Anketa:
Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer 2/2
ZdieľaťPridané: 08.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 13518 [Testy a predstavenia - Test]
Názor druhého redaktora:
datadive:
Hneď ako som sadol na Stradalku, kričím na matoxa, že to je kua malé, hlavu mám pred plexi, prístrojovka tam ani nemusí byť, na Rivalku som sa zmestil o kus lepšie. Po naštartovaní na, sa ozve povedomí zvuk, ktorý mi okamžite vylúdi úsmev na tvári. Stará známa melódia. PK Baba dole, hore a musím uznať, že jazdí výborne ako sa na MV Agusty patrí. Ostré brzdy, urevaný motor z ktorého vstavajú chlpy na chrbte, tvrdý podvozok, ktorý drží Stradalku v akomkoľvek náklone ako na koľajach ... jazdné vlastnosti sú proste paráda.
Pri bufete neochotne odovzdávam kľúče späť matoxovi, šmejdim okolo a pozerám na tú prdel, tie pseudo kufre ... dizajnovo OK, ale užitkovo to moc rúžovo nevidím, to je tak maximálne na plavky a uterák, rozhodne by som sa tam bál dať niečo ťažšie, som zvedavý koľko vydržia tie plastové zipsy. Celkový dojem je zmiešaný, na jednu stranu to výborne jazdí a je to pekné, na druhú, ten zadok je úplne mimo. Popravde, radšej Rivalku .. tá sa na nič nehrá.
dizajn, motor, brzdy, podvozok, elektronika | akože kufre, akože ochrana pred vetrom |
Agusta a konkurencia?
Myslel som, že jej bude mnoho, ale uvedomil som si, že priama asi iba jedna a to Ducati Hyperstrada. Takmer rovnaký objem, o 5 koní nižší výkon a o 10 Nm vyšší krútiak ju stavia do polohy hlavnej sokyne. Navyše je to tiež sexi Talianka a lacnejšia o 1500€ (12.490,-€)
Potom by to mohla byt Yamaha MT-09 (ak sa ponúka aj s doplnkovými kuframi) – je to taktiež trojvalec s rovnakým výkonom, ospevovaný v testoch a cenovkou neporovnateľne nižšou (8.690,-€ s ABS ale bez kufrov)
S prižmúrením oka by som sem zaradil aj Apriliu Dorsoduro 750 – čo je síce V2 motorka, ale s podobným zameraním – športovo-turistický (ak ho osadíme kuframi/taškami) funbike . Ponuka taktiež 3 palivové mapy, Ride-by-Wire plyn, len 92 koní ale s 82 Nm krútiakom a malou 12 l palivovou nádržou. Zaujímavá je aj základná cena bez batožiny – 9.500,-€ s ABS.
Dosť blízka konkurencia z Európy Je aj KTM a Husquarna, ktorých konkurenčné modely sa bohužiaľ už nevyrábajú. Konkrétne je to SMT 990 – litrový V2 s rovnakým výkonom, ale úplne odlišným charakterom. Motor je viac agresívny, ucukaný, nevychovaný, podvozok viac motardovitejší, mäkší s porovnateľne účinnými brzdami.
Potom je to tak isto funbike s cestovateľskými ambíciami – s ktorým sa tiež určíte nebudete Nudiť.
Tradaaa Stradalka
Lúčenie s Agustami je pre mňa vždy smutný zážitok a nebolo tomu inač ani tento krát. Motorka za cenu vysoko prevyšujúcu konkurenciu však ponúka minimálne 2 motorky v jednom. Jednu na cestovanie a jednu na šantenie a pritom sa dá obidve disciplíny zvládať naraz. Motorka, ktorá jazdcovi hladká ego, pretože zrazu je rýchlejší a lepší jazdec v každej situácii. Mašina, ktorá má v sebe ale stále horúcu krv a turistov v zelených vestičkách jazdiacich do kila odmieta voziť. Proste je to stále MV Agusta.
Plusy, mínusy
dizajn, ovládateľnosť, neskutočný podvozok, brzdy a motor | malé a labilne pôsobiace kufre, horšie vypínanie smeroviek, pár drobností, slabá ochrana pred počasím |
Video
Video: MV Agusta Stradale 800 2015
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
MV Agusta Sradale 800 2015
Servisný interval | 6000 km |
Spotreba | 6,8 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 16.6 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 170 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2500 ot. 5st./ 4500 ot. 6.st/ 6500 ot. 6st. |
Cena motorky | 13.990,- EUR |
Ceny vybraných doplnkov:
Nosič kufra topcase | Nie je stanovená cena |
Nosič bočných kufrov + kufre | v sérii |
Príplatok ABS | sérii |
Tankvak | 187,5 EUR |
Padacie rámy | 231,5 EUR |
Ceny vybraných ND:
Páčka brzdy | 96,8 EUR |
Stupačka | 41,5 EUR |
Spätné zrkadlo | 91 EUR |
Smerovka | 122,5 EUR |
Svetlomet | 395,5 EUR |
Text: Martin Kňaze - matox, datadive
Foto: Juraj odin Klačko
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | MV Agusta | Ducati | Yamaha | Aprilia |
Model: | Stradale 800 | Hyperstrada | MT-09 | Dorsoduro 750 |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Cestovná | Supermoto | Naháč | Supermoto |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | radový trojvalec | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 798 ccm | 821.1 ccm | 847 ccm | 749.9 ccm |
Max. výkon: | 114.9 k (84.5 kW) / 11000 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 91.5 k (67.3 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 78.5 Nm / 9000 ot. | 89 Nm / 7750 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 82 Nm / 4500 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3 : 1 | 12.8:1 | 11.5 : 1 | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79 x 54.3 mm | 88 x 67.5 mm | 78 x 59.1 mm | 92 x 56.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 137 mm | 160 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 150 mm | 130 mm | 160 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne strmene | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová radiálne strmene |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 298 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 245 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55-17 | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 181 kg | 181 kg | 186 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 204 kg | 188 kg | ||
Výška sedla: | 870 mm | 850 mm | 815 mm | 870 mm |
Rázvor: | 1460 mm | 1500 mm | 1440 mm | 1505 mm |
Dĺžka: | 2130 mm | 2075 mm | 2216 mm | |
Šírka: | 890 mm | 815 mm | 905 mm | |
Výška: | 1135 mm | 1185 mm | ||
Svetlá výška: | 125 mm | 135 mm | ||
Objem nádrže: | 16 l | 16 l | 14 l | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 214 km/h | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |||
Iná výbava: | quickshift MV EAS 2.0 | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Očakávaná cena: 13990 EUR | Cena 10/2015: S ABS - 8.690,-Eur Bez ABS - 7.890,-Eur |
Pridané: 08.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Triumph Street Triple R 2015 – britský humor nemusí byť suchý…
- Honda CBR 300R 2015 Allrounder s tvárou športovca
- Kawasaki Versys 650 2015 – Keď malý Versys dospieva
- Vydarená nedeľa na Slovakia Ringu s Okruharmi.cz
- Kawasaki Z300 2015 - Aj s malým sa dá divadlo hrať…
- M1NSK TRX 300i - Zaujímavá touring alternatíva
- Honda Forza 125 2015
- KTM Duke 690 - Vojvoda a jeho masový útok
- KTM RC 390 2015 - Konečne v predaji!
- MV Agusta Brutale 800 Dragster – Kráľ je skutočne nahý!
- ... zobraz všetky články od tohto autora