aby som ho videl a reál je ešte lepší. O to viac si cením, že ma požiadali o kritický pohľad bez akejkoľvek cenzúry.
![]() |
Krásny Bardejov, ideálny podklad pre Tricity. |
Dostal si niekedy u psychológa otázky, na ktoré sa nedá odpovedať „normálne“? Páčia sa vám bradatí muži? Sledujete rád silnú búrku? Prechádzate sa v silnom vetre? Oženili by ste sa s hlúpou ale krásnou ženou? Tak na zopár týchto debilín som si spomenul pri skúšaní Tricity. Zobral som ho do vetra, búrky, tmy, na diaľnice. Všade tam, kde nebolprioritne určený a vyrobený.
![]() |
Na vínko a domov tlačiť. |
Jazda po okreskách a diaľnici
Vo firme Petro a spol. www.petroaspol.sk/yamahamotor/index.html preberám Tricity, stav km – panenská 0. Teplomer na palubovke ukazuje predajňových 21 stupňov. Vyrážam smer Prešov – Bardejov. Na tejto trase som skontroloval stav krajnice rýchlosťou 60 km/h. Všímam si, že teplomer ukazuje pravdivých 7 stupňov až po 15 minútach. Je snáď ortuťový? Myslí na to, keď ho vyberieš z garáže a bude ukazovať 5 stupňov za mokra, aj po príchode do práce a absolvovaní mestských 5 – 10 km. Možno sa pravdu nedozvieš. Teplomer ukazuje pravdivo, ak je skúter dlhšie vonku, alebo tam nocuje.
![]() |
Bardejov. Hradby na severnej strane. |
Po 50 km zmizne jeden dielik z palivomera. Kto navrhol prepínač smeroviek? Asi chlap, čo to v živote neskúsil v rukaviciach. Keď chcem zapnúť smerovku „vľavo“ musím povoliť úchop riadidiel a využiť celý rozsah pohybu kĺbu ľavého palca. Otravné to je, keď máš o 0,5 cm voľnú rukavicu na palci, čo je pri zimných rukaviciach normálne.
![]() |
Ozaj palcolomné zapínanie smeroviek. |
V Bardejove, na námestí pri fotení, odpovedám na otázky zvedavých ľudí. Zdôrazňujem, že všetci ľudia, ktorí sa ma počas 14 dní používania pýtali na Tricity ,boli starší ako ja, teda 44+! Keď som počas jednej hodiny 6x otvoril odkladací priestor a sedák mi padal na ruky, túžil som sa opýtať vynálezcu: “ Prečo si tam nedal vzperu?“ Napr. na Yamahe Majesty S sa sedák sám zdvihne po odomknutí.
![]() |
Námestie v Bardejove. |
Pridané: 20.04.2015 Autor: MajoKE Zdieľať
Súvisiace články:
- Yamaha Tricity 2014 - ľahký trojkolesový skúter - zeON
- Tri kolesá a päť tlmičov: Yamaha Niken, magnet na pohľady - Herghott
- Yamaha NMAX 125 - každodenný život je súčasťou balenia (porovnanie s Hondou PCX) - datadive
Ďalšie články tohto autora:
- Výlet za tisícku, no taký bol plán
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!