ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík sa vracia do plochodrážnej Grand Prix 2016

 Zdieľať

Pridané: 05.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5209 [Šport - Plochá dráha]

V sobotu večer vrcholili boje o Grand Prix 2017 vo švédskej Vetlande. Na štart pretekov Challenge sa postavil aj pretekár Speedway Clubu Žarnovica Martin Vaculík, ktorý sa už po prvých jazdách zaradil k horúcim adeptom na tri postupové miesta do budúcoročného seriálu Grand Prix.

Text: Martin Búri, SpeedwayClub.sk
Foto: Igor Fellner

Martin ako prvý Slovák štartoval v Grand Prix v roku 2012, kedy z pozície náhradníka premenil svoj prvý štart v poľskom Gorzówe na senzačné víťazstvo. Do konca sezóny stihol odjazdiť polovicu seriálu a skončil na perfektom jedenástom mieste. Pre rok 2013 od organizátorov za svoj výkon dostal divokú kartu na celý seriál. V ňom mu nakoniec patrilo celkové štrnáste miesto. Aj vďaka tomu je Martin Vaculík najúspešnejší pretekár v 85-ročnej histórii plochej dráhy na Slovensku.

Martin Vaculík
Martin Vaculík

A práve po trojročnej prestávke si Martin vybojoval miesto medzi svetovou elitou. Preteky, ktoré sa často v médiách nazývajú aj pretekmi roka, keďže v nich bojujú skúsení harcovníci s dravými juniormi o účasť do ďalšieho ročníka GP a postúpiť zo šestnástky môžu len traja, vyhral vo švédskej Vetlande Poliak Patryk Dudek, ktorý len pred rokom začal druhé etapu svojej kariéry po ročnom dopingovom dištanci. On bol jediným premožiteľom Martina Vaculíka, ktorý nazhromaždil štrnásť bodov a s prehľadom obsadil druhé miesto. Za ním sa umiestnil Švéd Fredrik Lindgren, dlhoročný účastník GP, ktorý si tak poistil miesto aj v ďalšom ročníku seriálu. V poli porazených ostali také mená ako Kenneth Bjerre (niekoľkonásobný účastník GP), Piotr Pawlicki (momentálne ôsmy najlepší v GP 2016), či Krzysztof Kasprzak (vicemajster sveta 2014).

Netreba ani pripomínať, že je to obrovský úspech nielen Martina Vaculíka, či slovenskej plochej dráhy, ale aj slovenského motocyklového športu, ktorý Martin reprezentuje od roku 2005.

Výsledky:

1. Patryk Dudek, Poľsko 15 bodov
2. Martin Vaculík, Slovensko 14
3. Fredrik Lindgren, Švédsko 11+3
4. Kenneth Bjerre, Dánsko 11+2
5. Martin Smolinski, Nemecko 10
6. Peter Ljung, Švédsko 9
7. Krzysztof Kasprzak, Poľsko 7
8. Nicolas Covatti, Taliansko 7
9. Piotr Pawlicki, Poľsko 6
10. Max Fricke, Austrália 6
11. Sam Masters, Austrália 5
12. Mikkel Bech, Dánsko 5
13. Brady Kurtz, Austrália 5
14. Krzysztof Buczkowski, Poľsko 5
15. Tomasz Jedrzejak, Poľsko 3
16. Robert Lambert, Anglicko 1
Náhradník
17. Václav Milík, Česká republika 0

Pridané: 05.09.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »