Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3267 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky 2/2

 Zdieľať

Pridané: 28.06.2017 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 21327 [Testy a predstavenia - Test]

Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky

Názor druhého redaktora:

FilipFM:

Rozumní Japonci tentokrát popustili uzdu fantázii a vyprodukovali skutočne netradičný stoj. Nová Honda X-ADV má zvládnuť mesto aj prírodu.

Naskytuje sa otázka, či sa jedná o motorku alebo skúter. Dá sa povedať, že X-ADV zahŕňa prvky z oboch svetov. Výhoda kapotovania a úložného priestoru pod sedlom pochádza zo skútrových génov. Samotný pocit z jazdy je viac motocyklový. Mohutný tunel medzi nohami núti jazdca sedieť viac obkročmo, čím si ťažšie schová nohy pred vetrom. Na odladenú dvojspojkovú prevodovku sa ľahko zvyká.

Pri prechádzaní krajinou bolo veľmi uvoľňujúce zapnúť režim D a nechať všetko na automatike. V zákrutách Pezinskej Baby zas S mód hnal motor do vyšších otáčok kým preradil, čím celý motocykel ožil. Napriek vysokej váhe 238 kg je Honda v zákrutách ľahko ovládateľná. Určite nie som jediný, kto si rád vychutná poctivý manuál na okruhu či enduro trati. Ale pri každodennej alebo výletovej jazde už za seba rád nechá rozhodnúť automat.

Honda X-ADV prezentuje ako variabilný stroj, ktorý si poradí s každodennou prepravou, no zároveň je pripravený na dobrodružstvo. Motocykel rozhodne zvláda nespevnené a prašné cesty lepšie než akýkoľvek cestný skúter, no veľmi rýchlo narazí na svoje limity. Obmedzujú ho malé kolesá, hmotnosť a taktiež celková ergonómia, prispôsobená hlavne na jazdu v sede.

Plne rozumiem zámeru dizajnérov o muskulatúrny hranatý vzhľad. Má to byť predsa adventure a na prvý pohľad sa odlišovať od iných cestných strojov. X-ADV ale následne dostalo len 17-palcové predné a 15-palcové zadné koleso, na ktorých vyzerá neproporčne. Honda ale rozhodne prišla s niečím novým a myslím, že toto je jeden z dizajnov, na ktorý sa nedá zaujať neutrálne stanovisko. Ľuďom sa bude buď páčiť, alebo ho hneď zavrhnú.

X-ADV tvorí motocyklovú kategóriu sama o sebe. Je to od Hondy odvážny krok vyprodukovať stroj v cenovej relácii nad 10 000 €, ktorý úplne nezapadá do žiadnej konkrétnej motocyklovej kategórie. Osobne ma ale veľmi teší, že testujú trh a zákazníka, či je schopný prijať nové idey. Či sa tento koncept ujme, ukáže až čas.

bezkľúčový prístup, prevodovka malé kolesá, cena

Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky
Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky

Konkurencia

Fúha, keďže ide o úplne nový model a takpovediac novú kategóriu, tak X-ADV vlastne nemá priamu konkurenciu. Ale keďže jeho cena a aj zameranie sú nastavené presne medzi Integru a Africu Twin, tak je možné, že práve tieto modely záujemcu na showroome trochu potrápia. Integra stojí o rovné dve tisícky menej, ale má aj menej luxusné komponenty, a napríklad pod sedlo sa nevojde žiadna prilba. Zadné koleso je sedemnástka a zameranie je čisto cestné. Africa v dvojspojkovej verzii je zas síce drahšia o 2 800 eur (s klasickou prevodovkou iba o 1 800 eur), ale zas ponúka aj omnoho športovejšie a širšie využitie než X-ADV, a to na veľmi kvalitnom podvozku s 21/18 kolesami.

Ale keď už spomíname Integru, mali by sme spomenúť aj jej konkurentov. Dnes sú nimi vlastne už iba Suzuki Burgman 650 a BMW C 650 Sport. Burgman je od X-ADV lacnejší presne o tisícku, BMW drahšie o 260 eur. Odhliadnuc od zadnej štrnástky na Burgmane majú oba 15-palcové kolesá a oba majú odstredivú spojku a variátor, čo je úplne iný pocit pri jazde než dvojspojková prevodovka. Odstredivá spojka síce ponúka jemnejšie rozbehy, ale pri ráznejšej dynamike a pri vyššom zaťažení je variátor skôr nevýhodou. Suzuki rieši túto vec od roku 2013 elektronicky kontrolovaným variátorom, ktorý na ľavej rukoväti tiež ponúka tlačidlá na "preradenie", ale stále ide o remeňový systém, ktorému dopomáha elektronika. Dvojspojková prevodovka má oveľa priamejšiu reakciu na otočenie plynom.

