ISSN 1336-6491 | Online: 3440 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29869
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17646)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP 2015 - VC Argentíny - pretek

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2015 Autor: Beal
Čitatelia: 5088 [Šport - MotoGP]

Pretek MotoGP v Argentíne priniesol nečakanú drámu a strhujúci boj do posledných metrov, keď si Marc Marquez ustlal, Rossi zvíťazil a bedňu okúsil aj Cal Crutchlow.
AKTUALIZÁCIA: doplnené o záznam preteku

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Celý záznam preteku:
môžete vidieť tu na stránkach vimeo.com

Z dvadsiatichpiatich kôl začal najlepšie ukrajovať Alex Espargaro, ktorému sa fantasticky podaril štart a zaradil sa so svojou Suzuki na čelo preteku. Úradujúci majster sveta Marc Marquez ale nenechal nikoho na pochybách a stačila kratšia rovinka na to, aby Honda potiahla k jej záveru viditeľne mocnejšie ako Suzuki. Končilo sa len druhé kolo a bolo nad slnko jasné, že o prvé miesto sa v tomto preteku už bojovať nebude, veď Marc robil kolo čo kolo lepšie časy ako zvyšok pola a v polke preteku bol jeho náskok od druhého už 4,5 sekundy.

Aleix Espargaro nedokázal udržať krok a napriek sľubnej kvalifikácii i podarenému štartu ho najskôr obehol Lorenzo potom Cal Crutchlow a postupne aj ďalší a tak cieľom prešiel až na siedmom mieste. Opačný smer posunu sme zaznamenávali u Rossiho. Štartovanie z tretieho roštu a kontakt hneď v prvej zákrute ho odsunuli na siedme miesto, kde zakrúžil len dva kolá a začal jeho boj. Najskôr obehol upadajúceho Espargara o dva kola neskôr Jorgeho Lorenza. Pre oko diváka dnes jazdil aj Hernandez, netušiac, že mu horí motorka až do chvíle, kým sa plamene nepostarali o strelenie zadnej pneumatiky. Našťastie sa táto porucha zaobišla bez pádu a motocykel zobrali pod svoje krídla hasiči.

Druhý, keď vlastne odmyslíme Marqueza jazdiaceho inú vesmírnu ligu, tak prvý v skupinke Cal Crutchlow sa držal dobre no v siedmom kole bol príliš dlhý, čo okamžite využil Dovizioso na Ducati. V tom istom čase už Valentino stíhal štvrtého Iannoneho. Ten nebol veľkou prekážkou a Rossi sa posunul na štvrté miesto. Stačilo iba jedno kolo, Cal zopakoval chybu, zadarmo venoval Yamahe tretie miesto a počas reklamnej pauzy sa s ňou Valentino presunul až na druhé miesto.

Do konca preteku zostávalo jedenásť kôl, Valentino nasadil, trošku poodišiel svojim súperom a zdalo sa, že si môžeme ísť chystať aktovky do práce, ale.z úcty k účinkujúcim sa počas predstavenia neodchádza a tak sledujeme, čo sa bude diať. Valentino začína jazdiť oveľa rýchlejšie kolá ako Marc Marquez a hoc sa to z počiatku nezdá, po pár prepočtoch začína byť súboj o prvé miesto predsa len ešte reálny. Náskok 4,1 sekundy sa Marcovi každým kolom scvrkáva ako výplata po uhradení splátky nebankovke a päť kôl pred koncom preteku zasadí Rossi zdrvujúcu ranu zvyšku štartového pola traťovým rekordom.

Do konca zostávali len tri kolá a Marc Marquez už mal za chrbtom modrú Yamahu. O kolo neskôr prišiel prvý útok, keď sa Rossi na chvíľku zaradil na prvé miesto no vnútrajškom zákruty sa Marc dokázal natlačiť späť. Vydýchli sme si, že sa tento manéver zaobišiel bez pádu a čakali na ďalšie divadlo. Rossi sa opäť dokázal vtlačiť na prvé miesto, ale Marc sa rozhodne nevzdáva ľahko a na výjazde zo zákruty došlo ku kontaktu. Roztoče v kombinézach oboch jazdcov sa už istotne báli vyprášenia, no nakoniec tie v modrej mali viac šťastia, keď pri prehadzovaní motocyklov do ďalšej zákruty Marc predným kolesom trafil pravdepodobne Rossiho zadnú gumu a išiel k zemi. Valentino tento súboj ustál a stal sa vedúcim pretekárom. Marquez po páde ešte dobehol k motorke v snahe zapojiť sa opäť do preteku a zobrať aspoň čo možno najviac bodov, ale jeho Honda bola nepojazdná a z Argentíny odchádza s nulou.

Cieľom prešiel prvý Valentino Rossi na Yamahe, druhý bol Andrea Dovizisoso na Ducati a krásny súboj o tretie miesto medzi sebou zviedli Iannnone a Crutchlow, ktorý bol úspešnejší a dokázal sa s Hondou pretlačiť na stupeň víťazov v poslednej zákrute preteku doslova len metre pred cieľovou čiarou.

Výsledky preteku

12546Valentino ROSSIITAMovistar Yamaha MotoGPYamaha173.341'35.644
2204Andrea DOVIZIOSOITADucati TeamDucati172.9+5.685
31635Cal CRUTCHLOWGBRCWM LCR HondaHonda172.7+8.298
41329Andrea IANNONEITADucati TeamDucati172.7+8.352
51199Jorge LORENZOSPAMovistar Yamaha MotoGPYamaha172.6+10.192
61038Bradley SMITHGBRMonster Yamaha Tech 3Yamaha171.9+19.876
7941Aleix ESPARGAROSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki171.6+24.333
8844Pol ESPARGAROSPAMonster Yamaha Tech 3Yamaha171.4+27.670
9745Scott REDDINGGBREG 0,0 Marc VDSHonda170.9+34.397
10625Maverick VIÑALESSPATeam SUZUKI ECSTARSuzuki170.9+34.808

Celkové poradie

Pos.RiderBikeNationPoints
1Valentino ROSSIYamahaITA66
2Andrea DOVIZIOSODucatiITA60
3Andrea IANNONEDucatiITA40
4Jorge LORENZOYamahaSPA37
5Marc MARQUEZHondaSPA36

foto: motogp.com

Pridané: 19.04.2015 Autor: Beal Zdieľať

Seriál článkov - MotoGP 2015:

| Seriál článkov: MotoGP 2015 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »