Anketa:
MotoGP 2014 - VC Holandska - pretek
ZdieľaťPridané: 29.06.2014 Autor: Beal
Čitatelia: 4184 [Šport - MotoGP]
Yamaha predbehla Ducati a Valentino Rossi bral zlatú napriek štartu z desiatej pozície.
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Rosii odštartoval z jedenásteho miesta a štart to veru nebol z tých extra podarených.
Vedenia sa ujala mocná Ducati a svojich súperov necháva ďaleko za sebou. Rossi sa po štarte zaradil na desiate miesto a do konca zostáva plných 26 kôl. Zlepšuje svoju pozíciu každým metrom, veď o 11 kôl je už na neuveriteľnom druhom mieste. Začína stíhacia jazda za zlatom so stratou dve sekundy. Tento údaj neplatí ani dva kolá, pretože Valentino je už nalepený na Ducati. V tomto momente sa všetko zmenilo. Z „obyčajného“ preteku sa stala hra, veľkolepé divadlo, brilantná zábava, ktorá priťahuje k televízorom milióny divákov. Valentino sa vezie za Ducati, občas v niektorých zákrutách jej zaťuká na bočné okienko a vráti sa späť na druhú pozíciu. Fanúšikovia málom omdlievajú, pivá v kelímkoch stihli zvetrať, niet času na odchlipnutie. Kto čítal knihu Valentina Rossiho určite pochopil, že to bolo parádne divadlo. Bolo to to, čo Rossiho zaradilo na úroveň motocyklového boha, vlastnosť, ktorou si získal srdcia miliónov ľudí po celom svete – umenie zabávať. Obaja jazdci sa blížili k priestoru štartu a cieľa, ostávali tri posledné kolá, keď sa Valentino s ľahkosťou prehupol na prvé miesto a svojmu súperovi okamžite odskočil. Závod vyhral! Písal sa rok 2007.
![]() |
Týmto odstavcom som vás nechcel zmiasť, chcel som poukázať na ten rozdiel. Valentino Rossi robil vždy z pretekov zábavu. Marc Marquez je fenomenálny jazdec, ale priznajme si, tak trochu suchár. Zberač pohárov a bodov so stopercentnou úspešnosťou, ale mizerný zabávač.
Veľká cena Holandska sa niesla v zajatí počasia. Dva krát bol štart odložený. Pred štartom pršalo, jazdci obuli mokré obutie a šlo sa do zahrievacieho kola. Tesne pred jeho koncom odbočil Rossi do boxov a vymenil motorku. Je odštartované a Rossi sa rúti z boxovej uličky na posledné miesto. Prvá je Ducati. Dnes ju neriadi Casey Stoner lež Dovizioso. Počas prvého kola si pár krát vymenil pozíciu s Marcom Marquezom. Zmenilo sa aj počasie a na niektorých miestach trate začalo opäť pršať. Valentino sa preštrikoval na štrnástu pozíciu, Lorenzo bol šiesty kým ho neodsunul Cal Crutchlow. Trať medzi tým obschla, jazdci prichádzajú do boxov meniť motocykle. Marc Marquez doslova preskočí z mokrej na suchú a už ho niet. Na niektorých častiach trate je však stále mokro a pri ľavotočivej zákrute ide Marc mimo trať. V boxoch panuje stále čulý ruch a napätie, ktoré ešte vystupňoval český jazdec Karel Abrahám, keď pri výjazde takmer nabral Espargara, ospravedlnenie a ide sa ďalej. Okolo desiateho kola sa vo vedení nedeje nič zaujímavé, prvý ide Dovizioso, štyri sekundy za ním Marquez. Najzaujímavejšie v týchto chvíľach sú súboje medzi Aleixom Espargarom a Pedrosom o tretie mieto, šplhá aj Valentino a jedenásť kôl do konca je na piatej pozícii. Odstup od štvrtého je obrovský a tento stav už do konca pretekov zostáva nezmenený. Čo sa mení je jazdec vo vodení, Marquez odsúva Doviziosa na druhé miesto a celých zvyšných jedenásť kôl je to už nuda.
