Anketa:
Honda inovuje motokrosovú aj endurovú CRF450, pridáva im štartér
ZdieľaťPridané: 15.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5110 [Novinky - Oznam]
Honďácky vlajkový motokrosový model CRF450R dostal v rámci inovácií elektrický štartér, a tým pádom aj akumulátor. Nakopávačka úplne zmizla. Menšími zmenami prešla aj endurová verzia RX.
Po prvý raz bude mať model CRF450R v štandardnej výbave elektrický štartér, čo je neoceniteľná pomôcka pre pohodlie a úsporu vzácneho času na okruhu, ak dôjde počas pretekov k nejakej nepríjemnosti. Elektrický štartér poháňa ultraľahká lítiovo-iónová batéria, odstránenie nožnej páky prinieslo veľmi dôležitú úsporu hmotnosti. Nastavenie predného a zadného odpruženia je jemne vyladené, aby zabezpečovalo výbornú ovládateľnosť.
Tieto zmeny vychádzajú z pevnej základnej verzie modelu CRF450R z roku 2017, ktorá predstavovala prvú kompletnú rekonštrukciu modelu CRF450R „od samotných základov“ za osem rokov, s novou geometriou podvozka, nízkym ťažiskom a pretekárskou prednou vidlicou s oceľovou pružinou Showa 49 mm. CRF získala o 11 percent vyšší maximálny výkon, ako aj viac krútiaceho momentu v celom rozsahu otáčok.
Novinkou je aj enduro CRF450RX so špeciálnym odpružením enduro, nastavením PGM-FI a EMSB (tlačidlo na výber režimu motora), 8,5-litrovou palivovou nádržou, 18-palcovým zadným kolesom, elektrickým štartérom a bočným stojanom. Prechodom na lítiovo-iónovú batériu pre elektrický štartér na rok 2018 sa ušetrilo na celom stroji 600 gramov cennej hmotnosti.
Oba nové modely budú v predaji od leta 2017.
Pridané: 15.05.2017 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Honda predstavila motokrosy 2023, CRF450R aj v edícii 50th Anniversary - Redakcia
- Značka Honda sa v roku 2013 zúčastní Rallye Dakar - Redakcia
- Honda CRF250R a CRF450R 2014 - zeON
- Porovnávací test piatich ostrých supermotardov - Tino
- Dnes začína Rally of Morocco, tím HRC a CRF 450 Rally má premiéru - Awia
- Vírus: CRF 450R. Diagnoźa: Supermoto. Liečba: nemožná... - Varan
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!