Rozhodujúci môže byť koniec koncov aj nezvyčajný vzhľad X-ADV, prípadne jeho plné LED osvetlenie.

Záver

Cena Hondy X-ADV je 10 990 eur. To sa môže zdať na "skúter" celkom dosť, ale existujú aj menšie skútre, ktoré sú od X-ADV ešte o dve tisícky drahšie. Z hľadiska použitých komponentov, ich nastaviteľnosti, celkového pohodlia a využiteľnosti, s ohľadom na stav našich ciest, sa mi tá cena zdá celkom primeraná. X-ADV je robustný pracant, ktorý sa nezľakne mesta, diaľnic, ani alpských vracákov. Ani vyššieho zaťaženia. Za mňa každopádne kolbúk dole!

Plusy, mínusy

nápad, pohodlie, dynamika, spotreba, podvozok pri cestnom využití príliš široké plošiny na nohy, sedlo sa otvára príliš málo

Video: Honda X-ADV 2017 - enduro skúter

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda X-ADV 2017:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 4,1 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 13,1 l (2,5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 260 km
Cena motorky 10 990 eur

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 290 EUR
Kufor topcase 35-litrový 210 EUR
Kufor topcase 45-litrový 285 EUR
Vyhrievané rukoväte 270 EUR
Padací rám 350 EUR
LED hmlové svetlá 320 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 53,40 EUR
Spätné zrkadlo 78,60 EUR
Smerovka 74, 60 EUR
Svetlomet 610 EUR

Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky
Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky

Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky
Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky
Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky
Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky

Text: Peter Fischer, FilipFM
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Peter Fischer, FaxCopy Pro

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení KLIM, prilbách Touratech Aventuro Carbon a AGV od spoločnosti U. M. S., s. r. o., a čižmách Touratech Destino a TCX od spoločnosti Styx.

Motocykel bol počas testu ošetrovaný kozmetikou Muc-Off od spoločnosti U. M. S., s. r. o.

Foto:
 Honda X-ADV 2017 Honda Integra 750 2017 Honda CRF1000L Africa Twin 2017 Suzuki AN 650 Burgman 2017 BMW C650 Sport 2017
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHondaHondaSuzukiBMW
Model:X-ADVIntegra 750CRF1000L Africa TwinAN 650 BurgmanC650 Sport
Rok:20172017201720172017
Novinka:NOVINKA 2017
Kategória:EnduroSkúterCestovné enduroSkúterSkúter
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:745 ccm745 ccm998 ccm638 ccm647 ccm
Max. výkon:54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot.59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 4750 ot.68 Nm / 4750 ot.98 Nm / 6000 ot.62 Nm / 5000 ot.66 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:10.7: 110.7: 111,2 : 111.6:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 80mm77 x 80mm92 x 75.1 mm75,5 x 71,379 x 66 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)SOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatizovaná 6-stupňová dvojspojkováautomatická 6 stupňová dvojspojkovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)automatickáautomatická
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm230 mm115 mm
Zdvih vzadu:120 mm120 mm220 mm115 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová radiálne strmenejednokotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm310 mm270 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-1790/90-R21120/70R15120/70 R15
Brzdy vzadu:jedno kotúčová (CBS)jedno kotúčová (CBS)jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm256 mm270 mm
Pneu vzadu:160/60-15160/60-17150/70-R18160/60R14160/60 R15
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg
Hmotnosť s náplňami:238 kg237 kg228 kg277 kg249 kg
Výška sedla:820 mm790 mm870 mm750 mm810 mm
Rázvor:1590 mm1525 mm1575 mm1590 mm1591 mm
Dĺžka:2245 mm2195 mm2335 mm2270 mm2155 mm
Šírka:910 mm810 mm875 mm810 mm877 mm
Výška:1375 mm1440 mm1475 mm1430 mm
Svetlá výška:162 mm135 mm250 mm120 mm
Objem nádrže:13.1 l14.1 l18.8 l15 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:175 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:7.1 s
Spotreba paliva:3.58 l/100km3.5 l/100km5.6 l/100km4.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 302 kmcca 251 kmcca 266 km
Servisný interval:12000 km12000km12000 km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienieáno, v sériinie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:nienie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nienie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Automatická prevodovka:áno, v sériiza príplatok
Iná výbava:automatická prevodovka DCTplne nastaviteľný podvozokza príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2017: 10 990 eurCena 04/2016 8650€ s DPHCena 9/2017: 12 790 eur, príplatok za DCT 1000 eurCena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€)Cena 12/2015 11250€ s DPH

<

Pridané: 28.06.2017 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (60)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: