Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1903 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zostava jazdcov Sony Xperia Freestyle X-Night v Košiciach je definitívne uzavretá!

 Zdieľať

Pridané: 17.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2952 [Šport - Freestyle MX]

Koniec otáznikov, jazdecká zostava 7. ročníka Sony Xperia Freestyle X-Night je známa. Po potvrdení svetovej špičky Taku Higashiho a získaní adekvátnej náhrady za španielskeho jazdca Franza Meyera, prezradili organizátori kompletnú zostavu, ktorá 25. októbra rozblázni Steel Arénu!

Vyvážené osemčlenné štartové pole sľubuje dramatický súboj o finančné prémie vo výške 20 000 eur. Favoritmi by mali byť podľa posledných výsledkov aj skúseností buď Japonec Taka Higashiho alebo český majster sveta vo freestyle motokrose Libor Podmol.

„Prekvapiť môže samozrejme aj Maikel Melero, ktorý sa v poslednom ročníku prestížnejsérie X-Fighters umiestnil na 10. priečke – čiže vyššie, ako dvanásty Luc Ackermann aj štrnásty Libor Podmol,“ upozorňuje promotér akcie Jozef Murín z Boardcore Agency.

Maikel Mellero
Maikel Mellero

„Tento rok som vymyslel nový trik, momentálne pracujem ešte na jednom. Body varialy je nová dimenzia akrobacie v FMX, tak uvidíme, ako sa budem cítiť v Košiciach,“ naznačuje veľké veci v košickom vystúpení majster sveta v FMX Libor Podmol.

Libor Podmol
Libor Podmol

Jeho najväčším súperom v boji o víťazstvo má byť Japonec Higashino: „V X-Fighters sme spolu súperili viackrát. Libora mám rád ako správneho týpka a teším sa na ďalší súboj!“

Taka Higashino
Taka Higashino

V predbežne oznámenej zostave prišlo k jednej zmene – nádejného Španiela Franza Meyera (19), ktorý napokon predbežnú účasť nepotvrdil, nahradil talentovaný mexický freesytelista Erick Ruiz (17).

Po prvý raz sa na veľkom podujatí so starším bratom Liborom (30) predstaví Filip Podmol (17) – majster Česka v BMX a juniorský vicemajster sveta v motokrose!

Ak chcete zažiť súboj najlepších FMX motorkárov sveta a svkelú atmosféru v Steel Arene, neprehliadnite predpredaj vstupeniek na ticketportal.sk. Vstupné je 21,90 eur, organizátori ponúkajú rodinám a partiám nadšencov možnosť využiť zvýhodnený balíček Quattro pre 4-členné skupiny za 79,90 eur.

Jazdecká zostava 7. ročníka:

Taka Higashino (29)
Japonsko
Yamaha YZ 250

Libor Podmol (30)
Česká republika
Yamaha YZ 250

Maikel Melero (26)
Španielsko
Yamaha YZ 250

Erick Ruiz (17)
Mexiko
KTM SX 250

Filip Podmol (18)
Česká republika
Yamaha 250

Luc Ackermann (16)
Nemecko
KTM SX 350

Matej Česák (15)
Česká republika
Yamaha 125

Martin Koren (32)
Česká republika
KTM SX 250

Kde: Steel Arena Košice
Kedy: Sobota 25. októbra 2014 o 20:00
Viac info: www.fmx.sk

Pridané: 17.10.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »