Anketa:
Šampionát Alpe Adria po prvýkrát v réžii agentúry Slovakia Racing - 23. - 25. 5. 2014
ZdieľaťPridané: 28.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5402 [Šport - Cestné Motocykle]
Na maďarskom okruhu Pannonia-ring sa cez víkend uskutočnilo druhé podujatie medzinárodných seriálov cestných motocyklov Alpe Adria Championship a International Motorcycle Race Cup. Úplnou novinkou bolo, že podujatie seriálu Alpe Adria po prvý raz ako promotér zastrešila slovenská agentúra Slovakia Racing.
Viac ako 160 jazdcov z rekordného počtu šestnástich krajín, ktorí úplne zaplnili parkovisko pretekárskych strojov, si mohlo užívať veľké novinky. Príchod slovenskej agentúry priniesol toľko potrebný svieži vietor, veď napríklad po prvýkrát v histórii tohto seriálu sa mohli pretekári tešiť na finančné prémie za dosiahnuté umiestnenia, no počas víkendu si mohli užívať aj ďalšie bonusy v zázemí, ktoré so slovenským promotérom do tohto seriálu prišli. Víkend v Maďarsku navyše podporilo aj ideálne počasie a na trati sme tak mohli vidieť krásne súboje, pričom na jazdcov čakalo dvoje pretekov, čo spolu s tréningami a kvalifikáciami znamenalo poriadnu dávku kilometrov. Okrem seriálov Alpe Adria a IMRC sa navyše bojovalo aj o body do národných šampionátov Českej republiky, Slovenska, Maďarska, Rakúska a Chorvátska.
![]() |
Víťazstvá v spoločných pretekoch tried 125 SP, 125 GP a Moto3 si z Pannonia-ringu odniesli český pretekár Martin Gbelec a Talian Gabrielle Gnani. Zatiaľ čo skúsený Gnani bol v minulosti pretekárom svetového šampionátu, 13-ročný Čech, ktorý je tento rok navyše pretekárom seriálu Red Bull MotoGP Rookies Cup, by sa rád pretekárom majstrovstiev sveta stal v budúcnosti. Spomedzi jazdcov s motocyklami špecifikácie 125 SP bol po oba razy najrýchlejší Talian Danilo Digiorgio, zo Slovákov bol najúspešnejší Peter Rauch, ktorý v druhých pretekoch skončil dokonca na druhom mieste v rámci Alpe Adrie. Zároveň bol najúspešnejším jazdcom hodnotenia IMRC.
O víťazstvá v rámci Alpe Adrie sa v triede Superstock 600 podelili Turek Razgatlioglu Toprak a Rakúšan Stefan Kerschbaumer, pričom tureckého jazdca víťazstva aj v druhých pretekoch zbavila vlastná chyba, keď predbiehal pod vyvesenou žltou vlajkou a k jeho výslednému času bola prirátaná penalizácia 20 sekúnd. Do hodnotenia seriálu IMRC bral plný počet bodov za dve prvenstvá Maďar Adrian Gyutai, zo slovenských pretekárov sa najlepšie darilo vlaňajšiemu šampiónovi IMRC Martinovi Durdíkovi, ktorý obsadil dve štvrté miesta.
V triede Supersport si po výpadku zo sobotňajších pretekov v nedeľu napravil chuť Igor Kaláb z Českej republiky, keď porazil práve víťaza zo soboty, krajana Davida Látra. Slovenský pretekár Martin Klimits a Maďar Imre Oldal boli najúspešnejšími jazdcami hodnotenia seriálu IMRC, keď sa podelili o víťazstvá v jednotlivých pretekoch.
Rovnaká situácia ako v alpsko-jadranských Supersportoch bola aj v triede Superstock 1000, kde v sobotu preteky nedokončil Slovinec Marko Jerman, no v nedeľu sa svojim súperom „pomstil“ a porazil aj víťaza zo soboty Michala Fillu z ČR. V hodnotení IMRC bol po oba dni suverénom Poliak Bartolomiej Wyczinski. Medzi jazdcami bodujúcimi do slovenského šampionátu boli najrýchlejší Zbyněk Čech (ČR) a Jaroslaw Chomicz (PL).
Kráľovské Superbiky mali v Maďarsku svojho panovníka. Po krásnych súbojoch s Rakúšanom Rolandom Reschom sa ním nakoniec stal ním český jazdec Jan Halbich, ktorý zvíťazil v oboch pretekoch, prvenstvá bral pochopiteľne aj do českých majstrovstiev a navyše prekonal doterajší traťový rekord Pannonia-ringu, ktorý držal Rakúšan Andy Meklau. V rámci hodnotenia IMRC zvíťazil v oboch pretekoch Maďar David Juhász, v slovenskom šampionáte sa o prvenstvá podelili Vladimír Ruža a Lukáš Jasenský.
Jazdci IMRC Cupu, v rámci ktorého sa jazdia národné pohárové seriály, absolvovali len jedny preteky. Víťazom hodnotenia triedy do 600 cm3 sa stal Poliak Piotr Kloc, zo Slovákov bol najlepší Leoš Šimunek. V silnejšej triede zvíťazil Čech Jan Nimmerfoll, najlepším veteránom bol Slovák Juraj Knezovič.
Premiérové vystúpenie agentúry Slovakia Racing, ako promotéra pretekov alpsko-jadranského šampionátu, hodnotil jej riaditeľ Peter Šurina ako úspešné. „Bola to pre našu agentúru prvá skúsenosť s takýmto veľkým seriálom, ale hneď na prvý raz sme obstáli, o čom svedčia vyjadrenia spokojnosti od predstaviteľov zúčastnených federácií. To ma pochopiteľne teší a motivuje nás to k ďalšej práci, pri ktorej máme na zreteli predovšetkým spokojnosť pretekárov,“ vraví Šurina, ktorého teší aj spojenie seriálov Alpe Adria a IMRC. „Jazdci IMRC majú takto možnosť nielen porovnať sa so špičkovými európskymi pretekármi z Alpe Adrie, ale predovšetkým popri nich výkonnostne rásť, čo je aj hlavnou myšlienkou spojenia seriálov. My sa im navyše v zázemí snažíme vytvárať lákavú atmosféru, kedy sa nemusia cítiť len ako tí, ktorí zaplatia štartovné a viac sa o nich nik nezaujíma, ale môžu využiť aj naše služby od občerstvenia až po finančné odmeňovanie úspešných pretekárov. Oni sa nám zasa odvďačujú nádhernými výkonmi na trati a môžem povedať, že preteky na Pannonia-ringu boli pre mňa osobne obrovským zážitkom. Veríme, že sme našou prácou kladne oslovili nielen spomenutých zástupcov federácií, ale predovšetkým samotných pretekárov.“
Pridané: 28.05.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu - Redakcia
- Cez víkend na Pannoniaringu Alpe Adria s MM SR, IMRC a MM SR mini GP, scooter - Redakcia
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- Slávnostné vyhodnotenie Slovenského pohára CPM 2012 - Redakcia
- Pozvánka: Vyhodnotenie Sezóny 2013 šampionátu IMRC MMSR/SP CPM - Redakcia
- Na Slovakia Ringu sa rozhodovalo o motocyklových šampiónoch 2014 - Redakcia
- Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy - Redakcia
- Na Slovakia Ringu sa rozhodovalo o motocyklových šampiónoch 2015 - Redakcia
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“ - Risso46
- Na Hungaroringu sa jazdilo o body do Alpe Adrie a IMRC - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!