Anketa:
Pozvánka: Enduro v Púchove už tento víkend 23.-24.8.2014
ZdieľaťPridané: 21.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3471 [Šport - Enduro]
V dňoch 23.-24.8.2014 pokračuje tohtoročný seriál MM SR, Slovenského pohára a pohára SMF v endure a country crosse ďalším podujatím klasického endura pri Púchove. Organizátor ECPU Púchov umiestnil Centrum-depo šampionátu do obce Dohňany - časť Mostište.
Podujatie sa uskutoční v silnom "enduro" regióne Púchova a Považskej Bystrice a preto sa očakáva bohatá účasť nielen jazdcov zo Slovenska a i neďalekej Českej republiky a Poľska.
Trať súťaže, s dĺžkou jedného kola 43 km, pozostáva z Cross testu v priestore štartu a Enduro testu, ktorý sa nachádza v Púchove, časť Vieska - Bezdedov. Prejazd je značený šípkami a terčíkmi, v kritických miestach (križovanie cesty) bude kontrolovaný maršalmi. Prejazd je náročný, členitý, po lesných cestách s kamenisto hlinitým povrchom.
Štart prvých jazdcov bude v sobotu i v nedeľu o 9,00 hod. Enduro podujatie v Púchove je siedmym, predposledným podujatím tohtoročného seriálu súťaže jednotlivcov.
Po Púchove je v kalendári už len country cross v Morovne a už tradičný záverečný šampionát dvojíc v Liptovskom Petri.
![]() |
Pridané: 21.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Testovací vikend modelov YAMAHA YZ a WR-F 2014 - Redakcia
- Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015 - Redakcia
- Morovno uzatvorilo seriál 2014 MM SR v Country crosse a endure jednotlivcov - Redakcia
- Sezóna SMF 2017 štartuje už tradične v Borskom Mikuláši - Redakcia
- Pozvánka: Vyvrcholenie európskeho šampionátu v endure 2017 v Gelnici - Redakcia
- Majstrovstvá Európy v Endure finále – Gelnica 2017 - Redakcia
- Pozvánka na Hard Enduro Piscu ´Negru Rumunsko 2014 - jogcar
- Pozvánka: Jesenná Motoride XL Enduro Rally 2014 - Awia
- Pozvánka: MS Enduro Púchov 2009 - „Svet“ mieri k nám - už tento víkend! - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!