Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3425 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28538
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16997)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test MV Agusta Stradale 800 2015 - Taliansky sexy transformer 2/2

 Zdieľať

Pridané: 08.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox
Čitatelia: 13518 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

datadive:

Hneď ako som sadol na Stradalku, kričím na matoxa, že to je kua malé, hlavu mám pred plexi, prístrojovka tam ani nemusí byť, na Rivalku som sa zmestil o kus lepšie. Po naštartovaní na, sa ozve povedomí zvuk, ktorý mi okamžite vylúdi úsmev na tvári. Stará známa melódia. PK Baba dole, hore a musím uznať, že jazdí výborne ako sa na MV Agusty patrí. Ostré brzdy, urevaný motor z ktorého vstavajú chlpy na chrbte, tvrdý podvozok, ktorý drží Stradalku v akomkoľvek náklone ako na koľajach ... jazdné vlastnosti sú proste paráda.

Pri bufete neochotne odovzdávam kľúče späť matoxovi, šmejdim okolo a pozerám na tú prdel, tie pseudo kufre ... dizajnovo OK, ale užitkovo to moc rúžovo nevidím, to je tak maximálne na plavky a uterák, rozhodne by som sa tam bál dať niečo ťažšie, som zvedavý koľko vydržia tie plastové zipsy. Celkový dojem je zmiešaný, na jednu stranu to výborne jazdí a je to pekné, na druhú, ten zadok je úplne mimo. Popravde, radšej Rivalku .. tá sa na nič nehrá.

MV Agusta Stradale 800
hmm ?

dizajn, motor, brzdy, podvozok, elektronika akože kufre, akože ochrana pred vetrom

Agusta a konkurencia?

Myslel som, že jej bude mnoho, ale uvedomil som si, že priama asi iba jedna a to Ducati Hyperstrada. Takmer rovnaký objem, o 5 koní nižší výkon a o 10 Nm vyšší krútiak ju stavia do polohy hlavnej sokyne. Navyše je to tiež sexi Talianka a lacnejšia o 1500€ (12.490,-€)

Potom by to mohla byt Yamaha MT-09 (ak sa ponúka aj s doplnkovými kuframi) – je to taktiež trojvalec s rovnakým výkonom, ospevovaný v testoch a cenovkou neporovnateľne nižšou (8.690,-€ s ABS ale bez kufrov)

S prižmúrením oka by som sem zaradil aj Apriliu Dorsoduro 750 – čo je síce V2 motorka, ale s podobným zameraním – športovo-turistický (ak ho osadíme kuframi/taškami) funbike . Ponuka taktiež 3 palivové mapy, Ride-by-Wire plyn, len 92 koní ale s 82 Nm krútiakom a malou 12 l palivovou nádržou. Zaujímavá je aj základná cena bez batožiny – 9.500,-€ s ABS.

Dosť blízka konkurencia z Európy Je aj KTM a Husquarna, ktorých konkurenčné modely sa bohužiaľ už nevyrábajú. Konkrétne je to SMT 990 – litrový V2 s rovnakým výkonom, ale úplne odlišným charakterom. Motor je viac agresívny, ucukaný, nevychovaný, podvozok viac motardovitejší, mäkší s porovnateľne účinnými brzdami.

Potom je to tak isto funbike s cestovateľskými ambíciami – s ktorým sa tiež určíte nebudete Nudiť.

Tradaaa Stradalka

MV Agusta Stradale 800
MV Agusta Stradale 800

Lúčenie s Agustami je pre mňa vždy smutný zážitok a nebolo tomu inač ani tento krát. Motorka za cenu vysoko prevyšujúcu konkurenciu však ponúka minimálne 2 motorky v jednom. Jednu na cestovanie a jednu na šantenie a pritom sa dá obidve disciplíny zvládať naraz. Motorka, ktorá jazdcovi hladká ego, pretože zrazu je rýchlejší a lepší jazdec v každej situácii. Mašina, ktorá má v sebe ale stále horúcu krv a turistov v zelených vestičkách jazdiacich do kila odmieta voziť. Proste je to stále MV Agusta.

Plusy, mínusy

dizajn, ovládateľnosť, neskutočný podvozok, brzdy a motor malé a labilne pôsobiace kufre, horšie vypínanie smeroviek, pár drobností, slabá ochrana pred počasím

Video

Video: MV Agusta Stradale 800 2015

Pozadie / Wallpaper:

MV Agusta Stradale 800
MV Agusta Stradale 800

Čo by ťa mohlo zaujímať:

MV Agusta Sradale 800 2015

Servisný interval 6000 km
Spotreba 6,8 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 16.6 l (4 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 170 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 2500 ot. 5st./ 4500 ot. 6.st/ 6500 ot. 6st.
Cena motorky 13.990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase Nie je stanovená cena
Nosič bočných kufrov + kufre v sérii
Príplatok ABS sérii
Tankvak 187,5 EUR
Padacie rámy 231,5 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 96,8 EUR
Stupačka 41,5 EUR
Spätné zrkadlo 91 EUR
Smerovka 122,5 EUR
Svetlomet 395,5 EUR

Text: Martin Kňaze - matox, datadive
Foto: Juraj odin Klačko

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.

Foto:
 MV Agusta Stradale 800 2015 Ducati Hyperstrada 2015 Yamaha MT-09 2015 Aprilia Dorsoduro 750 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:MV AgustaDucatiYamahaAprilia
Model:Stradale 800HyperstradaMT-09Dorsoduro 750
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:CestovnáSupermotoNaháčSupermoto
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalecvidlicový dvojvalec (4T)
Objem:798 ccm821.1 ccm847 ccm749.9 ccm
Max. výkon:114.9 k (84.5 kW) / 11000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 9250 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.91.5 k (67.3 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:78.5 Nm / 9000 ot.89 Nm / 7750 ot.87.5 Nm / 8500 ot.82 Nm / 4500 ot.
Kompresný pomer:13.3 : 112.8:111.5 : 111:1
Vŕtanie x Zdvih:79 x 54.3 mm88 x 67.5 mm78 x 59.1 mm92 x 56.4 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálnamanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm137 mm160 mm
Zdvih vzadu:150 mm150 mm130 mm160 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17120/70-17120/70-17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:220 mm245 mm245 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17180/55-17180/55-17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:181 kg181 kg186 kg
Hmotnosť s náplňami:204 kg188 kg
Výška sedla:870 mm850 mm815 mm870 mm
Rázvor:1460 mm1500 mm1440 mm1505 mm
Dĺžka:2130 mm2075 mm2216 mm
Šírka:890 mm815 mm905 mm
Výška:1135 mm1185 mm
Svetlá výška:125 mm135 mm
Objem nádrže:16 l16 l14 l12 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:214 km/h
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Iná výbava:quickshift MV EAS 2.0
Poznámka:
Poznámka:Očakávaná cena: 13990 EURCena 10/2015:
S ABS - 8.690,-Eur
Bez ABS - 7.890,-Eur

<

Pridané: 08.06.2015 Autor: Martin Kňaze - matox Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: