Anketa:
Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia neopustila smola ani na majstrovstvách Európy
ZdieľaťPridané: 22.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3169 [Šport - Motocross]
V dňoch 18.-19. apríla sa v Taliansku na trati v Pietramurata neďaleko Arco di Trento konalo 4. podujatie majstrovstiev sveta MXGP a MX2, ktorých súčasťou boli aj prvé tohtoročné preteky seriálu majstrovstiev Európy v kubatúrach 125 a 250 ccm. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia sa predstavil v triede EMX125 a nádejným 10. najrýchlejším časom vo svojej skupine postúpil do hlavných pretekov. Nezavinený pád hneď po štarte prvej finálovej jazdy a zranenie ramena ho však vyradili z bojov o prvé tohtoročné „európske“ body.
Preteky v Taliansku sa od úplného začiatku nevyvíjali bez problémov. Absolútne nezvládnutá organizácia už od príchodu jazdcov a tímov, neschopnosť kompetentných umiestniť ich do depa, päť hodinové čakanie vo fronte na registráciu a veľa veľa ďalších nezvládnutých momentov zo strany organizátora pripomínali skôr krajský prebor, ako preteky majstrovstiev sveta.
Richard Šikyňa (122), jazdec tímu MX Slovakia sa pretekov zúčastnil v triede EMX125 na motocykli KTM 125 SX. V sobotňajšej rannej kvalifikácii spojenej s voľnými tréningami ho po úplnom chaose organizátori pustili na trať až v 5. minúte po ich začiatku a to nebol na tom najhoršie. Nenechal sa však touto situáciou rozptýliť a do hlavných pretekov sa mu podarilo kvalifikovať 10. najrýchlejším časom vo svojej skupine. Všetky nádeje však zahatal nezavinený pád hneď po štarte prvej finálovej jazdy. Pretekár pred ním nezvládol situáciu po druhej zákrute, padol rovno pred Richarda a spustil hromadný pád asi dvanástich jazdcov. Richard si pri tom spôsobil bolestivé zranenie ramena a až vyšetrenie v nemocnici našťastie ukázalo, že nejde o vykĺbenie ramena a ani o zlomeninu kľúčnej kosti, ako lekári spočiatku predpokladali. Silne narazené rameno však Richardovi nedávalo nádej a ani možnosť nastúpiť aspoň v nedeľu do druhej jazdy a skonfrontovať si svoje schopnosti s európskou špičkou.
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
“Rišo zvládol rannú kvalifikáciu aj napriek všetkým okolnostiam s chladnou hlavou a 10. miesto v skupine bolo veľmi nádejné. Štart mal tiež slušný, po druhej zákrute bol niekde na 12.-13. mieste. Hromadnému pádu asi 12 pretekárov sa však nemohol nijako vyhnúť, zranil si pri tom ľavé rameno, čo ho definitívne odstavilo. Všetci v tíme sme mali hlavu v smútku, lekári spočiatku predpokladali vykĺbenie ramena a bolo tu aj podozrenie na poškodenie kľúčnej kosti. Po prevoze do nemocnice našťastie rӧntgen preukázal, že ide „LEN“ o silné narazenie. Všetkým sa nám uľavilo a aj keď Rišove sklamanie bolo veľké, nakoniec sme všetci radi, že to takto skončilo. Už len zostáva dúfať, že bolesti ustúpia čo najskôr a v budúcich pretekoch bude mať viac športového šťastia.“
Pridané: 22.04.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Seriál ME Enduro 2015 odštartoval v Taliansku - Redakcia
- ME Quadcross v Taliansku – Denis Vanko 5.miesto - Redakcia
- Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016 - Redakcia
- Slovenský jazdec Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na majstrovstvách sveta - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!