Anketa:
Kniha „Štefan Svitko a Dakar“ vychádza
ZdieľaťPridané: 07.03.2016 Autor: Peter Haršáni - Haro
Čitatelia: 8301 [Bleskovky - Predstavujeme]
Konečne, po 10 mesiacoch práce a po nekonečných peripetiách môžem oznámiť, že kniha o našom národnom moto hrdinovi sa konečne rodí. Momentálne v tlačiarňach vyrábajú niekoľko tisícový náklad.
Kde kúpiť:
Kniha je v distribúcii a dá sa nájsť v mnohých kamenných ale aj internetových predajniach.
Nájdete ju napríklad tu:
Kniha má 184 plnofarebných strán formátu A4. Obsahuje príbehy zo všetkých diaľkových rally, ktoré Števo absolvoval (Dakar 2010-2016, El Chott 2013, Merzouga 2015). Okrem toho popis Dakaru, jeho históriu, spôsob navigácie. K tomu opis aktuálnej techniky, na ktorej jazdil tieto preteky pretekov. Cena bude 30,-€.
Naše spoločné dielo predstavíme 10.3.2016 na výstave motocyklov v Bratislave počas slávnostného vyhlásenia motorky roka. Prvé kusy môžete získať na autogramiáde, naplánovanej na 12.3.2016. Uskutoční sa v stánku KTM, 3-krát v priebehu výstavného dňa. Okrem toho bude kniha od tohto víkendu v predaji po všetkých kníhkupectvách na Slovensku.
Kto bude chcieť vlastniť exemplár s podpismi a nestihne v sobotu výstavu, môže sa ohlásiť niekomu z nás dvoch. Budeme mať k dispozícii limitovaný počet kníh, okrášlených autogramami.
Pridané: 07.03.2016 Autor: Peter Haršáni - Haro Zdieľať
Súvisiace články:
- Motocykel roka 2016 - vyhlásenie výsledkov odbornej novinárskej ankety - Redakcia
- Kniha "Štefan Svitko a Dakar" - haro007
- Rozhovor: Štefan Svitko po Dakare 2014 - haro007
- Dakar 2016 – 1. etapa zrušená kvôli zlému počasiu - Rosario - Villa carlos la paz - Awia
- Dakar 2016 – 8. etapa - dnes prvé duny - Salta - Belen - Števo si udržal tretiu priečku - Awia
- Dakar 2016 – Štefan Svitko to dokázal, druhé miesto na Dakare 2016!!! - 13. etapa - Villa Carlos Paz - Rosario - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Kevin Benavides prešiel ku KTM
- Slováci odovzdali techniku na Dakar 2021
- Na Dakare 2021 bude až štvorica slovákov
- Maťo Benko smeruje na Dakar 2021
- Všetko naopak: Africa Eco Race 2021 nebude, Dakar 2021 bude
- Africa Eco Race 2021 mení trasy
- Intercontinental Raly 2020
- Maťo Benko na Eco Race 2020 – rozhovor
- Africa Eco Race 2020 – Maťo Benko naživo
- Dakar 2020 - predstavenie tímov a jazdcov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!