Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1062 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29757
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17592)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12165)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač

Unikli fotky inovovaného BMW F800GS 2018

 Zdieľať

Pridané: 20.04.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 8351 [Novinky - Oznam]

Na svetlo sveta prenikli fotky, na ktorých je inovované "malé" GS. Z nich je dosť jasné, že nejde len o kozmetické zmeny, ale väčšie konštrukčné zásahy.

Unikli fotky inovovaného BMW F800GS
Unikli fotky inovovaného BMW F800GS

Najmarkantnejšími zmenami sú, že výfuk a reťaz si vymenili strany - výfuk bude napravo a reťaz naľavo, tak je to užívateľsky vhodnejšie. Aj nádrž sa premiestnila na svoje tradičné miesto, teda už nebude pod sedlom.

Z fotiek sa dá vyčítať, aj keď s istými ťažkosťami, že kartre motora sú tiež upravené. Keďže sa už menila vývodová strana a výfuk, je pravdepodobné, že aj vo vnútri prebehli určité zmeny - možno nárast objemu a podobne. Celkom dobre viditeľné sú však vypletané kolesá, ktoré by podľa všetkého mali byť po novom bezdušové.

Zaujímavé je, že na fotkách je vedľa tejto tajnej novinky aktuálne F800GS Adventure, čo dovoľuje priame porovnanie rozmerov. Je úplne jasné, že nové malé GS bude útlejšie. Má aj novú prístrojovku a bohatšie ovládače, ktoré môžu znamenať viac elektronických funkcií.

Konkrétny motocykel na fotkách je prepchatý fabrickou telemetriou. Pri radičke je vidieť aj quickshifter - ak nie je náhodou iba súčasťou tejto telemetrie, je možné, že sa ho dočkáme aj v sériovej podobe. Predpokladáme, že tá bude predstavená na niektorej z jesenných veľkých výstav.

Zdroj: morebikes.co.uk.

Unikli fotky inovovaného BMW F800GS
Vľavo tajná novinka, vpravo aktuálne F800GS Adventure

Pridané: 20.04.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (23)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »