Anketa:
Martin Vaculík na 14. mieste v majstrovstvách sveta Speedway GP 2013
ZdieľaťPridané: 09.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 7407 [Šport - Plochá dráha]
Uplynulý víkend sa v Poľsku konalo záverečné podujatie seriálu FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix, na ktorom Slovensko reprezentoval úradujúci majster Európy - Martin Vaculík.
Na záverečnom podujatí dvanásťdielneho seriálu MS Speedway Grand Prix v Torune Martin skončil na 11. mieste a po sčítaní všetkých bodov sa v konečnom poradí MS Speedway Grand Prix umiestnil na 14. mieste. V budúcoročnej sezóne Grand Prix Martin štartovať nebude, nakoľko sa na to necíti dostatočne športovo pripravený a podľa jeho vyjadrení musí na GP ešte dozrieť. Pevne veríme, že o pár rokov budeme Martinovi gratulovať aj k titulu majstra sveta.
Konečné poradie FIM majstrovstvá sveta Speedway Grand Prix:
1. Tai Woffinden (UK)
2. Jaroslaw Hampel (PL)
3. Niels-Kristian Iversen (DK)
![]() |
Zdroj: SMF
Pridané: 09.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Historický úspech Martina Vaculíka na majstrovstvách sveta Speedway GP - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Predposledné podujatie MS GP Speedway 2019 vo Veľkej Británii – Vaculík šiesty - Redakcia
- Madsen zvíťazil na Grand Prix speedway vo Varšave 2019 - Redakcia
- Vynikajúci Vaculík so ziskom 15 bodov na poľskej Speedway GP! - Redakcia
- Ťažké chvíle jedinej plochej dráhy na Slovensku - Redakcia
- Lindgren víťazom škandinávskej Speedway GP 2019, Vaculík šiesty - Redakcia
- Martin Vaculík víťaz MS speedway GP 2023 v Cardiffe! GRATULUJEME!!! - Redakcia
- Svetový šampionát Speedway GP 2024 vyvrcholí v Toruni - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!