ISSN 1336-6491 | Online: 2329 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29846
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17636)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy

 Zdieľať

Pridané: 02.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4039 [Šport - Cestné Motocykle]

Na maďarskom okruhu Pannoniaring pokračovali druhým podujatím medzinárodné motocyklové seriály Alpe Adria Championship, Mastrovstvá Európy Stock 250 a IMRC (International Motorcycle Race Cup), ktorých organizátorom je slovenská agentúra Slovakia Racing. Pre viac ako dvesto pretekárov zo 14 krajín boli pripravené preteky v deviatich kategóriách.


Okrem uvedených medzinárodných seriálov sa v rámci pretekov bojovalo aj o body do národných šampionátov Rakúska, Slovenska, Česka, Maďarska, Poľska a Slovinska. Na jazdcov čakalo dvoje pretekov a tí úspešní v každej triede boli agentúrou Slovakia Racing už tradične odmenení finančnými odmenami. Vydarený priebeh podujatia podporilo aj ideálne počasie.

Spoločné preteky tried 125 SP, Moto3 a európskeho šampionátu Stock 250 boli mimoriadne strhujúce, keď v každej z tried sa bojovalo o víťazstvo až do záveru pretekov. V triede 125 SP sa po oba dni zaslúžene z víťazstva radoval český pretekár Radek Lamich, keď porazil víťaza prvého podujatia šampionátu, Taliana Andreja Kosmača a okrem prvenstiev do hodnotenia Alpe Adrie bral plný počet aj do seriálu IMRC a Majstrovstiev Českej republiky. Medzi slovenskými pretekármi bol po oba dni najrýchlejší Eduard Werner.

Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy
Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy

V silnejšej triede Moto3 bol najúspešnejší nestarnúci Talian Gabriele Gnani, ktorý už pred neuveriteľnými 26 rokmi vybojoval druhé miesto na majstrovstvách sveta v triede 80 cm3 v talianskom Misane! V súboji generácií bol nakoniec úspešnejší ako 14-ročný Martin Gbelec z ČR, ktorý síce zvíťazil v sobotu, ale v nedeľu preteky nedokončil. Mladý účastník prestížneho Red Bull MotoGP Rookies Cupu však potvrdil, že sa dostal späť do formy po zranení, ktoré utrpel pred mesiacom v španielskom Jereze.

V rámci hodnotenia Majstrovstiev Európy Stock 250 sa o prvenstvá podelili český pretekár Oliver König a Maďar Máté Laczkó.

Aj v triede Superstock 600 prišlo k deľbe víťazstiev, maďarskí pretekári David Juhász a Alen Györfi sa postarali o to, aby doma zostali poháre nielen za prvé miesta v Alpe Adrii, ale aj v IMRC. O horšom víkendovom umiestnení Juhásza v alpsko-jadranskom hodnotení rozhodli technické problémy pred štartom druhých pretekov.

Silnejšie Supersporty mali už vopred svojho favorita, domáci jazdec János Chrobák zvíťazil už vlani v celkovom hodnotení seriálov Alpe Adria aj IMRC a svoje kvality potvrdil aj tentoraz, keď v sobotu aj v nedeľu získal prvenstvá do hodnotenia oboch seriálov. Zvíťaziť v rámci českého šampionátu dokázal v sobotu aj v nedeľu Igor Kaláb, do Majstrovstiev Slovenska získal plný počet bodov so slovenskou licenciou štartujúci Čech Dominik Jůda.

Janos Chrobak - Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy
Janos Chrobak - Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy

Český pretekár Michal Šembera v nedeľu vybojoval svoje prvé alpsko-jadranské víťazstvo v triede Superstock 1000 a dal si tak o deň skôr darček k svojim pondelňajším 25. narodeninám. Michal získal aj najviac bodov počas celého víkendu, druhý najúspešnejší bol jeho krajan a menovec, víťaz zo soboty, Michal Prášek. Víťazstvá v rámci IMRC si do Poľska odniesli Marek Szkopek a Marcin Walkowiak. Najúspešnejšími pretekármi slovenského šampionátu boli jazdci z českej republiky, Zbyněk Čech a Michal Fojtík, jazdiaci s licenciami Slovenskej motocyklovej federácie.

Najsilnejšie Superbiky mali suveréna v rakúskom pretekárovi Rolandovi Reschovi, ktorý po oba dni jednoznačne dominoval a svojim súperom vyslal jasný signál, že sa o tohtoročný alpsko-jadranský titul šampióna nebude chcieť s nikým deliť. Celkovo druhý bol po dvoch dňoch Poliak Pawel Szkopek, no prítomných divákov potešila účasť českého bývalého pilota majstrovstiev sveta Lukáša Peška, víťaza dvoch veľkých cien v triede 125 cm3 v roku 2007, ktorý využil možnosť štartovať v seriáli Alpe Adria a nedeľným druhým miestom potvrdil svoje nesporné kvality, pričom suverénne zvíťazil aj v hodnotení českého šampionátu. Medzi jazdcami seriálu IMRC bol najlepší Poliak Pawel Szkopek, v rámci slovenských majstrovstiev Vladimír Ruža.

Lukáš Pešek - Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy
Lukáš Pešek - Alpe Adria a IMRC - Pannoniaring hostil dve stovky pretekárov z celej Európy

V pohárových pretekoch IMRC Cup, ktoré sa konali v nedeľu, sa jazdilo o body hneď do piatich seriálov a rozdelené boli na triedy do 600 a nad 600 cm3. V slabšej triede dominoval Čech Dominik Jůda, triedu na 600 cm3 ovládol Poliak Emil Wyka.

Alpsko-jadranský šampionát a Majstrovstvá Európy Stock 250 pokračujú 19.-21. júna v chorvátskej Rijeke, seriál IMRC sa k nim pripojí o sedem týždňov v českom Moste.

Výsledky z Pannoniaringu nájdete na tomto odkaze: www.slovakiaracing.sk/sk/live-timing-a-vysledky-z-pannoniaringu/

Pridané: 02.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »