Anketa:
V Taliansku odštartoval motocyklový Alpsko-jadranský šampionát 2015
ZdieľaťPridané: 19.05.2015 Autor: Richard Karnok
Čitatelia: 3292 [Šport - Cestné Motocykle]
Na talianskom okruhu Adria International Raceway sa cez víkend začala sezóna motocyklového seriálu Alpe Adria Road Racing Championship, ktorý ako organizátor zastrešuje slovenská agentúry Slovakia Racing. Viac ako 120 pretekárov z trinástich krajín Európy súťažilo v triedach od 125 cm3 až po superbiky, pričom nechýbali ani oldtimery a premiéru mala aj nová trieda Stock 250, ktorej jazdci bojovali o body do hodnotenia Majstrovstiev Európy.
Podujatie sprevádzalo pekné počasie a vďaka slovenskej agentúre sa jazdci mohli opäť spoľahnúť na bonusy ako Prize Money, teda finančné ocenenia za umiestnenia, či catering a fanúšikovia, ktorí naopak do Talianska necestovali, sa mohli spoľahnúť na Live Timing a aktuálne výsledky z miesta podujatia na internetovej stránke slovenských organizátorov.
Na jazdcov čakalo počas víkendu dvoje pretekov. Spoločne sa predstavili triedy 125 SP, Moto3 a ME Stock 250, pričom každá z nich poznala v sobotu aj nedeľu rovnakých víťazov. Chorvát Andrej Kosmač, pretekár MK Matulji Racing, si z Talianska odniesol plný počet bodov do hodnotenia triedy 125 SP, nestarnúci Talian Gabriele Gnani, pretekár tímu Alien technology, bol pre zmenu po oba dni najrýchlejším v triede Moto3. Oboje pretekov v novej triede európskeho šampionátu Stock 250 ovládol 13-ročný český talentovaný jazdec Filip Salač z tímu DafitMotoracing.
Aj v triedach Superstock 600 a Supersport sme v sobotu aj nedeľu videli víťazstvá tých istých pretekárov, keď prvenstvá v stockoch vybojoval maďarský jazdec Dávid Juhász a v supersportoch jeho krajan a zároveň kolega z tímu Schmidt Racing, János Chrobák. V sobotu sa na stupne víťazov po pretekoch triedy Superstock 600 postavil aj Slovák Tomáš Svitok zo Slovakia Racing Teamu, keď obsadil tretie miesto.
Preteky triedy Superstock 1000 boli po oba dni v rukách českých pretekárov, keď prvé dve miesta obsadili Michal Prášek (Roháč & Fejta motoracing team) a Michal Šembera (WILLI Race Team). Nakoniec len v kráľovskej triede Superbike sme poznali mená dvoch víťazov, keď v nedeľu bol prvý Rakúšan Roland Resch (Reitwagen-Racing), no na pozícii priebežného lídra tabuľky z Talianska odchádza víťaz zo soboty, Slovinec Marko Jerman, pretekár slovenského tímu Yamaha Maco Racing.
Ďalšie podujatie šampionátov Alpe Adria a ME Stock 250 sa uskutoční spolu s medzinárodným seriálom IMRC už o dva týždne, 29.-31. mája na maďarskom okruhu Pannoniaring.
Od - do: | Akcia: |
---|---|
29.05.2015 až 31.05.2015![]() | ![]() Majstrovstvá Alpe Adria PannoniaringMiesto: Pannoniaring, Maďarsko![]() Pridal: Redakcia Kontakt: www.slovakiaracing.sk/sk/alpe-adria-championship... Majstrovstvá Alpe Adria Pannoniaring Kategórie: 125SP+GpMoto3 Moto3 Stock; SStk600; SSp + Moto2; Sstk1000; Viac info » Diskusia |
31.05.2015![]() | ![]() MM SR (IMRC) + Slov.pohár (IMRC CUP)Miesto: Pannoniaring, Maďarsko![]() Pridal: Redakcia Kontakt: www.slovakiaracing.sk/sk/imrc/ MM SR "IMRC" + Slov.pohár "IMRC CUP" ( v rámci AAC) Viac info » Diskusia |
Kompletné výsledky z Adrie nájdete na tomto odkaze: www.slovakiaracing.sk/sk/adria-raceway-live-timimg-a-vysledky/
Pridané: 19.05.2015 Autor: Richard Karnok Zdieľať
Súvisiace články:
- Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy - Redakcia
- Alpsko-jadranský motocyklový šampionát pokračoval v chorvátskej Rijeke - datadive
- Vydarený úvod seriálu IMRC 2015 na Pannoniaringu - Redakcia
- V českom Moste sa súťažilo o body do motocyklových šampionátov - Redakcia
- Tomáš Svitok na Alpe Adria - vydarený štart do sezóny 2015 - Risso46
- Tomáš Svitok s tímom DRT Racing v Alpe Adrii 2015 - Redakcia
- Na Slovakia Ringu sa rozhodovalo o motocyklových šampiónoch 2014 - Redakcia
- Alpsko-jadranský motocyklový šampionát pokračoval v chorvátskej Rijeke - Redakcia
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- Na Slovakia Ringu sa rozhodovalo o motocyklových šampiónoch 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Lucia Murgašová medzinárodnou majsterkou Slovenska 2024 v triede Supersport 300
- Maco Racing Team jedenásty na 24-hodinových pretekoch v Le Mans 2020
- Ladislav Šolc oslavuje 75. narodeniny
- Maxim Repák, slovenské prekvapenie sezóny 2019
- Pri havárii vrtuľníka zahynul dvojnásobný majster Československa Marián Troliga
- Slovenský motomaxx racing team sa predstavil na pretekoch svetového šampionátu EWC 2018 na Slovakia Ringu
- Yamaha Maco Racing Team piaty na 8h v Oscherslebene 2016
- Španielska šanca Michala Búlika
- Rozhovor - Peter Šurina: „Moje poďakovanie patrí predovšetkým pretekárom“
- Ladislav Šolc má sedemdesiat rokov - GRATULUJEME!
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!