ISSN 1336-6491 | Online: 2481 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda inovuje motokrosovú aj endurovú CRF450, pridáva im štartér

 Zdieľať

Pridané: 15.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5110 [Novinky - Oznam]

Honďácky vlajkový motokrosový model CRF450R dostal v rámci inovácií elektrický štartér, a tým pádom aj akumulátor. Nakopávačka úplne zmizla. Menšími zmenami prešla aj endurová verzia RX.

Honda inovuje motokrosovú aj endurovú CRF450, pridáva im štartér
Honda inovuje motokrosovú aj endurovú CRF450, pridáva im štartér

Po prvý raz bude mať model CRF450R v štandardnej výbave elektrický štartér, čo je neoceniteľná pomôcka pre pohodlie a úsporu vzácneho času na okruhu, ak dôjde počas pretekov k nejakej nepríjemnosti. Elektrický štartér poháňa ultraľahká lítiovo-iónová batéria, odstránenie nožnej páky prinieslo veľmi dôležitú úsporu hmotnosti. Nastavenie predného a zadného odpruženia je jemne vyladené, aby zabezpečovalo výbornú ovládateľnosť.

Tieto zmeny vychádzajú z pevnej základnej verzie modelu CRF450R z roku 2017, ktorá predstavovala prvú kompletnú rekonštrukciu modelu CRF450R „od samotných základov“ za osem rokov, s novou geometriou podvozka, nízkym ťažiskom a pretekárskou prednou vidlicou s oceľovou pružinou Showa 49 mm. CRF získala o 11 percent vyšší maximálny výkon, ako aj viac krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok.

Novinkou je aj enduro CRF450RX so špeciálnym odpružením enduro, nastavením PGM-FI a EMSB (tlačidlo na výber režimu motora), 8,5-litrovou palivovou nádržou, 18-palcovým zadným kolesom, elektrickým štartérom a bočným stojanom. Prechodom na lítiovo-iónovú batériu pre elektrický štartér na rok 2018 sa ušetrilo na celom stroji 600 gramov cennej hmotnosti.

Oba nové modely budú v predaji od leta 2017.

Pridané: 15.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »