ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza

 Zdieľať

Pridané: 07.03.2016 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 8301 [Bleskovky - Predstavujeme]

Konečne, po 10 mesiacoch práce a po nekonečných peripetiách môžem oznámiť, že kniha o našom národnom moto hrdinovi sa konečne rodí. Momentálne v tlačiarňach vyrábajú niekoľko tisícový náklad.

Kde kúpiť:

Kniha „Štefan Svitko a Dakar“

Kniha je v distribúcii a dá sa nájsť v mnohých kamenných ale aj internetových predajniach.

Nájdete ju napríklad tu:


Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza
Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza

Kniha má 184 plnofarebných strán formátu A4. Obsahuje príbehy zo všetkých diaľkových rally, ktoré Števo absolvoval (Dakar 2010-2016, El Chott 2013, Merzouga 2015). Okrem toho popis Dakaru, jeho históriu, spôsob navigácie. K tomu opis aktuálnej techniky, na ktorej jazdil tieto preteky pretekov. Cena bude 30,-€.

Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza
Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza

Naše spoločné dielo predstavíme 10.3.2016 na výstave motocyklov v Bratislave počas slávnostného vyhlásenia motorky roka. Prvé kusy môžete získať na autogramiáde, naplánovanej na 12.3.2016. Uskutoční sa v stánku KTM, 3-krát v priebehu výstavného dňa. Okrem toho bude kniha od tohto víkendu v predaji po všetkých kníhkupectvách na Slovensku.

Kto bude chcieť vlastniť exemplár s podpismi a nestihne v sobotu výstavu, môže sa ohlásiť niekomu z nás dvoch. Budeme mať k dispozícii limitovaný počet kníh, okrášlených autogramami.

Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza
Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza

Pridané: 07.03.2016 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »