Anketa:
Aprílový žart: BMW predstavuje R 1200 GS xDrive Hybrid - prvú sériovú motorku s pohonom oboch kolies
ZdieľaťPridané: 03.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 22038 [Bleskovky - Novinky]
Mníchovský výrobca z času na čas prekvapí celkom nečakane, ale teraz prekvapil takmer šokujúco: na trh uvádza motorku nielen hybridne poháňanú, ale aj s pohonom oboch kolies!
Poznámka redakcie: Táto oficiálna tlačová správa nemeckého výrobcu vyšla presne 1. apríla a dnes už je potvrdené že išlo o prvoaprílový žart. BMW dobrá práca! :-)
Základ R 1200 GS xDrive Hybrid vychádza z legendárnej verzie Adventure, pričom parametre spaľovacieho motora zostávajú nezmenené - 125 koní pri 7 750 otáčkach a 125 Nm pri 6 500 otáčkach.
Pohon oboch kolies zaisťuje lepšiu trakciu pri zhoršených jazdných podmienkach, alebo napríklad v piesku či blate. Použitá technológia vychádza z automobilovej divízie BMW, a môže pracovať automaticky sama, prípadne byť ovládaná jazdcom, a to pomocou tlačidla na ľavej rukoväti.
Dodatočný elektromotor dodáva ďalších 33 kW (45 koní), takže pri zapnutom systéme môže mať toto GS až 170 koní. Keď k tomu prirátame pohon na obe kolesá, dostávame sa do úplne novej dimenzie ovládania, distribúcie výkonu a krútiaceho momentu, ako aj použiteľnosti motocykla v ťažkých terénnych podmienkach.
Vďaka sofistikovanému algoritmu na predné koleso prechádza vždy iba toľko sily, koľko dovoľujú trakčné podmienky. Jazdec si môže vybrať z niekoľkých módov, a všetko pohodlne ovládať cez prístrojovku.
Systém využíva aj rekuperáciu energie pri brzdení, vtedy dobíja akumulátory. Všimnite si, že vpredu je len jeden brzdový kotúč (okrem iného sa ušetrilo približne 2,9 kg na hmotnosti). BMW však sľubuje, že brzdí lepšie než standardný Adventure. Najlepšie však je, že celková hmotnosť stroja oproti bežnému Adventure nijako nenarástla.
BMW R 1200 GS xDrive Hybrid sa dostane do predaja v druhej polovici roka 2017, a BMW k nemu predstaví aj špeciálne pneumatiky či ďalšie doplnky.
Pridané: 03.04.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Nový katalóg Touratech 2016/2017 - TouratechSK
- MEGA foto / video galéria: nové BMW R 1250 GS a R 1250 RT 2019 - Awia
- Nenápadný fešák Triumph Tiger 1200 XRT 2018 dáva dole ostrieľaných konkurentov - Herghott
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017 - zeON
- Nové BMW R 1300 GS 2024 oficiálne odhalené! Pozri si všetky detaily! - Awia
- Na manželstvo to nevyzerá... alebo BMW R 1200 GS Adventure z iného pohľadu - Vadim
- Harley-Davidson dnes ukazuje nové modely! Cestovné enduro, elektro bike, Streetfighter a nový custom! - Redakcia
- Nová ikona adventure mototuristiky – BMW R1200GS s vybavením Touratech - Redakcia
- BMW R1200GS Adventure 2014 oficiálne predstavené - zeON
- Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!