Anketa:
Historický úspech Martina Vaculíka na majstrovstvách sveta Speedway GP
ZdieľaťPridané: 09.10.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3082 [Šport - Plochá dráha]
V sobotný večer (5.10.2019) vyvrcholili boje o majstra sveta pre rok 2019 v Speedway Grand Prix v poľskej Toruni. Na jednom z najmodernejších plochodrážnych štadiónov sveta nechýbal ani náš reprezentant a pretekár Speedway Clubu Žarnovica Martin Vaculík, ktorý má za sebou famóznu sezónu. Svojim piatym miestom v tohtoročnom seriáli MS GP Speedway opäť zdvihol latku slovenskej plochej dráhy do nebotyčných výšin.
Zdroj: SMF
Toruń mohla premiešať celkovým poradím na medailových pozíciách, no ako sa nakoniec ukázalo, stav ostal zachovaný, aj keď sa pomenili bodové rozdiely. Maťo mal síce teoretickú šancu na bronz, no to by sa mu muselo dariť tak ako Dánovi Leonovi Madsenovi, ktorý za celý večer neprehral ani raz.
Slovenský reprezentant začal poslednú GP najlepším štartom vo svojej prvej jazde. Prvé miesto nakoniec neudržal, keď sa cez neho predral Madsen, no dva body neboli na zahodenie, keď za jeho chrbtom ostal aj obhajca svetového titulu Tai Woffinden (GBR). Svoju druhú jazdu však už premenil na víťazstvo pred tohtoročným víťazom GP Challenge Dánom Nielsom Kristianom Iversenom. Vo svojej tretej jazde narazil na Bartosza Zmarzlika (POL), ktorý bojoval o titul. Oboch však odviedol Artjom Laguta (RUS) a Maťo skončil tretí.
Tretie miesto si zopakoval aj vo svojej štvrtej jazde, keď bol nad jeho sily neskôr bronzový Emil Sajfutdinov (RUS) a druhý z GP Challenge Matej Zagar (SLO), no za našim pretekárom bez bodového zisku prišiel do cieľa nakoniec v celkovom poradí štvrtý, Fredrik Lindgren (SWE). Až posledná jazda Martina Vaculíka rozhodla, že tentoraz bude chýbať v semifinálových jazdách, čo znamenalo, že získal 7 bodov a 10. miesto v GP Torune.
Preteky nakoniec vyhral už spomínaný Madsen pred Sajfutdinovom a Iversenom. Na štvrtom mieste došiel do cieľa finále Zamrzlik, ktorý však už po skončení semifinálových jázd mohol sláviť tohtoročný svetový titul.
Zaujímavosťou je určite to, že síce o vedúcom postavení Poľska vo svete plochej dráhy nikto nepochybuje, no Zmarzlik je len tretím poľským majstrom sveta, keď pred ním to dokázali Jerzy Szczakiel v roku 1973 a v roku 2010 legendárny Tomasz Gollob, ktorý podstatnou časťou stojí za úspechmi Zmarzlika, ktorého mal svojho času v Gorzówe pod opaterou. Čerstvý 24-ročný majster sveta titulom skompletizoval svoju medailovú zbierku zo svetového šampionátu.
Piate miesto Martina Vaculíka v prestížnom seriáli majstrovstiev sveta GP Speedway je historicky najlepším umiestnením slovenského plochodrážneho jazdca vo svetovom šampionáte. Martin v predchádzajúcich rokoch pri svojom štarte na GP obsadil 8-me miesto a svojimi výsledkami v ďalších ročníkoch jednoznačne potvrdil, že patrí k svetovej plochodrážnej špičke. Svojim tohtoročným výsledkom to len potvrdil a pevne veríme, že v ďalších ročníkoch sa i Slovensko dočká niektorej z medailí z MS Speedway.
Martinovi gratulujeme a držíme palce v ďalšom ročníku tohto prestížneho svetového šampionátu, do ktorého vďaka svojmu piatemu miestu priamo postupuje.
Konečné poradie Speedway GP 2019:
1. Bartosz Zmarzlik (POL) 132,
2. Leon Madsen (DEN) 130,
3. Emil Sajfutdinov (RUS) 126,
4. Fredrik Lindgren (SWE) 105,
5. Martin Vaculík (SVK) 95,
6. Maciej Janowski (POL) 87,
7. Jason Doyle (AUS) 84,
8. Patryk Dudek (POL) 79,
9. Matej Žagar (SLO) 78,
10. Niels Kristian Iversen (DEN) 77,
11. Artjom Laguta (RUS) 76,
12. Antonio Lindbäck (SWE) 63,
13. Tai Woffinden (GBR) 60,
14. Janusz Kolodziej (POL) 57,
15. Robert Lambert (GBR) 39
Pridané: 09.10.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013 - Redakcia
- Predposledné podujatie MS GP Speedway 2019 vo Veľkej Británii – Vaculík šiesty - Redakcia
- Lindgren víťazom škandinávskej Speedway GP 2019, Vaculík šiesty - Redakcia
- Vynikajúci Vaculík so ziskom 15 bodov na poľskej Speedway GP! - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Martin Vaculík skončil druhý na MS GP speedway v Kršku - Redakcia
- Martin Vaculík víťaz MS speedway GP 2023 v Cardiffe! GRATULUJEME!!! - Redakcia
- Svetový šampionát Speedway GP 2024 vyvrcholí v Toruni - Redakcia
- Gelnica úspešne zvládla majstrovstvá sveta enduro GP 2022 a MM SR enduro - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!