Prvý Marquez, druhý Dovizioso, tretí Pedrosa.
Pos. | Points | Num. | Rider | Nation | Team | Bike | Km/h | Time/Gap |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 93 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 162.8 | 43'29.954 |
2 | 20 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 162.4 | +6.714 |
3 | 16 | 26 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 162.2 | +10.791 |
4 | 13 | 41 | Aleix ESPARGARO | SPA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 161.6 | +19.199 |
5 | 11 | 46 | Valentino ROSSI | ITA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 161.2 | +25.813 |
6 | 10 | 29 | Andrea IANNONE | ITA | Pramac Racing | Ducati | 161.0 | +29.003 |
7 | 9 | 19 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 160.9 | +30.882 |
8 | 8 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 160.9 | +30.985 |
9 | 7 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Ducati Team | Ducati | 160.1 | +44.031 |
10 | 6 | 6 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 159.9 | +48.662 |
11 | 5 | 23 | Broc PARKES | AUS | Paul Bird Motorsport | PBM | 159.7 | +51.863 |
12 | 4 | 45 | Scott REDDING | GBR | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 159.2 | +1'00.329 |
13 | 3 | 99 | Jorge LORENZO | SPA | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 158.9 | +1'04.641 |
14 | 2 | 17 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | Honda | 158.8 | +1'05.980 |
15 | 1 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Octo IodaRacing Team | ART | 158.1 | +1'17.611 |
16 | 7 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Drive M7 Aspar | Honda | 158.0 | +1'19.753 | |
17 | 69 | Nicky HAYDEN | USA | Drive M7 Aspar | Honda | 157.5 | +1'27.630 | |
18 | 8 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Racing | Avintia | 157.5 | +1'28.142 | |
19 | 68 | Yonny HERNANDEZ | COL | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 155.9 | 1 Lap | |
20 | 63 | Mike DI MEGLIO | FRA | Avintia Racing | Avintia | 154.9 | 1 Lap | |
21 | 70 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 151.9 | 1 Lap | |
22 | 5 | Colin EDWARDS | USA | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 143.8 | 3 Laps | |
Not Classified | ||||||||
44 | Pol ESPARGARO | SPA | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 147.0 | 8 Laps |
Celkové poradie
Pos. | Rider | Bike | Nation | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 200 |
2 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 128 |
3 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 128 |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 91 |
5 | Jorge LORENZO | Yamaha | SPA | 81 |
Pridané: 29.06.2014 Autor: Beal Zdieľať
Seriál článkov - MotoGP 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: MotoGP 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – kvalifikácia - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - aktualizované nedeľa 15:11 - Beal
- MotoGP 2014 – VC Francúzska – pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Talianska - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC San Marina - Beal
- MotoGP 2015 - VC Kataru - pretek - Beal
- MotoGP 2014 - VC Aragón - Beal
- MotoGP 2014 - VC Japonska - Marc Márquez majter sveta 2014! - Beal
- MotoGP 2014 - piatkové tréningy v Španielsku - Beal
- MotoGP 2015 VC Španielska - Lorenzo útočí - Beal
Ďalšie články tohto autora:
- VR - Kolo po prejdení cieľom
- MotoGP 2015 - VC Valencie - Zázraky sa nedejú - Lorenzo majstrom fachu 2015
- MotoGP 2015 - Čo nepovedal pápež a my sme vyčítali.
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - Marquez skutočne zapredaný?
- MotoGP 2015 - VC Malajzie - dianie pred štartom
- MotoGP 2015 - VC Austrálie - fantastický Iannone tretí, Lorenzo sťahuje Rossiho náskok
- MotoGP 2015 - VC Japonska - skvelý deň pre Pedrosu
- MotoGP 2015 - VC Aragonu - Marquez opäť k zemi.
- MotoGP 2015 - VC San Marína - taktický hlavolam
- MotoGP 2015 - VC Veľkej Británie - Rossi opäť vo vedení
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!