Anketa:
Pozvánka: Alpe Adria + MM SR v endure v Košiciach - príprava na ISDE 2015
ZdieľaťPridané: 07.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6191 [Šport - Enduro]
Počas nastávajúceho víkendu (9. - 10. 8. 2014) sa na Jahodnej pri Košiciach uskutoční šieste podujatie tohtoročného seriálu MM SR, SP a Pohára SMF v endure a country crosse. Po úpravách v kalendári podujatí sezóny 2014 sa bude jednať o prvé podujatie klasického endura.
Šesťdňová 2015 v Košiciach:
Jazdiť sa bude na jednej z tratí ISDE 2015, ktorá sa uskutoční v septembri 2015 práve v Košiciach. Šesťdňová motocyklová súťaž sa na Slovensku uskutoční po piaty krát a sme veľmi radi, že to bude opäť jubilejný 90-ty ročník tejto „motocyklovej olympiády ako sa neraz šesťdňová nazýva. Takže po 10-tich rokoch po 80. ročníku, ktorý sa uskutočnil v Považskej Bystrici, sme boli opätovne poverení organizáciou tohto náročného svetového podujatia, kde sa stretne viac ako 450 jazdcov z celého sveta.
Klasické enduro Košice - Alpe dre + MMSR - 9. - 10. 8. 2014:
Na víkendovom podujatí organizátor SC enduro klub Košice očakáva účasť jazdcov z mnohých Európskych krajín, nakoľko šampionát je zaradený i do kalendára podujatí európskej motocyklovej asociácie Alpe Adria a motocyklovej asociácie krajín strednej Európy MACEC.
![]() |
Trať súťaže, s dĺžkou kola cca 50km, pozostáva z Enduro testu v priestore štartu a Cross testu pri autocampingu Zlatník (pri obci Košická Belá). Do servisnej časovky pred Cross testom je vzdialenosť cca 38 km. V sobotu aj v nedeľu sa v prvom kole meria Enduro test aj Cross test. Časová tolerancia na meškanie v časovej kontrole je 30 min za deň.
Štart prvých jazdcov bude v sobotu i v nedeľu o 9:00 hod. Dekorovanie víťazov "košického endura" sa uskutoční v priestore depa v nedeľu 10.8.2014 v čase cca 15:30 hod.
Bližšie informácie: Ing. Peter Lazar – 0905 484 450 alebo Ing. Pavol Sás - 0905 491 427
Zvláštne ustanovenia k preteku sú zverejnené na stránke: www.smf.sk/enduro-a-relly-zvlastne-ustanovenia/
Zdroj: SMF
Pridané: 07.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Šesťdňová Košice 2015 - 1. deň smolný pre slovenský ženský tím - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev - Awia
- Medzinárodná šesťdňová motocyklová súťaž, Košice 2015 - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - mapy trás a itineráre - Awia
- Fotoreport: Alpe Adria + MM SR v endure Jahodná pri Košiciach 2014 - Awia
- Šesťdňová v Košiciach 2015 pozná predbežné štartové pole - Redakcia
- Šesťdňová Košice 2015 - 3. deň - 8 TOP jazdcov zablúdilo - Foto + video enduro test Jahodná - Awia
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
- Šesťdňová 2015 - FIM rozhodla o návrate vylúčených jazdcov - 5. deň - foto + video z Kojšova a Jahodnej - Awia
- Tomáš Svitok s tímom DRT Racing v Alpe Adrii 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!